Skip to main content

TV+ Box: Update naar launcher versie 1.179.1

Categorie:TV+ Box
  • 18 februari 2025
  • 40 reacties
  • 3759 keer bekeken
TV+ Box: Update naar launcher versie 1.179.1
Erik van KPN
Moderator

KPN TV+ Box: Update februari 2025

TV+ Box launcher versie 1.179.1

Wat zit er in?

Deze update brengt vooral onderwater verbeteringen. We hebben verschillende verbeteringen doorgevoerd in de communicatie tussen de TV+ Box en het tv platform.  

Verder

Het berichticoon (envelopje) geeft nu ook een bolletje als je alleen gelezen berichten in je inbox hebt. 

En we hebben de tekst die je ziet bij het opstarten als je Ecostand gebruikt iets aangepast. Dit om ze duidelijker te maken en om te voldoen aan nieuwe EU richtlijnen.

We zijn onlangs overgestapt naar een nieuwe EPG-leverancier. Hierdoor werden sommige menu’s, zoals ‘Nu op TV’ en de categorieën ‘Films op TV’, ‘Series op TV’, ‘Sport’ en ‘Kids’, niet goed gevuld. In deze update zit een bugfix die dit probleem oplost.

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 18 februari
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 25 en 27 februari

Heb je hem na 27 februari nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

40 reacties

• Topper
  • 13 reacties
  • 18 februari 2025

In de mail staat een niet werkende link: TV+ Box: Update naar launcher versie 1.179.1

Deze pagina is niet bereikbaar

Kan het IP-adres van de server van topic niet vinden.

Probeer het volgende:

• Verbinding controleren
  • De instellingen voor de proxy firewall en DNS controleren

ERR_NAME_NOT_RESOLVED

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2766 reacties
  • 18 februari 2025

Dat is reeds bekend en al gemeld er mist een stukje url in de link

• Helper
  • 53 reacties
  • 18 februari 2025

Sinds we de KPN tv+ box hebben, hebben we meer problemen dan ooit met KPN tv kijken. Van de week tijdens het kijken stopt alles omdat de afstandsbediening een update nodig heeft. Na de update kan ik met de KPN afstandsbediening de tv niet meer aan en uit zetten. Om moedeloos van te worden. Elke keer wat …

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2766 reacties
  • 18 februari 2025
Resi schreef:

Sinds we de KPN tv+ box hebben, hebben we meer problemen dan ooit met KPN tv kijken. Van de week tijdens het kijken stopt alles omdat de afstandsbediening een update nodig heeft. Na de update kan ik met de KPN afstandsbediening de tv niet meer aan en uit zetten. Om moedeloos van te worden. Elke keer wat …

Wil je hiervoor een eigen topic aanmaken dat heeft namelijk niks met deze update te maken.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 615 reacties
  • 18 februari 2025

Dat heb ik wel gemerkt dat jullie overgestapt zijn naar een nieuwe EPG leverancier.

Bij sommige TV zenders wordt bij seizoenen nu het jaartal ingevuld.

Als voorbeeld:

Voorheen:

TV538 - Evers&Co 31 januari: S2 A5

Nu:

TV538 - Evers&Co 14 februari S2025 A45

Serieopnames deden het dus ineens niet meer.

Ik heb nergens kunnen lezen dat dit gewijzigd zou worden vanuit KPN.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10735 reacties
  • 18 februari 2025

De impact zou ook minimaal moeten zijn van de wisseling qua leverancier. 

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2766 reacties
  • 18 februari 2025
Jeroen van KPN schreef:

De impact zou ook minimaal moeten zijn van de wisseling qua leverancier. 

Helaas niet dus hier merkte ik ook op dat je alles weer moet instellen als je serieus in gesteld heb

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 36 reacties
  • 18 februari 2025

Sinds de laatste update vervormd geluid bij de sportzenders van ESPN. Na loskoppelen ontvanger en herstart is het weg. Na opnieuw aanmelden de volgende dag is het weer hetzelfde probleem en moet het weer op de boven beschreven wijze opgelost worden. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 992 reacties
  • 18 februari 2025

Erg irritant ​@HaRe. Heb je de tv-ontvanger op ecomodus staan of snelle start? Nog even een tip om niet elke keer de tv-ontvanger helemaal los te koppelen: Druk wat langer op de KPN-knop (rechtsbovenaan) en druk dan op Opnieuw opstarten. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 36 reacties
  • 18 februari 2025

Bedankt voor de snelle reactie.
De ontvanger staat op snelle start. En het gevraagde uitgevoerd. Geluid klinkt op  kanaal 14 ESPN nog steeds vervormd. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 992 reacties
  • 18 februari 2025

Zit je trouwens wel op de in het openingsbericht genoemde launcher versie ​@HaRe? Dit check je bij Instellingen (tandwieltje) en dan Informatie. Anders kun je het beste een eigen topic aanmaken voor je probleem. Dan kunnen we je assisteren in het oplossen ervan. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1175 reacties
  • 19 februari 2025
Sebas14 schreef:

Dat heb ik wel gemerkt dat jullie overgestapt zijn naar een nieuwe EPG leverancier.

Als voorbeeld:

Voorheen:

Nu:

O ja, bij sommige zenders staat nu dus wel een jaartal vermeld bij series? Dat is goed, want heel handig. Maar bij films heb ik het nog niet gezien, ​@Sebas14. Of werkt daardoor de serieopname niet meer? Bij wel meer programma's is dat het geval.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 19 februari 2025
Ratonesque schreef:
Sebas14 schreef:

Als voorbeeld:

Voorheen:

Nu:

O ja, bij sommige zenders staat nu dus wel een jaartal vermeld bij series? Dat is goed, want heel handig. Maar bij films heb ik het nog niet gezien, ​@Sebas14. Of werkt daardoor de serieopname niet meer? Bij wel meer programma's is dat het geval.

