Skip to main content

KPN TV+ Update mei 2023 #3

KPN TV+ app 1.105.0

 

Wat zit er in?

Een kleinere update, maar verbeteringen naar aanleiding van klantfeedback

  • Het seizoensnummer wordt getoond in het overzichtsscherm van de opnames
  • Verbetering in de Gids. Je kunt nu, als een programma waarvan een opname is ingepland, de opname starten vanuit de gids. Dit doe je door de OK-knop langer ingedrukt te houden. Dit kon eerst alleen vanuit het Opname menu zelf, nu ook vanuit de gids.
  • Nog een verbetering in de Gids: het opname icoon wordt nu voor de tekst geplaatst in plaats van erachter. Daardoor valt het icoontje niet meer buiten beeld bij programma's met een lange titel. 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 30 mei
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 01 juni

Heb je hem na 01 juni nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 
 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Ik heb dat ook hoor. Maar dit is volgens mij geen KPN issue. Die TV-stations rotzooien maar wat aan. Er zit sowieso verschil in audio-level tussen programma’s en ook tussen de diverse aanbieders. Nogmaals, dit lijkt me geen probleem van KPN 

Dit was nooit voor deze update hoorde me buurman er gister in de tuin ook over praten en heb net me ouders gebeld en die ervaarde hetzelfde was voor deze update niet

Nemen we mee 👍🏻


Goedemorgen,

 

Zijn er meer mensen die sinds 1 vd laatste (firmware) updates het volgende ervaren?

 

De tv+ box wordt aangezet vanuit standby (Geen eco stand).

Het hoofdmenu wordt dan weergegeven met de tv zender tegels.

Nu kies ik een zender. Bv ik typ 74 in om zo direct na RTL Crime te gaan.

Na wat zal het zijn, een minuutje of zo naar RTL Crime te hebben gekeken wordt spontaan het hoofdmenu met de zender tegels weer weergeven.

Dit heb ik nu al verschillende keren geconstateerd met verschillende zender nummers en eerst heb ik dit nooit geconstateerd.

 

Groet,

Theo

 

 


@MennoG78, nog even over dat geluidsverschil. Ervaar je dat over de hele linie, of met specifieke zenders?

 

@Theo v H, ik zie dit sinds deze update wel iets meer voorbij komen. Wordt aan gewerkt. 


@MennoG78, nog even over dat geluidsverschil. Ervaar je dat over de hele linie, of met specifieke zenders?

Me vrouw zegt zeker de eerst 10 zenders verder kijkt ze meestal niet haha


Goedemorgen,

 

Zijn er meer mensen die sinds 1 vd laatste (firmware) updates het volgende ervaren?

 

 

Na wat zal het zijn, een minuutje of zo naar RTL Crime te hebben gekeken wordt spontaan het hoofdmenu met de zender tegels weer weergeven.

Dit heb ik nu al verschillende keren geconstateerd met verschillende zender nummers en eerst heb ik dit nooit geconstateerd.

 

 

Ik heb het ook al diverse malen meegemaakt. Wel gebruik ik de eco stand want beide tv’s gaan anders regelmatig in de fout bij het snelstarten. Maar als dat nu het enige was… Alles wat hier genoemd werd heb ik een of meerdere keren gehad. Toch lijken de grootste fouten eruit, maar veel vooruitgang zie ik ook niet meer. 


Toch wonderbaarlijk dat ik dit absoluut niet heb en ook nog nooit heb gehad. 


Ik krijg de laatste tijd als ik de box aanzet deze melding te zien onderaan het scherm, blijft ook ca. 2 minuten aanwezig:

  • Opstarten KPN TV+ (1 taak afronden)

Misschien dat hier eventueel nog aandacht aan besteed kan worden bij de volgende update? Soms blijft ie wel lang aanwezig. Zet ik hem uit dan na 30 seconden weer aan dan is die melding ook na ca. 1 seconden weer weg. Maar de volgende dag staat ie er weer met ca. 2 minuten. 


