Skip to main content

KPN TV+ Update mei 2023 #3

KPN TV+ app 1.105.0

 

Wat zit er in?

Een kleinere update, maar verbeteringen naar aanleiding van klantfeedback

  • Het seizoensnummer wordt getoond in het overzichtsscherm van de opnames
  • Verbetering in de Gids. Je kunt nu, als een programma waarvan een opname is ingepland, de opname starten vanuit de gids. Dit doe je door de OK-knop langer ingedrukt te houden. Dit kon eerst alleen vanuit het Opname menu zelf, nu ook vanuit de gids.
  • Nog een verbetering in de Gids: het opname icoon wordt nu voor de tekst geplaatst in plaats van erachter. Daardoor valt het icoontje niet meer buiten beeld bij programma's met een lange titel. 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 30 mei
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 01 juni

Heb je hem na 01 juni nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 
 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Eindelijk een groep favorieten maken dus, een aardig stuk minder scrollen👍

Goedemorgen @FCKarelB! Ik snap deze opmerking niet helemaal?

In het startbericht kun je precies lezen wat er in deze update zit: een groep favorieten delen zit nog niet in deze update 🙂.
De wens is bekend en vanuit het TV team is er aangegeven dat deze wens al op de planning staat maar waar er op dit moment nog geen specifieke tijdsplanning voor gegeven kan worden.

Even weer on topic.

Bij ons zit deze update er nog niet op.

Gisteren kon ik hem niet handmatig erop zetten (laat in de middag).

Ga vanmiddag kijken of hij erop staat, anders probeer ik het weer handmatig.

En daarna kijk ik met veel belangstelling uit naar de volgende update.😉😊

 

Top @joop2011! Je hoeft dit hier niet te melden, hoor: dat de update er nog niet op zit. De update komt in de loop van de dag vanzelf beschikbaar. Als er problemen zijn met het installeren van de update of je hebt feedback over de update dan lezen we het hier graag. 


Op de ene ontvanger zit de update er op, de  andere blijft een zwart beeld houden.
Wat moet ik nu spanning er even afhalen? of nog even zijn ganglaten gaan?
Is overigens al een hele tijd bezig met updaten, ik denk dat het mis gegaan is.

 


Afijn toch de spanning er even vanaf gehaald en nu zit de update er op.
Verbeeld ik het me nu maar het beeld schijn een stuk mooier te zijn, of hebben we nu pas de hogere stream gekregen?|


Hier alle 3 de update binnen.

Ik zie geen beeld verschil met deze update 


Hier alle 3 de update binnen.

Ik zie geen beeld verschil met deze update 

 

3?

Er is toch maar 1 update.

De KPN tv+ app update 1.105.0


bedoelde op alle 3 de boxen is hij binnen


Hier alle 3 de update binnen.

Ik zie geen beeld verschil met deze update 

Nee klopt @MennoG78  het beeld is even mooi als het eerst was.


Update goed verwerkt, stond keurig een melding dat er een update klaar stond.

 


Ik dacht dat de eerste 10 zenders op deze box nu allemaal gevoed worden door een 14Mb stream.
Ik vond gisteravond de beeldkwaliteit van de Europa League finale zeer tegenvallen.
Als de bal een beetje vlot werd doorgespeeld, werd de bal vlekkerig/streperig.
Vaak een symptoom van een veel te grote compressie op het videosignaal, zeker niets iets wat je verwacht met deze bandbreedtes. 


Geen last van @JoopAtKPN 
Vaak is dat een instelling in je TV zelf.


Ik dacht dat de eerste 10 zenders op deze box nu allemaal gevoed worden door een 14Mb stream.
Ik vond gisteravond de beeldkwaliteit van de Europa League finale zeer tegenvallen.
Als de bal een beetje vlot werd doorgespeeld, werd de bal vlekkerig/streperig.
Vaak een symptoom van een veel te grote compressie op het videosignaal, zeker niets iets wat je verwacht met deze bandbreedtes. 

Hier ook geen last van gehad was zeer scherp en zuiver


 

Vanavond meerdere keren de Kpn+box moeten herstarten en het hele installatie programma doorlopen

Ik blijf het storend vinden dat tijdens het naar opnames kijken het beeld regelmatig bevriest. Soms gaat het na korte tijd verder. Zo niet, dan moet je de opname opnieuw opstarten en verder gaan waar hij gestopt is. Wanneer wordt dat opgelost?

Hi! Als jullie ervan overtuigd zijn dat dit met deze update te maken heeft omdat je die al hebt ontvangen, dan is het goed dat jullie het melden. Als je graag wil dat de Community met je meedenkt over wat er gebeurt, maak dan vooral een eigen topic aan.