Zou ook erg handig zijn als er meer info kwam bij een film.

Hier word inderdaad geen jaartal vermeld.

Laats was de film Robocop te zien welke is het dan? Het origineel uit 1987 of de remake uit 2014?

Er lastig om daar achter te komen omdat naast de beginduur, speeltijd en het verhaal niets word vermeld.

Geen regisseur, geen acteurs, geen land van herkomst, geen jaartal, kortom erg schaars.

Dit werd bij Ziggo wel allemaal vermeld, dan ben je bij een overstap best teleurgesteld...

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1175 reacties
  • 19 februari 2025
Anthony78 schreef:
Ratonesque schreef:
Sebas14 schreef:

Als voorbeeld:

Voorheen:

Nu:

Laats was de film Robocop te zien welke is het dan? Het origineel uit 1987 of de remake uit 2014?

Er lastig om daar achter te komen omdat naast de beginduur, speeltijd en het verhaal niets word vermeld.

Geen regisseur, geen acteurs, geen land van herkomst, geen jaartal, kortom erg schaars.

Dit werd bij Ziggo wel allemaal vermeld, dan ben je bij een overstap best teleurgesteld...

Ja, precies! Er is nu een nieuwe leverancier van de gidsinfo, ik had gehoopt dat het beter zou worden, maar de info blijft te summier, ​@Anthony78.

Ik had deze wens ook al eens doorgegeven in de feature requests, maar helaas...

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 19 februari 2025
Ratonesque schreef:
Anthony78 schreef:
Ratonesque schreef:
Sebas14 schreef:

Als voorbeeld:

Voorheen:

Nu:

Laatst was de film Robocop te zien, welke is het dan? Het origineel uit 1987 of de remake uit 2014?

Ja, precies! Er is nu een nieuwe leverancier van de gidsinfo, ik had gehoopt dat het beter zou worden, maar de info blijft te summier, ​@Anthony78.

Ik had deze wens ook al eens doorgegeven in de feature requests, maar helaas...

Hier vragen klanten al jaren om heb ik ergens gelezen, en nog steeds niets veranderd.

Waarom hebben ander providers dit wel goed geregeld vraag ik me dan af…

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 36 reacties
  • 20 februari 2025

Arjan. Ík zie dat de update er nog niet opstaat. Wacht deze even af voor ik een nieuwe topic aanmaak. 

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2766 reacties
  • 20 februari 2025
HaRe schreef:

Arjan. Ík zie dat de update er nog niet opstaat. Wacht deze even af voor ik een nieuwe topic aanmaak. 

Dan zit je niet in de voorselectie groep dan moet je even tot 27e wachten zoals ook in het openingsbericht staat.

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 633 reacties
  • 20 februari 2025

Ik hoop dat we nu van alle ‘narigheden’ van de EPG af zijn. Soms bleef het hangen of leek het alsof er een knop bleef hangen en werd er continue gescrolled…

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 47 reacties
  • 20 februari 2025

Ik zag net dat KPN overgestapt is van EPG leverancier en dat heb ik geweten :-(

Het programma Blokken (VRT één) wordt zowel in de middag (een oude herhaling) alsmede een nieuwe aflevering s'avonds om 18.30u, maar ook diverse dubbele afleveringen van Big Brother en 12 Vandaag op RTL5 en dubbele afleveringen van Met Het Mes Op Tafel (NPO3).

Ik hoop dat dit probleem weer snel opgelost wordt 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 88 reacties
  • 21 februari 2025
ronvmeijer schreef:

Ik hoop dat we nu van alle ‘narigheden’ van de EPG af zijn. Soms bleef het hangen of leek het alsof er een knop bleef hangen en werd er continue gescrolled…

Ik ben bang dat dit niet de schuld is van de EPG leverancier is maar het lijkt er op dat dit met iedere update erger wordt. Vaak na het oproepen van de gids zit de witte ‘balk’ vast, of blijft scrollen(groene lampje op de ab blijft branden) of tegen 24:00 wil de balk niet naar de volgende dag. Irritant allemaal….

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2766 reacties
  • 21 februari 2025

Na deze update waren ook al me opnames van Series niet maar actief had KPN dit niet kunnen communiceren dat dit ging gebeuren?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
MennoG78 schreef:

Na deze update waren ook al me opnames van Series niet maar actief had KPN dit niet kunnen communiceren dat dit ging gebeuren?

Dat zou wel bewaard moeten blijven. Excuses dat dit bij jou niet het geval is geweest!

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2766 reacties
  • 21 februari 2025

De namen zijn nu ook anders van een seizoen stond van de week ergens anders ook al iemand die dit had na de aanpassing van EPG

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 615 reacties
  • 23 februari 2025

Dit is zeker ook de vernieuwing van de nieuwe EPG leverancier? Volgende week zaterdag en zondag?

'Programmabeschrijving is niet beschikbaar' en geen programma's meer bij de radiozenders maar alleen het slogan van de radiozender 24 uur per dag zichtbaar? (Net als bij Digitenne?)

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7492 reacties
  • 23 februari 2025

Klopt! Voorheen zag je het huidige radioprogramma en voorgaande en het daarop volgende programma. Met de nieuwe leverancier zie alleen het huidige programma wat op dat moment speelt.

Reageer