Skip to main content
Update

TV+ Box: Update naar launcher versie 1.180.4

Categorie:TV+ Box
TV+ Box: Update naar launcher versie 1.180.4
Toon eerste bericht

101 reacties

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 66 reacties
  • 14 maart 2025
Sanne van KPN schreef:

Check. Is dit nog steeds zo ​@Peterpiwi? Er was eerder op de avond een korte TV storing waardoor niet alles even goed werkte, dus ik ben benieuwd of het nu weer goed gaat. 

Is inderdaad nú opgelost excuses voor het ongemak!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@BasT & ​@jackkuipers. "Verder Kijken" is voorlopig weggehaald uit het Startscherm. Er waren gisteravond kortstondig (gelukkig maar) problemen op het TV platform en om dit snel op te lossen heeft men o.a. besloten Verder Kijken nu eerst weer te verwijderen. 

BasT
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 23 reacties
  • 14 maart 2025

Het hoofdpunt, waar het bij deze update om ging, is dus verwijderd.

Wel raar.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 61 reacties
  • 16 maart 2025

Inderdaad wel raar, maar goed, kan gebeuren.

@Jeroen van KPN , het zou misschien wel handig zijn om dit dan ook (zolang het nodig is) in de openingspost te zetten. Want niet iedereen zal de discussie na de OP lezen.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28453 reacties
  • 17 maart 2025

Goed punt, doen we normaal ook, maar zijn we in dit geval even vergeten. Ik heb alsnog een blokje toegevoegd :)

Spike11
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 23 reacties
  • 17 maart 2025

Heb sinds de laatste update dat telkens het geluid wat overslaat en het beeld 1 sec op zwart gaat hebben hier meer mensen last van?

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2802 reacties
  • 17 maart 2025
Jeroen van KPN schreef:

@BasT & ​@jackkuipers. "Verder Kijken" is voorlopig weggehaald uit het Startscherm. Er waren gisteravond kortstondig (gelukkig maar) problemen op het TV platform en om dit snel op te lossen heeft men o.a. besloten Verder Kijken nu eerst weer te verwijderen. 

wel jammer was goeie optie! 

Had nou niet het idee dat het daaraan moet liggen heb trouwens niks van die storing gemerkt gewoon tv kunnen kijken.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 588 reacties
  • 17 maart 2025

Wij hebben een aantal bevindingen na deze update:

Draadloos hebben we enorme lipsynch problemen met alle zenders. Bedraad aangesloten is het beter, een aantal zenders blijft het terug komen.

Regelmatig een herstart van de kpn app (niet de gehele box)

Vertragingen met selecteren van een app.

Vertragingen met zappen .

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 66 reacties
  • 17 maart 2025
Spike11 schreef:

Heb sinds de laatste update dat telkens het geluid wat overslaat en het beeld 1 sec op zwart gaat hebben hier meer mensen last van?

Hier het zelfde probleem ! Merkt het eerst niet voel me toevallig gisteren avond op ! 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@steffen1  ​@Peterpiwi Ervaar je problemen, herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Dat helpt in veel gevallen goed! Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten. We zijn benieuwd of het daarna beter gaat.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 66 reacties
  • 17 maart 2025
Alexandra van KPN schreef:

@steffen1  ​@Peterpiwi Ervaar je problemen, herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Dat helpt in veel gevallen goed! Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten. We zijn benieuwd of het daarna beter gaat.

Gedaan maar dat werk niet ik probeer dat altijd als eerste maar helaas geen effect ! Zit in de update heb zelf tv ontvanger teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw geïnstalleerd eerder nooit problemen daar mee ervaren !! 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 588 reacties
  • 17 maart 2025

Genoeg ervaring, alle basis stappen gedaan. 

Na alle stappen pas hier melding in forum gemaakt. Zelfs in de fritzbox eea gekeken verbinding geen problemen. 

Gekke is deze problemen komen echt allen met de kpn ingebouwde ,app, voor alle overige losse apps incl. Nlziet hebben deze problemen nooit.

• 62 reacties
  • 17 maart 2025

Ik kan geen opgenomen uitzendingen terug zien. Beeld is helemaal zwart. Als je dan op terug klikt, dan zegt hij dat hij de video stopt.  maar we zagen niets….

Dit lijkt hij niet te doen bij opnames van de npo. Maar alle andere zenders van op zwart.

Even ter verduidelijking: ik spreek dus af via het kastje.

Terug kijken lukt ook niet bij iedere zender ondanks dat ze symbool voor terugkijken hebben zoals bbc first.

Herstarten tv box geeft geen verbetering.  Stroom eraf en opnieuw opstarten ook niet

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 66 reacties
  • 17 maart 2025
MBMW schreef:

Ik kan geen opgenomen uitzendingen terug zien. Beeld is helemaal zwart. Als je dan op terug klikt, dan zegt hij dat hij de video stopt.  maar we zagen niets….

Dit lijkt hij niet te doen bij opnames van de npo. Maar alle andere zenders van op zwart.

Even ter verduidelijking: ik spreek dus af via het kastje.

