Skip to main content
UPDATE

TV+ Box: Update naar launcher versie 1.180.4

Categorie:TV+ Box
TV+ Box: Update naar launcher versie 1.180.4
Toon eerste bericht

101 reacties

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 65 reacties
  • 20 maart 2025
marc1976 schreef:

Wow (ff afkloppen) het geluid is tussen het resetten en de update) véél beter. 

Meer kan ik nog ff niet zeggen 

Nou hier is geluid slechter geworden vooral dolby geluid  en al melding gedaan en alles beschreven hoop dat door kpn @kpn terugkoppeling kom! 

PeterG
Superuser
  • 61094 reacties
  • 20 maart 2025

En ik ben Erik niet, maar reageer wel op je vragen, Anthony.

Ik zie dat er een woordje is verkloot (door de auto correct op te telefoon):

Met mijn televisie werkt dit (via hdmi cec box + tv ook uit).

Het gaat niet zo zeer om de snelheid, het gaat er bij meer om dat de box spontaan begint te rebooten.

Probeer reclame overslaan eens met de tijdsprong. Krijg je dan ook reboot?

Je gaat er overigens financieel niet failliet aan als de box aan blijft. Zal een verschil van ca. € 2,50 per jaar uit maken.

64 x gebruik ik nooit; dan loopt het beeld heel vaak niet mee. Hooguit 32 x. Via > ingedrukt houden. Of ⏩ 5 x kort achter elkaar in te drukken. Één keer lang (> 1 seconde) geeft direct 64 x overigens. Vind ik heel irritant.

Met kort indrukken ⏩⏪ krijg je 2 x, 4 x, 8 x, 16 x, 32 x en dan pas 64 x.

Dat ie reboot met spoelen hoort natuurlijk niet. Waarschijnlijk overbodige vraag: al eens herstart?

Toon inhoud

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 47 reacties
  • 20 maart 2025
Peterpiwi schreef:
marc1976 schreef:

Nou hier is geluid slechter geworden vooral dolby geluid  en al melding gedaan en alles beschreven hoop dat door kpn @kpn terugkoppeling kom! 

Eerlijk gezegd weet ik niet wat bij jou gebeurd. Misschien weet ​@MennoG78 een optie? 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 65 reacties
  • 20 maart 2025
marc1976 schreef:
Peterpiwi schreef:
marc1976 schreef:

Eerlijk gezegd weet ik niet wat bij jou gebeurd. Misschien weet ​@MennoG78 een optie? 

Voor deze update had ik totaal geen problemen nu wel dat is raar ! Dus ligt aan deze update en heb alle mogelijkheden deze zeggen al geprobeerd niks help 

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2772 reacties
  • 20 maart 2025

hier net ook getest en geen reboot gehad werkt zoals het hoort.

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2772 reacties
  • 20 maart 2025

Wanneer komt verder kijken weer terug?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7505 reacties
  • 20 maart 2025

Nog geen informatie over ​@MennoG78, maar zodra we weten wanneer laten we het hier weten!

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 585 reacties
  • 24 maart 2025

Toch maar weer eens een reactie :

De update is bagger slecht.andere bewoording heb ik niet.

Geluid is wederom niet meer hard genoeg tov de andere apps. Dus kpntv tov andere apps.

Lipsynch is totaal weg. (Op alle kpn 7022 boxen)

Bedraad of draadloos maakt niet meer uit.

Als ik wederom een voorstel krijg om een reset uit te voeren heeft kpn het niet meer begrepen.

Alle andere boxen die niet van een provider zijn hebben nooit een reset nodig. Nooit problemen mee gehad.

Maar deze box heb ik letterlijk al 20 harde resetten gegeven. Dus letterlijk alles opnieuw installeren. Dat hoort niet. 

En waarom steeds oude problemen terug na updates.

Lipsynch was een oud probleem

Volumeverschil is oud.

O ja door toevallig zag ik dat spontaan de 7022 op 1080p is gezet. Terwijl hij op 4k was ingesteld door mij .

Wat gebeurd er steeds na updates... 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 65 reacties
  • 24 maart 2025
steffen1 schreef:

Toch maar weer eens een reactie :

De update is bagger slecht.andere bewoording heb ik niet.

