Skip to main content

KPN TV+ Update mei 2023 #3

KPN TV+ app 1.105.0

 

Wat zit er in?

Een kleinere update, maar verbeteringen naar aanleiding van klantfeedback

  • Het seizoensnummer wordt getoond in het overzichtsscherm van de opnames
  • Verbetering in de Gids. Je kunt nu, als een programma waarvan een opname is ingepland, de opname starten vanuit de gids. Dit doe je door de OK-knop langer ingedrukt te houden. Dit kon eerst alleen vanuit het Opname menu zelf, nu ook vanuit de gids.
  • Nog een verbetering in de Gids: het opname icoon wordt nu voor de tekst geplaatst in plaats van erachter. Daardoor valt het icoontje niet meer buiten beeld bij programma's met een lange titel. 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 30 mei
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 01 juni

Heb je hem na 01 juni nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 
 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

ok ik begrijp er niets van.

net de nintendo switch geprobeerd alles werkte zoals het hoort. hierna blijkt de tv+box ook weer te werken.

de uitgang van de kpntv+ box is echt niet in orde. ik trigger mijn apparatuur met de nintendo dan begint de tv+box weer te werken.

 


hdm8 cec is oorzaak update. dus hoort in dit topic.

lipsync is na deze update dus hoort hier ook.

 

verder doe ik niet veel meer.

de tijd wat ik er in heb gestopt heb ik niet meer. daarvoor waren er 3 jaar lang testers..

ik ga iets meer in de afwachtende modus. kost mij te veel energie om steeds hier te reageren en bij service+ 


Ik dacht dat de eerste 10 zenders op deze box nu allemaal gevoed worden door een 14Mb stream.
Ik vond gisteravond de beeldkwaliteit van de Europa League finale zeer tegenvallen.
Als de bal een beetje vlot werd doorgespeeld, werd de bal vlekkerig/streperig.
Vaak een symptoom van een veel te grote compressie op het videosignaal, zeker niets iets wat je verwacht met deze bandbreedtes. 

 

Maar die was toch op ESPN kanaal 14?

En heb je hem wel op “beste beeldkwaliteit” en “Multicast” staan? 

Bedankt, beste beeldkwaliteit stond inderdaad uit. Geen idee hoe dat kan, heb ik niet zelf gedaan. Misschien tijdens een van de updates gebeurd.


Het gedoe met niet synchroon lopen beeld en geluid begint weer TV+. Leek f beter te gaan maar nu elke zender klopt het niet. Na fabrieksreset Mediabox geen verbetering.


heb ook het idee dat na deze update het geluid zachter is geworden?

 

meer mensen last van?


nog 2 problemen.

ontvanger op slaapkamer opende geen app meer. moest een reset uitvoeren.

ontvanger zolder stond aan. verder werkte die 

wel.

 


@ruvdmeulen Het instellen van de geluidsvertraging via de instellingen helpt niet? Zo niet, wil je dan een eigen topic topic aanmaken hiervoor? Dan kunnen we je daar verder helpen en blijft het hier overzichtelijk. 

@Seye Als je de Google assistent vertelt dat het volume maximaal moet, lost dat het op? Zo niet, probeer dan verschillende geluidsinstellingen in de TV+ Box. Mocht dat niet helpen, dan ook aan jou de vraag om een eigen topic aan te maken. 🙂


nog 2 problemen.

ontvanger op slaapkamer opende geen app meer. moest een reset uitvoeren.

ontvanger zolder stond aan. verder werkte die 

wel.

 

 

Ik doe standaard na een update een reset.

Daarna werkt alles (bij ons) goed.

 

@Seye 

Bij ons is het geluid goed (niet zachter geworden).

Eerder iets harde, maar dat is geen probleem, we zetten het volume op de soundbar gewoon hoger of lager.😉😊


Het gedoe met niet synchroon lopen beeld en geluid begint weer TV+. Leek f beter te gaan maar nu elke zender klopt het niet. Na fabrieksreset Mediabox geen verbetering.

Lijkt me niet dat je daar een nieuw topic voor moet aanmaken, wat een onzin tevens ook het advies dit via instellingen in te stellen, alsjeblieft zeg, @Sanne_M  want het heeft wel degelijk met de updates te maken want ook hier is de lip-sync ook weer prut met peren op alle kpn ontvangers en dit is bij meer klanten het geval kijk daar eens naar i.p.v. adviezen te geven die in dit geval helemaal niet werken.
 

KPN blijft maar pleisters plakken. 


Het gedoe met niet synchroon lopen beeld en geluid begint weer TV+. Leek f beter te gaan maar nu elke zender klopt het niet. Na fabrieksreset Mediabox geen verbetering.