Terug kijken lukt ook niet bij iedere zender ondanks dat ze symbool voor terugkijken hebben zoals bbc first.

Herstarten tv box geeft geen verbetering.  Stroom eraf en opnieuw opstarten ook niet

Storing ook gekeken via de kpn app op site ! 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Peterpiwi  ​@Spike11 Dank voor de signalen. Herstarten helpt dus niet. Speelt dit bij bepaalde programma's (welke) of bij alles wat je kijkt? Gebeurt het bij live tv kijken of ook bij terugkijken/opnames? Test dit graag zo uitgebreid mogelijk. Alle details zijn welkom, op die manier kunnen we signalen meenemen.

@steffen1 Goed om te weten. We spelen het signaal door. Als je nog aanvullende details hebt over wanneer dingen wel en niet gebeuren, bij welke functies en op welke zenders, zijn die zeker welkom. 

@MBMW Ik zie dat je al een eigen topic aangemaakt hebt hiervoor, top. We helpen je daar zo snel mogelijk verder.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 66 reacties
  • 17 maart 2025

@Peterpiwi  ​@Spike11 Dank voor de signalen. Herstarten helpt dus niet. Speelt dit bij bepaalde programma's (welke) of bij alles wat je kijkt? Gebeurt het bij live tv kijken of ook bij terugkijken/opnames? Test dit graag zo uitgebreid mogelijk. Alle details zijn welkom, op die manier kunnen we signalen meenemen.

@steffen1 Goed om te weten. We spelen het signaal door. Als je nog aanvullende details hebt over wanneer dingen wel en niet gebeuren, bij welke functies en op welke zenders, zijn die zeker welkom. 

@MBMW Ik zie dat je al een eigen topic aangemaakt hebt hiervoor, top. We helpen je daar zo snel mogelijk verder.

lipsynch probleem 

Speelt eigenlijk vooral bij live tv en na het verzetten van zenders en als je een opname aan zet en vanuit opname naar tv ! Hier speelt het eigenlijk bij alle zenders die dolby audio hebben voor de update niet tv ontvanger is bekabeld aangesloten beide kpn tv ontvangers speel dit !

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 588 reacties
  • 17 maart 2025
Peterpiwi schreef:

lipsynch probleem 

Speelt eigenlijk vooral bij live tv en na het verzetten van zenders en als je een opname aan zet en vanuit opname naar tv ! Hier speelt het eigenlijk bij alle zenders die dolby audio hebben voor de update niet tv ontvanger is bekabeld aangesloten beide kpn tv ontvangers speel dit !

Dezelfde ervaringen hebben wij ook. Maar dan alleen draadloos. 

Moet erbij Eggen heb deze box op pcm stereo  gezet ivm mijn hifi stereo installatie. 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 66 reacties
  • 17 maart 2025
steffen1 schreef:
Peterpiwi schreef:

lipsynch probleem 

Dezelfde ervaringen hebben wij ook. Maar dan alleen draadloos. 

Moet erbij Eggen heb deze box op pcm stereo  gezet ivm mijn hifi stereo installatie. 

Gebruik ook een soundbar die dolby + ondersteunt bij beide ontvangers voor de update had ik totaal geen last van de problemen die nu spelen ! 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoe meer details je deelt, des te handiger het voor ons is. Welke (geluids)apparatuur je aangesloten hebt; hoe dit aangesloten is; hoe je de geluidsinstellingen hebt staan. 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 66 reacties
  • 18 maart 2025

Hoe meer details je deelt, des te handiger het voor ons is. Welke (geluids)apparatuur je aangesloten hebt; hoe dit aangesloten is; hoe je de geluidsinstellingen hebt staan. 

heb een soundbar van jbl rechtstreeks aangesloten op de tv met HDMI kabel ! Tv ontvanger staat  het geluid op automatisch het maakt niet uit hoe je dolby audio binnen laat komen het probleem blijft ! Staat op automatisch tot heden nog minste last er van , me soundbar ondersteunt dolby atmos en dolby +  daar licht het niet aan voor de update speelde dit niet 

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

Ik heb de ontvanger geüpdatet, maar zie dat ik 1.180.4 heb i.p.v. 1.180.3.

Is er inmiddels weer een update geweest?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

In verband met verbeteringen "onder de motorkap", is het nodig om de TV+ boxen een extra herstart te geven. Dit doen we op een zorgvuldige manier door de update 1.180.4 in de komende twee nachten voor iedereen uit te rollen.

Wat is er veranderd?
1.180.4 is een exacte kopie van 1.180.3, maar deze versie zorgt ervoor dat de herstart goed wordt uitgevoerd. Normaal gesproken is een herstart niet nodig na een update, maar bij de uitrol naar 1.180.3 merken we dat dit deze keer wel nodig is.

Wat betekent dit voor jou?
Je hoeft zelf verder niets te doen. De update wordt automatisch uitgerold en zorgt ervoor dat de TV+ Boxen zonder problemen blijven functioneren. We doen dit in twee fasen, zodat de herstart op een gespreide manier plaatsvindt.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 20 maart 2025
Erik van KPN schreef:
marc1976 schreef:

Die uitleg is duidelijk ​@Shyrin van KPN maar het zou echt een idee om in de gids of tijdens opnames van een serie te kunnen blijven op die zender/tijd/dag ipv terug te springen naar realtime/dag/zender.