Geluid is wederom niet meer hard genoeg tov de andere apps. Dus kpntv tov andere apps.

Lipsynch is totaal weg. (Op alle kpn 7022 boxen)

Bedraad of draadloos maakt niet meer uit.

Als ik wederom een voorstel krijg om een reset uit te voeren heeft kpn het niet meer begrepen.

Alle andere boxen die niet van een provider zijn hebben nooit een reset nodig. Nooit problemen mee gehad.

Maar deze box heb ik letterlijk al 20 harde resetten gegeven. Dus letterlijk alles opnieuw installeren. Dat hoort niet. 

En waarom steeds oude problemen terug na updates.

Lipsynch was een oud probleem

Volumeverschil is oud.

O ja door toevallig zag ik dat spontaan de 7022 op 1080p is gezet. Terwijl hij op 4k was ingesteld door mij .

Wat gebeurd er steeds na updates... 

Sluit me hier volledig bij aan met andere apparaten of boxen of ps5 heb ik nooit problemen met het geluid hoef ze nooit opnieuw instellen ! Keer op keer na een update merk ik nu ook steeds meer is er iets mis of minder dingen Lipsynch is hier ook om te janken ! En als je dan contact opneemt met kpn er over word er keer op keer gezegd start even opnieuw op of geef de box een hard reset. Wat denk wat ik als eerste probeer voor ik contact opneem maar goed dit hoort niet  ! Hoop dat jullie de klachten echt is serieus gaan nemen en een betere terugkoppeling geeft aan de mensen ! 

net als 2 weken geleden met de modem update kon daarna alles een reset geven en al me extra wifi punten opnieuw installeren dat hoort niet nog nooit mee gemaakt was ect zwaar irritant en hoop dat jullie nú aankomende 2 nachten weer niet van die grapjes hebben met de werkzaamheden anders echt een vergoeding houdt een keer op ! 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7602 reacties
  • 24 maart 2025

Goedenavond ​@Peterpiwi en ​@steffen1, enorm balen dat jullie de update niet ervaren als vooruitgang :(

Uiteraard denken we graag mee om te kijken of we dit kunnen verbeteren. Daarom ben ik in eerste instantie vooral benieuwd naar wat van jullie beide de default aansluitmethode is.

Hebben jullie de TV+ Box bekabeld of draadloos aangesloten? En welk type Experia Box gebruiken jullie? 

En zouden jullie alvast de Dolby Vision eens aan willen passen naar HDR10? Verder zouden jullie de tv qua beeldinstelling eens op 1080p -50Hz te zetten, ik ben vooral benieuwd of daarmee het probleem met de lipsync problemen verdwijnt. 

In het kader van feedback (richting de ontwikkelaars) ben ik ook nog benieuwd wat jullie verder allemaal hebben aangesloten. Wellicht dat we daar nog iets uit kunnen halen!  Zie jullie bevindingen dan ook graag tegemoet. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 585 reacties
  • 24 maart 2025

Bij deze:

De meest gebruikte box was bedraad met 1080 . Hier kwam ik erachter dat die dus op 1080 stond ipv 4k..

7022 staat al op hdr10 zal eens omzetten naar dolby vision. 

Ps mag toch met 5v uitzendingen niet uitmaken? Deze hebben geen dolby vision of hdr.

Houdt in probleem blijft bedraad onbedraad.

Huidige configuratie:

7022 gaat via onkyo 676e naar tv. 676e receiver staat niet altijd aan dus dan wordt passtrhough gebruikt. Houdt in: de hdmi wordt 1 op 1 doorgegeven. Naar de philips 55pus8548/12

Receiver ondersteund hdr10 en dolby vision.

Tijdens problemen  de 7022 rechtstreeks op de tv aangesloten. Bleef problemen identiek.

Hetvolgende gebeurde gisteravond:

Zappen van zender even kort beeld dan zwart . Dan 20sec later beeld met geluid.

Dit is nu niet meer

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 585 reacties
  • 24 maart 2025

Momenteel draadloos zijn er geen lipsynch problemen. Alles werkt. 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 65 reacties
  • 24 maart 2025
Jan van KPN schreef:

Goedenavond ​@Peterpiwi en ​@steffen1, enorm balen dat jullie de update niet ervaren als vooruitgang :(

Uiteraard denken we graag mee om te kijken of we dit kunnen verbeteren. Daarom ben ik in eerste instantie vooral benieuwd naar wat van jullie beide de default aansluitmethode is.

