Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar TV+ Box versie 1.157.3

  • 11 July 2024
  • 74 reacties
  • 4027 keer bekeken

KPN TV+ Box: Update juli 2024

TV+ Box versie 1.157.3

Het EK is voorbij, dus de updates gaan weer (even) door! Tot de Olympische Spelen… 😉 

 

Wat zit er in?

 

Afstandsbediening

Beter gedrag bij voor- of achteruit spoelen bij lang indrukken van pijltje naar rechts of links. Je spoelt nu met een snelheid van 32x voor- of achteruit. Dit is met name voor de nieuwe afstandsbediening van belang. Daarover binnenkort meer!

Doorspoelen met pijltje naar rechts

 

Minigids

Tijdens live tv kijken ga je nu met de OK-knop direct naar MiniGids. Dit doen we n.a.v. klantfeedback zodat je sneller kunt navigeren. Ook staat nu het Opname-, Terugkijken- en Herinnering-icoon in de Minigids, en worden de logo's beter weergegeven.

 

Bug fixes

  • Focus bij terugkeer op opname-pagina na afspelen of verwijderen van opname
  • Voorkomen dat screensaver onterecht naar Schilderijen-modus gaat na bijvoorbeeld herstart
  • Voorkomen dat korte tijd "Terug naar Live" in beeld verschijnt bij zappen in Unicast modus
  • Voorkomen dat er niks is geselecteerd vanaf opnamepagina
  • Juiste werking van vertaling naar Engels bij Films en Series
  • Voorkomen tegel met "null" in Netflix rij op Startscherm
  • Voorkomen dat de stream Unicast blijft als je na het pauzeren van live tv doorspoelt naar live moment
  • Opnames:
    • Bug fix voor navigatie i.c.m. Kinderslot;
    • Correct updaten van voortgangsbalk
       

Overig

  • HBOMax aanbevelingen op Startscherm via nieuwe HBO app (i.p.v. de oude)

 

 Goed om te weten 

Tijdens de Olympische Spelen (26 juli t/m 11 augustus 2024) zullen er geen updates zijn.
Uiteraard blijven wij achter de schermen hard werken aan nieuwe verbeteringen.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 15 t/m 18 juli
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 22 t/m 23 juli

Heb je hem na 23 juli nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Gisteravond wederom dat de geplande opnames niet zichtbaar zijn, wel in de EPG staan ze als opnemen aangemerkt, maar in de geplande opnames staat niets.
Opnieuw opstarten met de KPN knop geeft geen oplossing. heb het gisteravond maar zo gelaten en vanmorgen gekeken en toen stonden ze er wel weer in.
Zo lang het duurt?


Gisteravond wederom dat de geplande opnames niet zichtbaar zijn, wel in de EPG staan ze als opnemen aangemerkt, maar in de geplande opnames staat niets.
Opnieuw opstarten met de KPN knop geeft geen oplossing. heb het gisteravond maar zo gelaten en vanmorgen gekeken en toen stonden ze er wel weer in.
Zo lang het duurt?

Vreemd dat je dit heb hier net nog even gekeken op alle 3 me boxen en staat er gewoon in


Gisteravond wederom dat de geplande opnames niet zichtbaar zijn, wel in de EPG staan ze als opnemen aangemerkt, maar in de geplande opnames staat niets.
Opnieuw opstarten met de KPN knop geeft geen oplossing. heb het gisteravond maar zo gelaten en vanmorgen gekeken en toen stonden ze er wel weer in.
Zo lang het duurt?

Gek! Zo lang ze in ieder geval maar wel opgenomen worden, dan is het alsnog wat verwarrend, maar niet zorgelijk.

 

Ik deel even onderstaand topic met jullie: mocht je 5 minuten tijd over hebben, zou je de vragenlijst in willen vullen?

 


@Marcia van KPN het onderzoek heeft niets met deze update te maken. Graag een eigen topic hiervoor aanmaken. 😉

 


@Marcia van KPN het onderzoek heeft niets met deze update te maken. Graag een eigen topic hiervoor aanmaken. 😉

 

🙈 die had ik verdiend, haha!