Dat is een bekende wens, ​@marc1976, bij het tv team. Er is alleen op dit moment nog niet te zeggen of en wanneer dit opgepakt gaat worden door hen.

Anthony78 schreef:

Meer info bij een film zou erg prettig zijn.

Geen jaartal, acteurs, regisseur, land...het is erg schaars.

Ben zeer benieuwd wanneer dit eens komt.

Overgestapt van Ziggo (waar dit wel allemaal vermeld wordt) naar KPN...helaas.

Ook dit is een bekende wens, ​@Anthony78. We zijn recentelijk overgegaan naar een andere gidsleverancier. Wellicht dat we nu ook hierin verbeteringen kunnen doorvoeren. In de tussentijd zou je in de gids op tv.kpn.com kunnen kijken. Die laat over het algemeen meer informatie zien.

EvD72 schreef:

Jammer dat je onder verder kijken niet de tegels van streamingsdiensten kunt verwijderen. Je kunt alleen opnames, terugkijken enz. uit de lijst halen.

Klopt, het verwijderen van items van streamingsdiensten moet in de streamingsdienst app zelf, ​@EvD72 

Beste,

@Erik van KPN bedankt voor uw reactie terug.

Maar deze wens in niet alleen voor mij natuurlijk, en heb gelezen dat deze vraag al een aantal jaar na gevraagd wordt…

Ook begint de tv box tijdens het spoelen spontaan te rebooten bij een opgenomen film.

Hierbij bedoel ik de knop vooruit spoelen naast de play/pauze knop.

Als je die indruk tot 64x dan gaat hij even vooruit, maar reboot dan na enige tijd. (3x geprobeerd)

Het vooruit spoelen met de knop naast de ok knop werk wel, maar gaat een stuk langzamer.

Bij instellingen → apparaat instellingen → apparaat: open algemene apparaat instellingen → apparaat voorkeuren → weergave en geluid → hdmi cec heb ik automatisch starten en automatisch standby aangevinkt.

De tv box spring wel aan als de tv aan gaat, maar als de tv in standby gaat blijft de tv box gewoon aanstaan en moet ik nog een extra handeling verrichten door de box handmatig uit te schakelen.

Graag zou ik deze aandachtspunten door jullie te zien worden opgenomen zodat ze verbeterd/opgelost kunnen worden.

Met vriendelijke groet,

Jude

PeterG
Superuser
  • 61335 reacties
  • 20 maart 2025

Hoi ​@Anthony78 

Zet ook "automatisch stand-by" aan. Dan gaat ook de TV+ box uit als je de tv uit zet en v.v.

Met met televisie werkt dit.

Ik gebruik dat niet want wil 'm juist aan laten met tv uit in verband met radio via versterker. 

En die extra handeling... de knopjes zitten naast elkaar op de afstandsbediening. 

Als je die indruk tot 64x dan gaat hij even vooruit, maar reboot dan na enige tijd. (3x geprobeerd)

Het vooruit spoelen met de knop naast de ok knop werk wel, maar gaat een stuk langzamer

Stuk langzamer? 32 × is dat. Dus ten opzichte van 64 × .…

Handiger om reclame over te slaan is tijdsprong. Toets 8 0 0 in en dan op de > > Toets. In 1 × 8 minuten verder. 

NB 6 3 0 = 6 minuten 30 seconden. Etcetera. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 20 maart 2025
PeterG schreef:

Hoi ​@Anthony78 

Zet ook "automatisch stand-by" aan. Dan gaat ook de TV+ box uit als je de tv uit zet en v.v.

Ik gebruik dat niet want wil 'm juist aan laten met tv uit in verband met radio via versterker. 

En die extra handeling... de knopjes zitten naast elkaar op de afstandsbediening. 

Het vooruit spoelen met de knop naast de ok knop werk wel, maar gaat een stuk langzamer

Handiger om reclame over te slaan is tijdsprong. Toets 8 0 0 in en dan op de > > Toets. In 1 × 8 minuten verder. 

PeterG schreef:

Hoi ​@Anthony78 

@Erik van KPN ik schreef dan ik beide had aangevinkt, dus zowel aan als uit zou de box moeten reageren.

Helaas alleen bij tv aan reageert de box, als de tv uit gaat blijft de box aan (beide schuifjes staan naar recht)

Ik gebruik een harmony one afstandsbediening, dus uit ik op uitschakelen druk, zou alles uit moeten gaan. TV, versterker, en de tv box omdat dit dus via hdmi cec automatisch standby staat. dus nu moet ik die extra handeling verrichten door de kpn afstandsbediening erbij te pakken en op dat knopje drukken zodat de box uit gaat.

Het gaat niet zo zeer om de snelheid, het gaat er bij meer om dat de box spontaan begint te rebooten.

Reageer