Hebben jullie de TV+ Box bekabeld of draadloos aangesloten? En welk type Experia Box gebruiken jullie? 

En zouden jullie alvast de Dolby Vision eens aan willen passen naar HDR10? Verder zouden jullie de tv qua beeldinstelling eens op 1080p -50Hz te zetten, ik ben vooral benieuwd of daarmee het probleem met de lipsync problemen verdwijnt. 

In het kader van feedback (richting de ontwikkelaars) ben ik ook nog benieuwd wat jullie verder allemaal hebben aangesloten. Wellicht dat we daar nog iets uit kunnen halen!  Zie jullie bevindingen dan ook graag tegemoet. 

Tv ontvangers is rechtstreeks op de tv aangesloten en bekabeld aangesloten op de modem  dolby vision staat aan HDR 10 staat ook aan afgelopen week  toevallig getest op 1080 p  50hz helaas geen verbetering  terug gezet op 4K 50 hz helaas maak het niet  waar op je de tv ontvanger op zet 1080 p of 4K geen verschil hier 

Internet modem KPN Box 12  met 3 super wifi 2 punten tv ontvangers zijn bijde bekabeld ingesloten wifi punten staan door het huis verdeeld en in buiten in de schuur om in de tuin wifi te hebben voor de camera s heb bij beide tv’s een Jbl SB510 soundbar ondersteund dolby audio dus moet geen problemen leveren met de tv ontvangers  en bij andere apparaten  nooit geen problemen met het geluid dolby audio zo als ps5  hoop voldoende geïnformeerd 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 585 reacties
  • 24 maart 2025

Aanvulling: 

Fritzbox 7583 2x en een7581 allen bedraad en als mesh opstelling. Volledig geupdate naar laaste versie

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 65 reacties
  • 25 maart 2025

Vorige week ook al informatie gedeeld hoe alles aangesloten is en zo maar krijg je ook geen terugkoppeling op hoop nu wel een keer want eigenlijk krijg je nooit een terugkoppeling bij kpn hoop nu keer het geval anders is ! ​@Jan van KPN  anders kunnen we beter niks melden als je toch geen terugkoppeling krijg ! 

Tv ontvangers is rechtstreeks op de tv aangesloten en bekabeld aangesloten op de modem  dolby vision staat aan HDR 10 staat ook aan afgelopen week  toevallig getest op 1080 p  50hz helaas geen verbetering  terug gezet op 4K 50 hz helaas maak het niet  waar op je de tv ontvanger op zet 1080 p of 4K geen verschil hier 

Internet modem KPN Box 12  met 3 super wifi 2 punten tv ontvangers zijn bijde bekabeld ingesloten wifi punten staan door het huis verdeeld en in buiten in de schuur om in de tuin wifi te hebben voor de camera s heb bij beide tv’s een Jbl SB510 soundbar ondersteund dolby audio dus moet geen problemen leveren met de tv ontvangers  en bij andere apparaten  nooit geen problemen met het geluid dolby audio zo als ps5  hoop voldoende geïnformeerd

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 25 maart 2025

@steffen1, ​@Peterpiwi, dank voor de info. Deze update bevat geen wijzigingen waarvan wij verwachten dat die invloed hebben op lip sync.

Steffen, jij ervaart volgens mij met enige regelmaat wat issues. Dat wijst ook op een aansluit en/of gebruikssituatie die in het algemeen wat onstabiel is. Ik zou in jouw geval dan aanraden om, na een update, je TV+ Boxen sowieso allemaal nog een keer te herstarten (KPN-knop ingedrukt houden tot er een menu verschijnt en dan kiezen voor herstarten). De TV+ Box wordt tijdens het updaten ook al een keer herstart, maar zo'n extra keer kan net even helpen om wat kreukels glad te vouwen.

