Skip to main content

KPN TV+ Box: Update april 2025

TV+ Box launcher versie 1.184.1

Wat zit er in?

We frissen de boel op! KPN TV+ krijgt een nieuw logo, en dat betekent ook een nieuw opstartscherm.

Je ziet het nieuwe logo verder ook in de bovenhoek van het startscherm.

Verder

We hebben een nieuwe feature ontwikkeld waarmee we voor entertainmentpakketten een promofilmpje kunnen afspelen in de bestelschermen. Zo kun je een voorproefje ervaren van de dienst om te kijken of die wat voor je is.

Hier een voorbeeld hoe dat er dan uitziet.

Let op: het kan zijn dat je dit nog niet ziet nadat je de update hebt. De update brengt de mogelijkheid. Nadat deze update volledig is uitgerold zetten we voorproefjes live.

De app Google Play Films bestaat niet meer, dus hebben we de tegel daarvoor onder aanbevolen apps verwijderd.

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 8 en 10 april
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 15 en 17 april

Heb je hem na 17 april nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

​​

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Ik heb geen antwoord op deze vraag ​@kiddingguy2020, als er wat veranderd aan het menu of programmaoverzicht, lees je dat direct in onze product updates!

Wanneer kunnen we de app voor de Apple TV verwachten? Ik kan nu al wel kijken via de app op mijn Sony tv, maar de kwaliteit laat te wensen over. 

Wanneer kunnen we de app voor de Apple TV verwachten? Ik kan nu al wel kijken via de app op mijn Sony tv, maar de kwaliteit laat te wensen over. 

De verkeerde topic hiervoor. Dit gaat om de TV+ Box: Update naar launcher versie 1.184

Sorry 

Ik heb de nieuwe update ook, maar vind die opstartscherm wel erg aanwezig: 

Vond de eerste veel rustiger, deze springt er echt uit. Zou van mij iets rustiger mogen, gewoon zwart en dan alleen die logo. 

Vond de eerste veel rustiger, deze springt er echt uit. Zou van mij iets rustiger mogen, gewoon zwart en dan alleen die logo. 

Of het groen iets minder opvallend maken  ik vind het persoonlijk wel iets hebben dit is echt kpn 

Of het groen iets minder opvallend maken  ik vind het persoonlijk wel iets hebben dit is echt kpn 

Dat zou inderdaad een idee kunnen zijn. Maar als mijn vrouw slaapt en ik wil tv kijken, gelijk zo veel licht in de kamer! 🤣😂🙈

Dat zou inderdaad een idee kunnen zijn. Maar als mijn vrouw slaapt en ik wil tv kijken, gelijk zo veel licht in de kamer! 🤣😂🙈

Haha  heb je een punt inderdaad !  🤣🤣 

Update automatisch goed geïnstalleerd afgelopen nacht.

Ik lees dit als een wens voor een soort dark mode bij het opstarten. Noteer ik :)

Ik lees dit als een wens voor een soort dark mode bij het opstarten. Noteer ik :)

@Erik van KPN als dat zou kunnen, zou heel mooi zijn. 😁

Ik hoop, dat de komende update wat nuttiger is.

Hoop dat ze iets aan  de tv gids doen die elke keer vast loopt is erg vervelend ! 

Sinds de update heb ik wat issues met TV+
1. Bij opstarten in de “snelle opstart” krijg een zwart beeld en pas als ik van zender wissel krijg ik beeld.
2. De Netflix app start regelmatig opnieuw op terwijl deze dat voorheen volgens mij alleen deed na een update van de app
3. De Formule 1 TV app moet steeds opnieuw worden ingelogd en dat was voorheen ook niet.

Ik heb zelf geen zaken gewijzigd dan alleen de TV en TV+ aan- en uitzetten
Is er iets bekend over de bovengenoemde issues?

Sinds deze laatste update loopt de ontvanger regelmatig vast. Start dan opnieuw op waarbij hij behoorlijk lang op ‘Bijna wakker’ blijft staan. Uiteindelijk start ie door, maar handig is anders. Terugkijken opnames werkt ook niet altijd even lekker meer. :(

Sinds deze laatste update loopt de ontvanger regelmatig vast. Start dan opnieuw op waarbij hij behoorlijk lang op ‘Bijna wakker’ blijft staan. Uiteindelijk start ie door, maar handig is anders. Terugkijken opnames werkt ook niet altijd even lekker meer. :(

Zelf even van stroom halen en 1 min wachten dan. Weer stroom er op en even rustig op laten starten 5 min wachten als dan. Nog niet wek laat even weten 

Al meerdere keren gedaan; maakt geen verschil. Ook m’n router herstart (ik gebruik al jaren eigen hardware; geen (Experia) Box dus) voor de zekerheid. Gaat sinds de laatste update mis, daarvoor geen problemen.

Geluid langdurig weg bij het naar de gids gaan, al twee keer herstart gedaan geprobeerd, bied geen oplossing.

Interessante aanvulling: het lijkt vooral mis te gaan zodra we gebruikmaken van de gids, het terugkijken van programma’s of het kijken van opnames (dat zijn dus de functies die niet via IGMP/multicast lopen). Ik gebruikte (alleen voor de IPTV kastjes) nog de twee bekende IPv4 DNS adressen van KPN. Ik heb die zojuist even omgezet naar de CloudFlare varianten (1.1.1.1 en 1.0.0.1). Alles lijkt nu al een stuk stabieler en sneller te werken. Wellicht ligt het probleem dus niet zozeer bij de update, maar meer bij de DNS servers van KPN.

@JorisV. Is dat opnieuw opstarten en vastlopen te reproduceren? Gebeurt het na een bepaalde tijd altijd bijvoorbeeld, of alleen als je terugkijken gebruikt? Kun je toelichten wanneer het precies misgaat? Ook ben ik benieuwd wat er precies niet lekker gaat bij het kijken van opnames. Loopt hij dan ook vast? 

Edit: Ha, je was me net voor. Dank voor de extra toelichting! Nemen we mee in de feedback.

@A de Zeeuw Gebeurt dit altijd als je naar de gids gaat of na een bepaalde tijd kijken bijvoorbeeld? Heb je ook geluidsapparatuur in gebruik en, zo ja, gebeurt dit dan ook als je het geluid tijdelijk via de TV zelf laat lopen?

@A de Zeeuw Gebeurt dit altijd als je naar de gids gaat of na een bepaalde tijd kijken bijvoorbeeld? Heb je ook geluidsapparatuur in gebruik en, zo ja, gebeurt dit dan ook als je het geluid tijdelijk via de TV zelf laat lopen?

Gebeurt niet altijd als je naar de gids toe gaat, gebeurt meestal als je de ontvanger aangezet hebt, dan maakt het niet uit of je gelijk naar de gids gaat of na een kwartier, daarna gaat he5 redelijk goed, als aanvulling hier op vind ik de ontvanger is zijn geheel flink trager geworden na de laatste update, heb verschillende mogelijkheden bekeken zowel met als zonder soundbar, uitkomst is gelijk.