Skip to main content

KPN TV+ Update mei 2023 #3

KPN TV+ app 1.105.0

 

Wat zit er in?

Een kleinere update, maar verbeteringen naar aanleiding van klantfeedback

  • Het seizoensnummer wordt getoond in het overzichtsscherm van de opnames
  • Verbetering in de Gids. Je kunt nu, als een programma waarvan een opname is ingepland, de opname starten vanuit de gids. Dit doe je door de OK-knop langer ingedrukt te houden. Dit kon eerst alleen vanuit het Opname menu zelf, nu ook vanuit de gids.
  • Nog een verbetering in de Gids: het opname icoon wordt nu voor de tekst geplaatst in plaats van erachter. Daardoor valt het icoontje niet meer buiten beeld bij programma's met een lange titel. 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 30 mei
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 01 juni

Heb je hem na 01 juni nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 
 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Synchronisatie blijft aandacht nodig hebben. 


Inderdaad, het HDR op “automatisch” zetten bijvoorbeeld. Dat vind ik echt wel een gemis hoor. Ik ben een heel tevreden gebruiker van KPN+, maar dat moet toch echt ‘ even’ geregeld worden. Voor de audio staat de ontvanger op “Dolby MAT” en is het volume bij het afspelen in balans met ‘ live kijken’, maar het is nog wel steeds Dolby Digital 2.0 met uitgesteld en/of terugkijken. Verder ga zo door...het wordt steeds beter...nu de TV programma's nog  😊


Ik sluit mij aan bij sommige kritische opmerkingen die gaan over de grotere problemen die er zijn. Ik hoop echt dat die snel opgelost gaan worden, want ze spelen al best lang. Ik ben bang dat de problemen groter zijn dan kpn ooit gedacht of vermoed heeft.

Ik wens het tv-team veel sterkte toe!


Vanavond meerdere keren de Kpn+box moeten herstarten en het hele installatie programma doorlopen


Hi all, ik zie hierboven nog vragen over de sync issues. Langzaam maar zeker komt er verbetering in, maar het is inderdaad nog niet opgelost. Blijf hiervoor het Kennisbankartikel over TV+ volgen voor de updates. Zodra we meer weer weten zullen we het daar plaatsen. 


Ik blijf het storend vinden dat tijdens het naar opnames kijken het beeld regelmatig bevriest. Soms gaat het na korte tijd verder. Zo niet, dan moet je de opname opnieuw opstarten en verder gaan waar hij gestopt is. Wanneer wordt dat opgelost?


 

Vanavond meerdere keren de Kpn+box moeten herstarten en het hele installatie programma doorlopen

Ik blijf het storend vinden dat tijdens het naar opnames kijken het beeld regelmatig bevriest. Soms gaat het na korte tijd verder. Zo niet, dan moet je de opname opnieuw opstarten en verder gaan waar hij gestopt is. Wanneer wordt dat opgelost?

Hi! Als jullie ervan overtuigd zijn dat dit met deze update te maken heeft omdat je die al hebt ontvangen, dan is het goed dat jullie het melden. Als je graag wil dat de Community met je meedenkt over wat er gebeurt, maak dan vooral een eigen topic aan.

 

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

kpn tv+app updates zijn leuk maar vor nu geen toegevoegde waarde 

los eerst problemen op zet iedereen erop die jullie hebben want wat er nu gebeurd wordt het niet beter van. 

en de jlachten worden meer. 


@Steffen14 

Sorry, ik heb geen klachten, wel wensen.😉


@Steffen14

Sorry, ik heb geen klachten, wel wensen.😉

de wensen worden irriterend 😅

er moet toch een keer een firmwareverbetering komen

....


Sorry, ik heb geen klachten, wel wensen.😉

Er zijn veel mensen met klachten en ik hoop dat KPN daar op korte termijn weer een aantal van kan gladstrijken.


Er zijn veel mensen met klachten en ik hoop dat KPN daar op korte termijn weer een aantal van kan gladstrijken.

Dat hoop ik eerlijk gezegd ook, dan worden de klachten minder. 😁


Sorry, ik heb geen klachten, wel wensen.😉

Er zijn veel mensen met klachten en ik hoop dat KPN daar op korte termijn weer een aantal van kan gladstrijken.

 

“off topic”

Mee eens.

De box is nu meer dan 4 maanden beschikbaar voor iedereen.

Hoog tijd om de grote problemen nu met spoed op te pakken. 

“off topic” 


Helaas geluid nog niet best en ook geen 100hz maar max 59 hz niet best van kpn. Denk er over om over te stappen naar een ander. 

 


Helaas geluid nog niet best en ook geen 100hz maar max 59 hz niet best van kpn. Denk er over om over te stappen naar een ander. 

 

 

100 hz heb ik zelfs nog nooit gezien bij een tv programma.

Er zijn wel tv's die dat hebben, maar dat wordt in de software van de tv zelf gedaan.

 

Verder adviseer ik je om hiervoor een eigen topic te maken.

 

Excuus dat ik “off topic” heb geantwoord. 


