Skip to main content

KPN TV+ Box: Update september #2 2024

TV+ Box launcher versie 1.163.1
 

Wat zit er in?

 

Verder kijken bij je streaming diensten

Met deze update voegen we een tegelrij toe op het hoofdscherm: Verder kijken. Deze zal standaard op de derde rij staan. 

In deze tegelrij vind je series en films waarvan je een deel hebt bekeken. Het gaat hier om films en series van Disney+, HBO Max, Amazon Prime, Videoland en Viaplay. Zo kan je makkelijk verder gaan waar je was gebleven.

Als je een van de series of films in de tegelrijk aanklikt kom je gelijk in die film of serie terecht.

Gebruik je geen van deze apps, dan zal de tegelrij ook niet getoond worden. Gebruik je wel een of meer van deze apps, maar wil je de tegelrij toch niet zien? Je kunt hem via Startscherm aanpassen (onderaan het hoofdscherm) verbergen.

We gaan de inhoud van deze tegelrij in de toekomst verder uitbreiden met eigen programma's vanuit Terugkijken en opnames. En hopelijk ook nog meer apps.

 

Ondertiteling in tien talen

Verder nieuw in deze update: automatisch gegenereerde ondertiteling in tien talen.

Het gaat hier om de ondertiteling die je zelf aan- en uit kunt zetten. Bij bepaalde programma's kun je nu kiezen uit andere talen dan alleen Nederlands.

Belangrijk om te weten:

  • Het gaat om de programma's van RTL en die van de NTR op de NPO
  • Het werkt, voor nu, alleen bij Terugkijken en opnames

 

Op het moment dat je voor het eerst ondertiteling aanzet tijdens een programma waar deze extra talen beschikbaar zijn krijg je een pop-up:

 

Als je kiest voor Misschien later, krijg je gewoon de normale ondertiteling. Kies je voor Aanzetten, dan krijg je eerst deze informatiepop-up:
 

 

Daarna krijg je de lijst met beschikbare talen en kun je je keus maken. Je gemaakte taalkeus blijft behouden. Dus als jij een ander programma Terugkijkt of een opname bekijkt die ook meer talen beschikbaar heeft, dan krijg je automatisch jouw eerder gemaakte keuze. Heeft het programma alleen de gesproken taal beschikbaar, dan krijg je die.

Als je de gekozen taal weer wilt wijzigen kun je weer teruggaan naar de ondertiteling knop en op OK drukken. Je krijgt dan de hele lijst met talen weer te zien. En ook, natuurlijk, de optie voor ondertiteling uit.

 

 

Release notes op de ontvanger

Bij een nieuwe update krijg je nu een bericht op de TV+ Box. In dit bericht staan de hoofdlijnen van de update. Vanuit het bericht kun je doorklikken naar uitgebreidere release notes. Deze staan in de Hulp-sectie en kun je ook rechtstreeks benaderen via❔ in het bovenmenu. Kies daarna voor de tab Release notes. Daar kun je kiezen uit de firmware en de launcher om voor beide de meest recente updates te lezen.

 

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 17 september
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 24-26 september

Heb je hem na 26 september nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

@Erik van KPN @Shyrin van KPN Wederom geen email gehad van deze nieuwe update


Ik heb hier versie 1.163.1.

 


Ik heb hier versie 1.163.1.

 

Hier ook onder de release notes via de app staat het wel

goed 


 


Waarom zit Netflix niet in de tegelrij?


Waarom zit Netflix niet in de tegelrij?

Inderdaad bijzonder.


Waarom zit Netflix niet in de tegelrij?

 

Ik zie wel Netflix in de nieuwe tegelrij


Ik heb hier versie 1.163.1.

Tussen het schrijven van het bericht en het publiceren is het versie nummer iets veranderd inderdaad. Heb het aangepast in het startbericht om verwarring te voorkomen.


Waarom zit Netflix niet in de tegelrij?

 

Ik zie wel Netflix in de nieuwe tegelrij

Oke. Staat namelijk niet vermeld in de omschrijving.


Ik had van deze update geen melding ontvangen.

Gebeurd helaas vaker.

 

Verder kijken doe ik altijd in de app van de streamingdienst.

Leuk dat het als extra wordt toegevoegd.

 

10 talen ondertitels, wat is daar het voordeel van?

 

Zie ook hier, waarom ik wel hier reageer.


10 talen ondertitels, wat is daar het voordeel van?

 

Wat dacht je van al die immigranten in Nederland, dan kunnen die het toch ook volgen?
 


Goed om te zien dat verzoek van de Release Notes is opgenomen, en het is ook handig. Zeker voor mensen die niet op deze community zitten en nu ook van de laatste vernieuwingen ne verbeteringen worden verwittigd


@Erik van KPN @Shyrin van KPN Wederom geen email gehad van deze nieuwe update

 

Ik had van deze update geen melding ontvangen.

Gebeurd helaas vaker.

 


Ik heb helaas ook geen e-mail gekregen 🙄, dus ik heb dit direct aangekaart om uit te laten zoeken. Ik stuur je nog even een PB @MennoG78.
 

Verder kijken doe ik altijd in de app van de streamingdienst.

Leuk dat het als extra wordt toegevoegd.
 

10 talen ondertitels, wat is daar het voordeel van?


Fijn dat je wel in de Product Updates reageert, @joop2011

Ik kan wel een aantal voordelen opnoemen:
 

  • Programma's worden toegankelijker voor mensen die niet de oorspronkelijke taal van het programma spreken. Hierdoor kunnen meer mensen genieten van dezelfde inhoud.

  • Door te kunnen kiezen uit meerdere ondertitelingsopties, krijgen kijkers de mogelijkheid om programma's in hun voorkeurstaal te volgen. Dit is vooral handig voor mensen die in een meertalige omgeving wonen of bijvoorbeeld een taal willen leren.

  • Kijkers kunnen een programma in een vreemde taal kijken met ondertitels in hun moedertaal, of omgekeerd, wat kan helpen bij het leren van een nieuwe taal.

  • Automatische ondertiteling maakt het mogelijk dat ook mensen met een gehoorbeperking het programma beter kunnen volgen, in meerdere talen.

En denk ook eens aan reizigers/toeristen! 
 

Goed om te zien dat verzoek van de Release Notes is opgenomen, en het is ook handig. Zeker voor mensen die niet op deze community zitten en nu ook van de laatste vernieuwingen ne verbeteringen worden verwittigd

Ik ben dat helemaal met jou eens, @dimi_v!
Ik meen mij te herinneren dat @Roy74 ons hier ook al een aantal keer op gewezen heeft. Super mooi dat het nu beschikbaar is!


Inderdaad @Shyrin van KPN, dit was een van de zaken die ik als verbetering aangaf op de tv+ dag in Amersfoort. Lang gewacht en toch gekregen 😀

Ik vind dit echt een hele goede verbetering. De mensen op dit forum zijn typisch mensen die op onderzoek uitgaan als er iets niet of anders werkt. Voor de massa geeft de release note info net voldoende informatie over wijzigingen, zodat ze gebruik kunnen maken van de nieuwe voorzieningen. Ik schat ook in dat mensen een wijziging minder als een probleem ervaren omdat ze weten dat er bewust iets aangepast is.

Ik heb overigens ook geen mail over deze update gehad. En de tv is al een week niet meer aan geweest, dus was niet op de hoogte van deze mooie update.