Skip to main content

KPN TV+ Box: Update oktober #2 2024

TV+ Box launcher versie 1.167.2

Wat zit er in?

 

Opnames blijven behouden als het Opnemen Pakket opgezegd wordt!

Net als een regulier zenderpakket kun je het Opnemen Pakket ook (tijdelijk) opzeggen. Het was altijd zo dat je dan ook al je opnames kwijt raakte. Maar nu niet meer! Met de nieuwe software op de TV+ Box blijven je oude opnames bewaard, zelfs als je het opnamepakket tijdelijk opzegt.

Hoe werkt het?
Wanneer je je opnamepakket verwijdert, kun je je opnames nog steeds zien, maar je kunt ze niet afspelen of nieuwe opnames maken. Zodra je je opnamepakket weer activeert, kun je je oude opnames weer afspelen. Zo hoef je geen opnames meer te missen! 


Goed om te weten: Je kunt je opgenomen programma's tot 1 jaar na de opname terugkijken.
Deze verbeteringen worden ook doorgevoerd op de Interactieve tv ontvangers. Voor meer details kun je de product update lezen. 

 

ESPN Dagpas

Je kunt nu een dagpas kopen om 24 uur lang wedstrijden op alle ESPN-kanalen te bekijken.
Perfect voor sportliefhebbers! 
Let op: de dagpas is beschikbaar vanaf 1 november.


 

Verbeteringen & oplossingen in deze update

  • We hebben kleine wijzigingen aangebracht zodat Amazon Prime Video weer goed zichtbaar is bij het kopen van pakketten.
    In de ondertiteling zijn ook enkele bugs verholpen:
    De informatiebalk blijft nu niet meer op het scherm staan na het maken van een keuze in de taalinstellingen.
  • De lijst met talen verdwijnt niet meer te snel van het scherm.
  • We hebben een storende zwarte lijn aan de bovenkant van het Startscherm verwijderd voor een betere kijkervaring.

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 22-24 oktober
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 29-31 oktober 

Heb je hem na 31 oktober nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Waaauw!! Opnames blijven behouden. Dat heeft lang geduurd!! Goeie zaak!!


Wat ik mij afvraag of je wel dan nieuwe opnames vast kun programmeren en/of de automatische opnames (series) wel doorgaan, niet kijken begrijp ik, maar kun je ze na de opheffing wel kijken?

Ook vraag ik me af, waarom zou je überhaupt opnames tijdelijk stopzetten?


Als je het opnemen opzegt dan krijg je de optie om opnames in te plannen niet te zien. Ingeplande opnames stoppen ook zodra de optie wordt stopgezet @huistijger 


Dank voor de info @Jeroen van KPN 


Mooi, ik zie hem graag tegemoet.😉


Geïnstalleerd

 


Ook vraag ik me af, waarom zou je überhaupt opnames tijdelijk stopzetten?

Vaak gebeurt het per ongeluk, uitzetten tweede tv ontvanger zonder te bedenken dat dan ook het gratis opname pakket wordt opgeheven. 


Ook vraag ik me af, waarom zou je überhaupt opnames tijdelijk stopzetten?

Vaak gebeurt het per ongeluk, uitzetten tweede tv ontvanger zonder te bedenken dat dan ook het gratis opname pakket wordt opgeheven. 

En daarom is deze update een goede zaak, wat mij betreft. Maar als dit gerealiseerd kan worden, dan lijkt mij dat een prullenbak van gewiste opnames toch ook mogelijk moet zijn. Zie dit topic  Lijkt mij een heel eind in dezelfde richting.


Ik heb de updates ook gedaan, die op mijn tablet werkt perfect, had problemen maar die zijn nu opgelost, dank daarvoor!

de update van de tv+ box ben ik niet zo blij mee, er vallen mij 2 dingen op:

ik zet bij programma’s wel eens de ondertiteling aan, nu vallen er af en toe regels weg, je ziet de eerste en derde zin bijvoorbeeld wel maar de 2e zin komt niet in beeld.. hij slaat vaak regels over, was voor de update niet..

en als ik nu bij opnames doorspoel duurt het even voordat ik geluid heb, dat was voor de update ook niet zo. Je spoelt dus door en hebt wel beeld dat al loopt, maar dan duurt het een paar secondes voordat het geluid weer loopt, was ook voor de update nooit zo.

ik neem dus aan dat deze 2 zaken zijn veroorzaakt door de update..