Peter, ik heb voor jou eigenlijk hetzelfde advies. Ik zie geen gekke dingen in je manier van aansluiten. Je kunt, qua lip sync, nog experimenteren met de geluidsinstellingen qua doorgifte. En je kunt in de TV+ Box ook audiovertraging instellen, als je merkt dat de audio voorloopt op het beeld. Verder, als je meerdere problemen ervaart, dan is het handiger om dat in een los, eigen topic topic te bespreken. Dan kunnen we daar dieper naar kijken zonder dat we deze Product Update van de rails brengen.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 65 reacties
  • 25 maart 2025

Dit bedoel ik nu steeds zelfde advies terwijl ik al zo vaak heb geëxperimenteerd heb met geluid en al 100 x opnieuw op starten gedaan heb  maar zal wel goed zijn ! Eerder nooit problemen nu opeens elke dag wel iets 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 585 reacties
  • 25 maart 2025

En jawel advies weer waar ik geen... An heb.

Ik ben opgeleid tot technicus elektro. Mijn hobby elektronica. Alle verbindingen zijn top. 

Dus nee niets mis mee. Zelfs de expert die hier geweest is van kpn was onder de indruk.

Maar ik heb geen zin in een verdediging .

Wat hier is: als je alles meld dan ben je de enige met die problemen. Veel klanten melden niets alleen zodra ze weg gaan is het ineens een slechte provider. Dat heb ik niet ik heb juist melden is verbetering maar als je steeds hetzelfde antwoord krijgt dat het aan je eigen ligt sorry.

IK ZEG DUIDELIJK DAT IK ALLES AL HEB UITGEVOERD

hoofdletters helpt mischien.

Het is bekend: de diw7022 is een slecht apparaat punt. Goedkoop En mogelijkheid om uit de delen aan klanten , maar wel duurder maken per maand. 

Sterker heb service+ maar wordt niet meer verbonden met service+ altijd fijn.

O ja is de test met de nieuwe box begonnen? Ik wacht nog op mail

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 585 reacties
  • 25 maart 2025

Maar goed voordat ik weer een mail krijg dat ok negatief ben..

Er zijn een paar die hards die wat proberen te verbeteren. Maar als er dan een leken antwoord komt lekker dan.

Ik heb de box niet om er druk mee te zijn, dan koop ik eigen apparatuur

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 65 reacties
  • 25 maart 2025

@steffen1 bej het met je eens ! Ben zelf dan kok maar erg handig in glasvezel en tv aansluitingen verdiep me er erg in hier ook alles netjes aangesloten en weg gewerkt kpn monteur keer hier was voor de modem  was erg onder indruk hoe alles weg gewerkt was hij zij ook beter aansluiten kan niet dus ik word ook moe van het advies constant word er gezegd herstarten ken je elke 2 dagen onderhand doen  

hoop dat ze is keer eerlijk toegeven dat er iets fout gaat in het systeem 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 25 maart 2025
steffen1 schreef:

En jawel advies weer waar ik geen... An heb.

Ik ben opgeleid tot technicus elektro. Mijn hobby elektronica. Alle verbindingen zijn top. 

Dus nee niets mis mee. Zelfs de expert die hier geweest is van kpn was onder de indruk.

Maar ik heb geen zin in een verdediging .

Wat hier is: als je alles meld dan ben je de enige met die problemen. Veel klanten melden niets alleen zodra ze weg gaan is het ineens een slechte provider. Dat heb ik niet ik heb juist melden is verbetering maar als je steeds hetzelfde antwoord krijgt dat het aan je eigen ligt sorry.

IK ZEG DUIDELIJK DAT IK ALLES AL HEB UITGEVOERD

hoofdletters helpt mischien.

Het is bekend: de diw7022 is een slecht apparaat punt. Goedkoop En mogelijkheid om uit de delen aan klanten , maar wel duurder maken per maand. 

Sterker heb service+ maar wordt niet meer verbonden met service+ altijd fijn.

O ja is de test met de nieuwe box begonnen? Ik wacht nog op mail

Da's goed om te horen. Maar het is wel zo dat jij vaker problemen ervaart. Problemen die we inderdaad ook vaker zagen toen de TV+ Box nog maar kort op de markt was. Maar we zijn inmiddels twee jaar verder aan ontwikkeling en updates. De TV+ Box is een volwassen product, van een goede kwaliteit. Dat zien we ook terug in metingen, analyses en klantfeedback. De Community is in dat opzicht maar een klein deel van de informatie.