Lijkt me niet dat je daar een nieuw topic voor moet aanmaken, wat een onzin tevens ook het advies dit via instellingen in te stellen, alsjeblieft zeg, @Sanne_M  want het heeft wel degelijk met de updates te maken want ook hier is de lip-sync ook weer prut met peren op alle kpn ontvangers en dit is bij meer klanten het geval kijk daar eens naar i.p.v. adviezen te geven die in dit geval helemaal niet werken.
 

KPN blijft maar pleisters plakken. 

 

lip-sync is inderdaad weer helemaal terug bij af, 1 grote drama.

 

ga me toch afvragen dat ik beter kan   overstappen naar een andere provider 


---

KPN blijft maar pleisters plakken. 

Ik begin zo stilletjes aan een raar gevoel te krijgen bij deze tv+ box. Bij mij werkt ie best goed. Maar als ik zie welke problemen er door andere klanten gemeld worden en de adviezen die hier voorbij komen wat betreft de instellingen. Instellingen die ook nog eens ingewikkeld/vaag zijn en die ook heel vervelend op verschillende plekken in het instellingenmenu zitten. Ik vraag mij nu af waarom/hoe kpn het met de “gewone” tv-ontvanger dan wel zo goed voor elkaar had gekregen. Want daar werden dergelijke problemen nooit gemeld. Is het nieuwe systeem van de tv+ box misschien onderschat?


Ben al 2 mnd bezog met instellingen joh, KPN heeft het gewoon niet voor elkaar en kan wel stoppen met heb je dit al geprobeert en dat. Ik werk zelf bij een tech Helpdesk bij een Internetprovider, dus ik ben bekend met de standaard antwoorden op issues die er spelen. Als je nou de mogelijkheid geeft om de oude Arris of Motorola 2 bocen terug te kunnen krijgen kan dat weer niet, dat is al dichtgetimmerd, gemiste kans KPN. 


---

KPN blijft maar pleisters plakken. 

*knip Is het nieuwe systeem van de tv+ box misschien onderschat?

Overschat is denk ik eerder het geval. 


Nu loopt de Lipsync wel synchroon maar pas na weer (3x in 2 dagen) een Fabrieksreset TV+ Box. Kijken hoe lang het nu goed blijft gaan. 


Ik heb nu ook weer voortdurend last van lipsync problemen. Erg jammer, want het was eerst beter. Nu loopt het eigenlijk nergens meer echt synchroon. 🤓


Ik moet het dan wederom afkloppen op alle 3 de boxen geen last van lipsync was voor hier weer een goeie kleine update.


Naja opzich wel '’fijn'’ om te weten.. naja fijn is niet het goede woord, maar dat meer mensen meer last hebben van de lipsync in deze update. Ik was ook even bang dat het alleen aan mijn kant speelde. 


Ik ken dat gevoel, maar gelukkig voor jou ben je dus niet de enige die hier last van heeft. Ik hoop niet dat het pas over twee weken opgelost gaat worden, vanwege het feit dat er elke twee weken een update is. 


Zou er ook iets gedaan kunnen worden aan het synchroon laten lopen van het geluid met beeld…

Merk dat dit niet het geval is bij heel veel commerciële zenders op kpn +tv.

En het begint nu wel erg irritant  te worden.

 

Dank u


@MrBuzzel 

Hiervoor kan je beter een eigen nieuwe topic aanmaken.


Nog erger, Alleen NPO 1,2,3 zijn Dolby Digital 5.1. De rest is Dolby Digital 2.0. Dit was nooit zo, maar nu na de update wel. Ik begrijp hier niks van, het werkte allemaal zo goed. Ik heb nu een warme herstart gedaan en nu lijkt het weer in orde. Toch iets om in de gaten te houden. 


Ik vind de ondertiteling nog steeds slecht, ook na deze update.

Lastig voor mij als slechthorende.

 


Nog erger, Alleen NPO 1,2,3 zijn Dolby Digital 5.1. De rest is Dolby Digital 2.0. Dit was nooit zo, maar nu na de update wel. Ik begrijp hier niks van, het werkte allemaal zo goed. Ik heb nu een warme herstart gedaan en nu lijkt het weer in orde. Toch iets om in de gaten te houden. 

Hier inderdaad hetzelfde na de update.

@Paul_ @Erik_  is deze bekend?


Ik vind de ondertiteling nog steeds slecht, ook na deze update.

Lastig voor mij als slechthorende.

 

die kan ik ook wel snappen ja ziet er niet uit hoe het nu is

hoop dat ze dit gaan verbeteren


Hier is de synchronisatie ook een forse stap achteruit gegaan…. Ik heb het idee dat het per zender verschilt. NPO 1, 2 en 3 zijn okay; RTL 4 is echt uit sync! Is daar een verklaring voor?