Ook vraag ik me af, waarom zou je überhaupt opnames tijdelijk stopzetten?

Vaak gebeurt het per ongeluk, uitzetten tweede tv ontvanger zonder te bedenken dat dan ook het gratis opname pakket wordt opgeheven. 

En daarom is deze update een goede zaak, wat mij betreft. Maar als dit gerealiseerd kan worden, dan lijkt mij dat een prullenbak van gewiste opnames toch ook mogelijk moet zijn. Zie dit topic  Lijkt mij een heel eind in dezelfde richting.

Nee, werkt anders. Bij het stopzetten van het opnamepakket werkt het nu eigenlijk op dezelfde manier als bij het stopzetten van een zenderpakket. 

Stukje technische achtergrond: wat er eigenlijk gebeurt bij het maken van een opname is dat op ons tv platform bij dat programma een vinkje wordt gezet met jouw accountgegevens. Hierdoor wordt dat programma voor jou beschikbaar. En voor de toegang tot zenders zelf werkt dat ook op zo'n manier. 

Bij het stopzetten van een zenderpakket, wordt dn het vinkje bij die zenders voor jou weggehaald. Daardoor heb je dan geen toegang meer tot die zenders en kun je hun programma's niet meer zien op je ontvanger of online. Maar, het vinkje bij de individuele programma's die jij hebt opgenomen, blijft wel bestaan. Waardoor je opnames dus ook weer terugkomen als je het zenderpakket weer opnieuw aanzet.

Het was altijd zo bij het verwijderen van het opnemen pakket, dat dit er ook voor zorgde dat al die vinkjes in een keer schoongeveegd werden. En dat is nu niet meer zo.

 

Een prullenbak is technisch gezien iets heel anders. Want dan moeten we wel het vinkje actief laten, maar het alsnog op een andere plek voor je beschikbaar stellen dan het gewone overzicht met opnames. Daar moeten we dan apart een plek voor bouwen.


de update van de tv+ box ben ik niet zo blij mee, er vallen mij 2 dingen op:

ik zet bij programma’s wel eens de ondertiteling aan, nu vallen er af en toe regels weg, je ziet de eerste en derde zin bijvoorbeeld wel maar de 2e zin komt niet in beeld.. hij slaat vaak regels over, was voor de update niet..

en als ik nu bij opnames doorspoel duurt het even voordat ik geluid heb, dat was voor de update ook niet zo. Je spoelt dus door en hebt wel beeld dat al loopt, maar dan duurt het een paar secondes voordat het geluid weer loopt, was ook voor de update nooit zo.

ik neem dus aan dat deze 2 zaken zijn veroorzaakt door de update..

Zou je de TV+ Box eens willen herstarten, @josevp? Dit doe je door de KPN knop (rechtsboven op de afstandsbediening) lang ingedrukt te houden. Je krijgt dan een keuzemenu met ook een herstart optie. Meestal zien we dat gekke dingen na een update door een herstart ook weer opgelost worden.


Ik denk niet dat het met de update te maken heeft @josevp 
Hier is dat n.l. niet zo
Ondertiteling werkt nog steeds zoals hij werkte.


Ik denk niet dat het met de update te maken heeft @josevp 
Hier is dat n.l. niet zo
Ondertiteling werkt nog steeds zoals hij werkte.

Ik had het volgende gezien in het bericht:

  • In de ondertiteling zijn ook enkele bugs verholpen:
    De informatiebalk blijft nu niet meer op het scherm staan na het maken van een keuze in de taalinstellingen.
  • De lijst met talen verdwijnt niet meer te snel van het scherm.

dat heeft met de ondertiteling te maken, daarom dacht ik dat het daardoor kwam, maar na de tip van KPN om te herstarten lijkt dat probleem wel verholpen

 


dat heeft met de ondertiteling te maken, daarom dacht ik dat het daardoor kwam, maar na de tip van KPN om te herstarten lijkt dat probleem wel verholpen

 

Dat is meestel de manier om na een update de ongeregeldheden er uit te halen.