Maakt de problemen die jij ervaart niet minder vervelend. Maar maakt wel dat het niet zo makkelijk is om naar iets te wijzen en te zeggen ‘daar ligt het aan en dit is de oplossing’. Vooral als er aanvullende apparaten gebruikt worden voor geluid. Het blijft dan een wisselwerking tussen de TV+ Box, de TV en de geluidsapparatuur. Niet alleen voor geluid, maar ook qua (netwerk)communicatie in het algemeen. En wil ook niet zeggen dat we niet met jou naar de problemen willen kijken die jij ervaart. Maar wil wel zeggen dat Product Updates daar niet de beste plek voor zijn. En de Community in het algemeen misschien ook wel niet. Gezien wij op afstand ook beperkt zijn in de dingen die we kunnen zien en de tips en stappen die we kunnen geven.

De test met de nieuwe Box is gaande. Als je geen mail hebt gekregen, dan zit je niet in de selectie. 

Peter, bovenstaande is eigenlijk ook een reactie op jouw opmerkingen. Ik wil de problemen die je ervaart niet bagatelliseren, want vooral lip sync issues kunnen heel vervelend zijn. Maar het is dan het handigst om dit dan in een eigen topic te benoemen, dan kan er goed in kaart worden gebracht wat je ervaart, wat je hebt aan apparaten, wat er gedaan kan worden. En hopelijk kunnen we dan een oplossing vinden.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 65 reacties
  • 25 maart 2025

@steffen1 heb je bij geluid instellingen passthrough al geprobeerd nu draait ie hier redelijk goed tot geen probleem daar mee meschien een optie 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 585 reacties
  • 25 maart 2025

Nu is er iets geks aan de hand:

Sinds mijn communicatie hier heb ik de box wifi verbonden en wat gebeurd er nu al 1,5dag: 

alles gaat goed.

Dit ervaar ik steeds zodra ik hier iets ga posten. 

Nu het lipsynch probleem er waren meer klachten zie nu niemand meer, reageren klanten nog wel? nemen ze nog wel de moeite?

Ik heb niet meer veel tijd om mij constant met de kpn bezig te houden , nu toevallig dit weekend en nu tijd, ook omdat ik een vrouw heb die er gek van werd heb ik maar eens hier op het forum gepost.

Ps in de fritzbox zijn geen vreemde problemen naar voren gekomen bij analyzes.Geen fouten geen wegvallende verbindingen .

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 585 reacties
  • 25 maart 2025
Peterpiwi schreef:

@steffen1 heb je bij geluid instellingen passthrough al geprobeerd nu draait ie hier redelijk goed tot geen probleem daar mee meschien een optie 

Jazeker sterker staat hij op , reden: als ik de receiver uit laat mag de tv bepalen of er dolby wordt gebruikt, gaat de receiver aan bepaalt de receiver wat er gebeurd: receiver is alleen stereo, ben geen fan van alle 'gemaakte’ formaten, stereo met hoge kwaliteit is naar mijn mening niet te overtreffen.

o ja heb deze receiver pas aangeschaft ivm compatibel met hdmi2.1 dolby atmos dolby vision hdr10 enz.

oude receiver had nog 1.4 , dat geeft problemen met de nieuwe apparaten in deze opstelling.

Ik heb zeker 4 maanden ónderzoek’ gedaan naar de juiste receiver die goed hierbij past.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 65 reacties
  • 25 maart 2025
steffen1 schreef:
Peterpiwi schreef:

Jazeker sterker staat hij op , reden: als ik de receiver uit laat mag de tv bepalen of er dolby wordt gebruikt, gaat de receiver aan bepaalt de receiver wat er gebeurd: receiver is alleen stereo, ben geen fan van alle 'gemaakte’ formaten, stereo met hoge kwaliteit is naar mijn mening niet te overtreffen.

o ja heb deze receiver pas aangeschaft ivm compatibel met hdmi2.1 dolby atmos dolby vision hdr10 enz.

oude receiver had nog 1.4 , dat geeft problemen met de nieuwe apparaten in deze opstelling.

Ik heb zeker 4 maanden ónderzoek’ gedaan naar de juiste receiver die goed hierbij past.

Oké super ! Ja ik begrijp je volkomen ik verdiep me ook eerst voor dat ik iets koop en inderdaad meeste gevallen is stereo nog steeds beste ! 

Reageer