Ik had gehoopt dat met deze update de box weer 1 Gbit zou accepteren, maar ik vrees van niet. Dus voorlopig nog aanmodderen op 100 Mbit. Zal best genoeg zijn voor TV+, maar ik heb mijn glas abo niet voor Jan met de korte achternaam.

Als je je gewone tv-toestel aansluit op internet heb je ook maar een 100Mbit/s-poort op de TV zitten, niks abnormaals aan, hoger is technisch gezien gewoon niet noodzakelijk. De TV en de tv-decoder gebruiken gewoon heel weinig internetsnelheid. De Gigabitsnelheid kun je dan weer benutten voor andere zaken.

Die Gibatsnelheid deel je trouwens door het aantal gelijktijdige gebruikers, dus stel dat je 10 werkende apparaten op je verbinding hebt zitten, dan deel je die Gigabitsne;heid door 10 en heb je dus theoretisch ongeveer 930 gedeeld door 10 is 93Mbit/s per apparaat tot je beschikking, want 1 Gigabit is netto gemiddeld 930/930Mbit/s.

 

Leuk bedacht, maar vóór de update van 17 mei haalde de speedtest op de box structureel 970 mbit bedraad, daarna nog slechts 100 mbit tot op de dag van vandaag. Dus kom niet aanzetten met wat wel/niet noodzakelijk is, ik wil gewoon dat alles weer functioneert als voorheen. Bovendien heeft de KPN helpdesk mij aangegeven dat de box softwarematig voorlopig op 100 is geknepen totdat alle problemen zijn opgelost.


@Steffen14

Sorry, ik heb geen klachten, wel wensen.😉


Ik was altijd redelijk tevreden maar het ongoing  pleisters plakken verpakt door kpn als ‘updates’ begint landelijk nu zeer irritante terugkerende storingen te worden. Na elke update is het hommeles en het meest frustreerde is de bagatelliserende houding. 

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels


@PolarMonk schreef:

Leuk bedacht, maar vóór de update van 17 mei haalde de speedtest op de box structureel 970 mbit bedraad, daarna nog slechts 100 mbit tot op de dag van vandaag. 

Wat versta je nu onder "op de box", de TV+ Box of de Experia/KPN Box?

Als je daar de TV+ Box onder verstaat, wat is dan het probleem dat je daarmee ervaart immers de kans dat die 100Mbps beperkend is voor die TV+ Box is nagenoeg nihil. Ik begrijp dan ook niet waarom men problemen heeft met het feit dat de LAN poort van 1Gbps naar 100Mbps gezet is.


@PolarMonk schreef:

Leuk bedacht, maar vóór de update van 17 mei haalde de speedtest op de box structureel 970 mbit bedraad, daarna nog slechts 100 mbit tot op de dag van vandaag. 

Wat versta je nu onder "op de box", de TV+ Box of de Experia/KPN Box?

Als je daar de TV+ Box onder verstaat, wat is dan het probleem dat je daarmee ervaart immers de kans dat die 100Mbps beperkend is voor die TV+ Box is nagenoeg nihil. Ik begrijp dan ook niet waarom men problemen heeft met het feit dat de LAN poort van 1Gbps naar 100Mbps gezet is.

Ik bedoelde TV+ Box, die is gecapped en vertraagt o.a. de zenders uit het 4K pakket, maar vooral de games die mijn zoon erop speelt. Daar is de vertraging zeer goed te merken en daar is-ie niet happy mee.


PolarMonk schreef:

Ik bedoelde TV+ Box, die is gecapped en vertraagt o.a. de zenders uit het 4K pakket, maar vooral de games die mijn zoon erop speelt. Daar is de vertraging zeer goed te merken en daar is-ie niet happy mee.

Zenders uit het 4K pakket zullen zeer zeker niet "vertraagd" worden doordat die LAN poort op 100Mbps ingesteld staat. Zo'n zender vergt immers maar 26Mbps.

Ik weet niet wat voor een games jouw zoon speelt maar qua hardware kan zo'n TV+ Box natuurlijk niet tippen aan bijvoorbeeld een PlayStation. De vertraging die jouw zoon ervaart zal eerder veroorzaakt worden door de rekenkracht van de TV+ Box dan door die 100Mbps LAN poort.


Vaak enkele seconden stilstaand beeld en geen synchrone ondertiteling. Dat zijn nog de issues waar ik tegen aan loop. Verder zie ik wel verbeteringen in de stabiliteit.


Wat houdt preselect in.?? 


Wat houdt preselect in.?? 

Voorgeselecteerd. Dus een groep die vantevoren is uitgekozen. 


Eindelijk een groep favorieten maken dus, een aardig stuk minder scrollen👍


Even weer on topic.

 

Bij ons zit deze update er nog niet op.

Gisteren kon ik hem niet handmatig erop zetten (laat in de middag).

Ga vanmiddag kijken of hij erop staat, anders probeer ik het weer handmatig.

 

En daarna kijk ik met veel belangstelling uit naar de volgende update.😉😊