Nieuwe firmware 0.29.20?


Nieuwe firmware 0.29.20?

Yes, scherp zoals altijd. 😉 Ben ermee bezig.


Ik zit kennelijk deze keer in de preselectie groep.

Want wilde met de Samsung One Remote even pauzeren. Ik druk dan op OK, krijg de balk en met nog een keer OK pauzeert ie. Of gaat ie weer door.

Nu krijg ik ineens de minigids.

En ach, moet ik het met die afstandsbediening ietsje anders doen: “omlaag” en dan OK…. soit.


@PeterG  begrijp ik goed dat de oneremote nu werkt op de tv+ box? Of had je bericht bij de app moeten staan?


Die werkt grotendeels op de TV+ box. Alleen de zapliefhebbers met p+ en p- hebben er niks aan. Want dan kom je ineens in het Samsung Plus TV aanbod terecht. @pietheingrun 

Om met cijfers een zender in te geven de invoersnelheid daarvoor op de box op normaal of langzaam zetten.

Op de TV heb ik onder Beheer externe apparaten , Anynet+ aan gezet.

Op de TV+ box alleen de bovenste optie:

CEC activeren AAN (onderlinge bediening)

Automatisch starten UIT (zet de tv ook wel eens aan om een van de apps daarin te gebruiken)

Automatisch stand-by UIT (als ik radio luister moet de box juist aan blijven als ik de tv uitzet)

Taal selectie UIT


Ik zit in de pre selectie. En sinds de update van dit topic werkt "terug naar boven" niet meer in de opname lijst.

Niet meer bij opgenomen en ook niet bij gepland. 

Dan merk je dat je dat heel vaak gebruikt. 


En ik had gehoopt dat live terugspoelen ook opgelost was, maar dat is er helaas ook nog niet, maar goed dat was al zo, hopelijk komt dat nog aan de beurt 

Dit viel mij vanavond ineens op. Wou bij LIVE kijken even terugspoelen, maar daar reageerde hij niet op.

Dit is alleen op alle multicast TV zenders. Bij alle unicast TV zenders kan je wel terugspoelen bij Live kijken.

Kan niet zo 1,2,3 vinden wanneer dit niet meer kon?


En ik had gehoopt dat live terugspoelen ook opgelost was, maar dat is er helaas ook nog niet, maar goed dat was al zo, hopelijk komt dat nog aan de beurt 

Dit viel mij vanavond ineens op. Wou bij LIVE kijken even terugspoelen, maar daar reageerde hij niet op.

Dit is alleen op alle multicast TV zenders. Bij alle unicast TV zenders kan je wel terugspoelen bij Live kijken.

Kan niet zo 1,2,3 vinden wanneer dit niet meer kon?

Dit is bekend en wordt op dit moment aan gewerkt. Hopelijk snel opgelost @huistijger en @Sebas14!


Verhip. Zelfs op npo 1,2 en 3 kun je niet direct terugspoelen als je live kijkt. 

Probleem merk ik al tijd op espn en Ziggo Sport zenders. Ik pauzeer dan eerst even. 

Ben daar inmiddels zo aan gewend dat ik er niet meer bij stilsta dat dat niet goed is.


Is het mogelijk om opnames in dezelfde serie te sorteren? Nu staat de laatste opname bovenaan maar als je een dagelijkse serie opneemt en bijvoorbeeld opspaart tot 80 afleveringen moet je eerst helemaal naar onderen scrollen steeds voor de minst recente aflevering.


vannacht ook de Update ontvangen.

wat ik wel mis is dat er bevoordeeld een bericht op de box is dat er een update is geweest.


Is het mogelijk om opnames in dezelfde serie te sorteren? Nu staat de laatste opname bovenaan maar als je een dagelijkse serie opneemt en bijvoorbeeld opspaart tot 80 afleveringen moet je eerst helemaal naar onderen scrollen steeds voor de minst recente aflevering.

Hoi @Deezers, dat is niet mogelijk inderdaad. Ik kan me wel voorstellen dat je met zo'n lijst aan afleveringen niet helemaal naar beneden wilt scrollen, dan is niet handig. Ik geef het idee door zodat het door de ontwikkelaars bekeken kan worden.