@MennoG78, nog even over dat geluidsverschil. Ervaar je dat over de hele linie, of met specifieke zenders?

Me vrouw zegt zeker de eerst 10 zenders verder kijkt ze meestal niet haha

Het team herkent dit niet, @MennoG78. Dus ze zijn benieuwd naar

  • hoe je geluid ingesteld staat
  • of en hoe je Dolby MAT ingesteld hebt staan
  • en of je het geluid misschien kunt fixeren door in Menu / instellingen (wieltje) / afstandsbedieningen en accessoires / KPN afstandsbediening L8 / Bedien tv via KPN afstandsbediening dit even uit en dan weer aan te zetten.

 

Na wat zal het zijn, een minuutje of zo naar RTL Crime te hebben gekeken wordt spontaan het hoofdmenu met de zender tegels weer weergeven.

Dit heb ik nu al verschillende keren geconstateerd met verschillende zender nummers en eerst heb ik dit nooit geconstateerd.

Ik heb het ook al diverse malen meegemaakt. Wel gebruik ik de eco stand want beide tv’s gaan anders regelmatig in de fout bij het snelstarten. Maar als dat nu het enige was… Alles wat hier genoemd werd heb ik een of meerdere keren gehad. Toch lijken de grootste fouten eruit, maar veel vooruitgang zie ik ook niet meer. 

&

Ik krijg de laatste tijd als ik de box aanzet deze melding te zien onderaan het scherm, blijft ook ca. 2 minuten aanwezig:

  • Opstarten KPN TV+ (1 taak afronden)

Misschien dat hier eventueel nog aandacht aan besteed kan worden bij de volgende update? Soms blijft ie wel lang aanwezig. Zet ik hem uit dan na 30 seconden weer aan dan is die melding ook na ca. 1 seconden weer weg. Maar de volgende dag staat ie er weer met ca. 2 minuten. 

Dit is beiden meegenomen in de feedback richting het tv team.


Ik heb dit ook regelmatig, een “soft reset” (KPN toets op de remote control ca. 2 seconden ingedrukt houden) en dan kiezen voor ‘opnieuw opstarten’ werkt dan wel. 


@MennoG78, nog even over dat geluidsverschil. Ervaar je dat over de hele linie, of met specifieke zenders?

Me vrouw zegt zeker de eerst 10 zenders verder kijkt ze meestal niet haha

Het team herkent dit niet, @MennoG78. Dus ze zijn benieuwd naar

  • hoe je geluid ingesteld staat
  • of en hoe je Dolby MAT ingesteld hebt staan
  • en of je het geluid misschien kunt fixeren door in Menu / instellingen (wieltje) / afstandsbedieningen en accessoires / KPN afstandsbediening L8 / Bedien tv via KPN afstandsbediening dit even uit en dan weer aan te zetten.

 

Op mijn eerste box waar me SONOS aan hangt staat hij als volgt.

Mijne staat ingesteld op Dolby Mat aan. (dan weet je ook dat mijn andere op automatisch staan met passthough kan je namelijk niet kiezen voor MAT)

 

2e box op slaapkamer 

Dolby MAT ook aan ook hier ervaar ik het zelfde gaat regelmatig harder en zachter gister ook weer met FBI zit zelfs ook in de opname als ik terugkijk

 

3e box zelfde als 2e box


@Shyrin_ @Erik_ @Paul_  2 weken zijn weer om ben benieuwd wat KPN voor update heeft klaar staan en volgens mij is het ook weer maand terug voor de Firmware.

 


Nou, je kunt dat hier bekijken, @MennoG78 

 

 

En, voor ik het vergeet, wil je dit ook met een van je boxen testen of dat verschil maakt?

  • en of je het geluid misschien kunt fixeren door in Menu / instellingen (wieltje) / afstandsbedieningen en accessoires / KPN afstandsbediening L8 / Bedien tv via KPN afstandsbediening dit even uit en dan weer aan te zetten.

(reactie mag in het nieuwe update topic)