 

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

 update gehad, moest alles weer opnieuw instellen, ab wou eerst niet koppelen nu wel gelukt. nu last van dat het geluid elke keer weg valt.

voor de update nergens last van gehad


En de lipsync problemen zijn weer volledig terug in deze update. Waarom veroorzaakt toch iedere update ergens anders weer ellende? 


Ik had last van haperend beeld bij vertraagd kijken en opnames….dit was opgelost na installatie van TV+ app 1.103.1.

 

Zojuist heb ik TV+ app 1.105.0 versie geïnstalleerd en dit probleem is nu weer terug.

😥

asap de fix die in 1.103.1 zat hiervoor weer doorvoeren?


Schijnbaar heeft kpn doorgewerkt op een oudere release wat alle verbeteringen van de vorige update weer ongedaan maakt.  Liefst heb ik dat kpn deze update weer terugdraait. 


Schijnbaar heeft kpn doorgewerkt op een oudere release wat alle verbeteringen van de vorige update weer ongedaan maakt.  Liefst heb ik dat kpn deze update weer terugdraait. 

Ik kan die dingen die jij noemt niet merken hier werkt het juist weer top.

mooi wat kleine verbeteringen erbij.

lip sync ook nog niet gehad (op alle 3 me boxen niet) wellicht komt dit omdat ik me boxen in part netwerk heb hangen zoals @wjb 


Ik slinger mijn Google TV weer aan. Ben er ook wel een beetje klaar mee dat na 5 maand nog altijd met iedere update weer een hoop ellende terugkomt. Kan gewoon niet eens fatsoenlijke tv kijken. 


Ik dacht dat de eerste 10 zenders op deze box nu allemaal gevoed worden door een 14Mb stream.
Ik vond gisteravond de beeldkwaliteit van de Europa League finale zeer tegenvallen.
Als de bal een beetje vlot werd doorgespeeld, werd de bal vlekkerig/streperig.
Vaak een symptoom van een veel te grote compressie op het videosignaal, zeker niets iets wat je verwacht met deze bandbreedtes. 

 

Maar die was toch op ESPN kanaal 14?

En heb je hem wel op “beste beeldkwaliteit” en “Multicast” staan? 


Ik dacht dat de eerste 10 zenders op deze box nu allemaal gevoed worden door een 14Mb stream.
Ik vond gisteravond de beeldkwaliteit van de Europa League finale zeer tegenvallen.
Als de bal een beetje vlot werd doorgespeeld, werd de bal vlekkerig/streperig.
Vaak een symptoom van een veel te grote compressie op het videosignaal, zeker niets iets wat je verwacht met deze bandbreedtes. 

 

Maar die was toch op ESPN kanaal 14?

En heb je hem wel op “beste beeldkwaliteit” en “Multicast” staan? 

 

Even in de gids op mijn mobiel gekeken.

Mijn excuus, ik zie dat ik hem ook op Veronica had kunnen zien. 😉😊


Hi allemaal. Ik heb een aantal reacties weggehaald. 

Ik verzoek jullie nogmaals dit topic alleen te gebruiken als plek om de update te bespreken. 

Voor al het andere, kijk of er al een geschikt topic is en reageer daar. Of maak je eigen topic aan


@Bram_ Waarom worden de off topic reacties dan niet verwijderd? Het is wel continu ik die hier monddood gemaakt wordt. Begint een beetje irritant te worden. 


@Chrizziey De off topic reacties zijn verwijderd. 🙂 De enige reactie van jou die Bram verwijderd heeft is degene die vroeg of het weer on-topic kon. Gezien dat vreemd staat als de off-topic reacties verwijderd zijn is die weggehaald. 

Dus inderdaad, laten we het weer on topic houden. 


vandaag de update er op.

hoe is het mogelijk. de update is erop gekomen. geen melding gehad het belletje ..

ik had zwart beeld. na spanning eraf door alles aan te zetten dus ook de versterker die normaal op hdmi thru staat. moest ik de tv ontvanger selecteren en ik kreeg beeld.

nu alles geprobeerd om de cec aan de praat te krijgen n

u werkt de hdmi CEC geheel niet meer. zelfs spanning er af en er op niets meer. 

 

kpn leg uit: app update hoe kan het slechter worden.... de hdmi zit toch niet in de app?

wel iets geks beeld haperingen zijn weg en multicast is weer aan.alleen nu heb ik lipsync problemen gekregen..

 

​​​​​​kpn stop met de updates.. zorg nu eerst dat de rest stabiel is. elke update heeft weer een ander probleem. 

 


@Steffen14, Wat deed jij allemaal met hdmi-CEC?


@Steffen14 Dank voor de feedback! Niet de bedoeling dat het minder goed werkt nu. 😕

Mocht het oplossen van de lipsync + HDMI CEC problemen e.d. niet lukken met de tips uit de KPN TV+ Kennisbank, wil je dan een eigen topic aanmaken? Dan kun je daar verder in geholpen worden en blijft het hier over de update zelf gaan.