Eerste en laatste herhaling

Ik zit in de pre selectie. En sinds de update van dit topic werkt "terug naar boven" niet meer in de opname lijst.

Niet meer bij opgenomen en ook niet bij gepland. 

Dan merk je dat je dat heel vaak gebruikt. 

 


Is het mogelijk om opnames in dezelfde serie te sorteren? Nu staat de laatste opname bovenaan maar als je een dagelijkse serie opneemt en bijvoorbeeld opspaart tot 80 afleveringen moet je eerst helemaal naar onderen scrollen steeds voor de minst recente aflevering.

Hoi @Deezers, dat is niet mogelijk inderdaad. Ik kan me wel voorstellen dat je met zo'n lijst aan afleveringen niet helemaal naar beneden wilt scrollen, dan is niet handig. Ik geef het idee door zodat het door de ontwikkelaars bekeken kan worden.

Dit zou, als het goed is, al tijden op de planning van de ontwikkelaars moeten staan.

Zie punt 42 van de feature requests TV+ Box en de reactie van KPN op dat punt in het groene kader.


vannacht ook de Update ontvangen.

wat ik wel mis is dat er bevoordeeld een bericht op de box is dat er een update is geweest.

Dit is iets dat op de planning staat van de ontwikkelaars om te gaan doen. Is alleen nog niet bekend wanneer precies. Zie punt 69 van de feature requests TV+ Box.

 

En sinds de update van dit topic werkt "terug naar boven" niet meer in de opname lijst.

Niet meer bij opgenomen en ook niet bij gepland. 

Dan merk je dat je dat heel vaak gebruikt. 

Genoteerd!


-42-   Sortering opnames aan kunnen passen. (Klik) en (Klik)  Sortering van de opnames. Staat op de planning om sortering mogelijk te maken. Of dit dan alleen omgekeerd chronologisch zal gaan zijn of dat alfabetisch op titel ook een optie wordt is nog niet bekend.

 

-69-  Tonen release notes na update. (Klik)  Tonen van release notes bij een update via de envelop. Ik dacht het antwoord al te weten, maar toch nog even nagevraagd. En inderdaad, dit staat op de planning om te gaan doen. Het is alleen nog niet bekend wanneer. 


vannacht ook de Update ontvangen.

wat ik wel mis is dat er bevoordeeld een bericht op de box is dat er een update is geweest.

Dit is iets dat op de planning staat van de ontwikkelaars om te gaan doen. Is alleen nog niet bekend wanneer precies. Zie punt 69 van de feature requests TV+ Box.

 

@Erik van KPN oke top. ( ik was nog niet op de hoogte van deze lijst 😉


sinds de updte hebben wij bij alle5 de tv boxen 7022. problemen met lipsynch. na wissel zender en weer terug werkt het even goed  dan gaat het beeod even stilstaan of eordt zwart en de problemen zijn er weer.

iemand nieuwe suggesties hiervoor?

opnieuw instaleren paperclip reset al gedaan, doe ik niet meer.

ps alleen Tv+ heeft dit probleem

 


sinds de updte hebben wij bij alle5 de tv boxen 7022. problemen met lipsynch. na wissel zender en weer terug werkt het even goed  dan gaat het beeod even stilstaan of eordt zwart en de problemen zijn er weer.

iemand nieuwe suggesties hiervoor?

opnieuw instaleren paperclip reset al gedaan, doe ik niet meer.

ps alleen Tv+ heeft dit probleem

 

Hoi @steffen1  daar is dit topic niet direct op ingericht. Ik zou je willen vragen om dan een nieuw los topic aan te maken: https://community.kpn.com/topic/new . Dan kijkt en denkt de Community even met je mee!


Ik zit in de pre selectie. En sinds de update van dit topic werkt "terug naar boven" niet meer in de opname lijst.

Niet meer bij opgenomen en ook niet bij gepland. 

Dan merk je dat je dat heel vaak gebruikt. 

merkte hem hier vandaag pas echt op is inderdaad wel vervelend