Skip to main content

KPN TV+ Box: Update juli 2024

TV+ Box versie 1.157.3

Het EK is voorbij, dus de updates gaan weer (even) door! Tot de Olympische Spelen… 😉 

 

Wat zit er in?

 

Afstandsbediening

Beter gedrag bij voor- of achteruit spoelen bij lang indrukken van pijltje naar rechts of links. Je spoelt nu met een snelheid van 32x voor- of achteruit. Dit is met name voor de nieuwe afstandsbediening van belang. Daarover binnenkort meer!

Doorspoelen met pijltje naar rechts

 

Minigids

Tijdens live tv kijken ga je nu met de OK-knop direct naar MiniGids. Dit doen we n.a.v. klantfeedback zodat je sneller kunt navigeren. Ook staat nu het Opname-, Terugkijken- en Herinnering-icoon in de Minigids, en worden de logo's beter weergegeven.

 

Bug fixes

  • Focus bij terugkeer op opname-pagina na afspelen of verwijderen van opname
  • Voorkomen dat screensaver onterecht naar Schilderijen-modus gaat na bijvoorbeeld herstart
  • Voorkomen dat korte tijd "Terug naar Live" in beeld verschijnt bij zappen in Unicast modus
  • Voorkomen dat er niks is geselecteerd vanaf opnamepagina
  • Juiste werking van vertaling naar Engels bij Films en Series
  • Voorkomen tegel met "null" in Netflix rij op Startscherm
  • Voorkomen dat de stream Unicast blijft als je na het pauzeren van live tv doorspoelt naar live moment
  • Opnames:
    • Bug fix voor navigatie i.c.m. Kinderslot;
    • Correct updaten van voortgangsbalk
       

Overig

  • HBOMax aanbevelingen op Startscherm via nieuwe HBO app (i.p.v. de oude)

 

 Goed om te weten 

Tijdens de Olympische Spelen (26 juli t/m 11 augustus 2024) zullen er geen updates zijn.
Uiteraard blijven wij achter de schermen hard werken aan nieuwe verbeteringen.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 15 t/m 18 juli
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 22 t/m 23 juli

Heb je hem na 23 juli nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

sinds de updte hebben wij bij alle5 de tv boxen 7022. problemen met lipsynch. na wissel zender en weer terug werkt het even goed  dan gaat het beeod even stilstaan of eordt zwart en de problemen zijn er weer.

iemand nieuwe suggesties hiervoor?

opnieuw instaleren paperclip reset al gedaan, doe ik niet meer.

ps alleen Tv+ heeft dit probleem

 

Hoi @steffen1  daar is dit topic niet direct op ingericht. Ik zou je willen vragen om dan een nieuw los topic aan te maken: https://community.kpn.com/topic/new . Dan kijkt en denkt de Community even met je mee!

Remco waarom niet? het is toch sinds deze update?

Ik ervaar dat hier ook sinds deze update daarvoor nooit gehad.


De terugkoppeling zelf is uiteraard prima @MennoG78 en die koppelen we dan ook graag terug. Maar als standaard oplossingen als herstarten/resetten niet werken en er in een individuele troubleshoot moet plaatsvinden dan wordt het hier snel onoverzichtelijk. Dank voor de terugkoppeling dit nemen we zeker mee. Maar voor een aanvullende analyse prefereren we dan een los topic. En die bevindingen koppelen we dan ook terug als we ze kunnen linken aan de update. 


De terugkoppeling zelf is uiteraard prima @MennoG78 en die koppelen we dan ook graag terug. Maar als standaard oplossingen als herstarten/resetten niet werken en er in een individuele troubleshoot moet plaatsvinden dan wordt het hier snel onoverzichtelijk. Dank voor de terugkoppeling dit nemen we zeker mee. Maar voor een aanvullende analyse prefereren we dan een los topic. En die bevindingen koppelen we dan ook terug als we ze kunnen linken aan de update. 

Top want resetten is hierin ook nutteloos aangezien het echt sinds deze variant is.

Me vader zegt het net ook het loopt niet meer in sync steeds sinds de updates


De terugkoppeling zelf is uiteraard prima @MennoG78 en die koppelen we dan ook graag terug. Maar als standaard oplossingen als herstarten/resetten niet werken en er in een individuele troubleshoot moet plaatsvinden dan wordt het hier snel onoverzichtelijk. Dank voor de terugkoppeling dit nemen we zeker mee. Maar voor een aanvullende analyse prefereren we dan een los topic. En die bevindingen koppelen we dan ook terug als we ze kunnen linken aan de update. 

dit IS na de update, er zijn blijkbaar meerdere mensen met dit probleem. daarbij wij hebben vakantie, dus er zullen veel mensen geen zin hebben in communicatie over problemen.

ik heb ook 2 weken geen tijd en zin gehad om ermee aan het werk te gaan. vakantie is vakantie, maar slecht tv kunnen k8jken na een update tijdens de vakantieperiode , wat niet zou gebeuren tijdens de ek. maar de olympische spelen is niet belangrijk genoeg dus gaan we tussendoor een update uitrollen maar deze niet herstellen omdat de olympische spelen er zijn..... leren uit ervaring is er niet.meer

vorig jaar voor de vakantieperiode waren er ook wijzigingen waar problemen door waren en niet konden worden opgelost door de vakantie.

bv geluidsniveau probleem en jawel lipsynch ook.

dit hoort bij de update niet bij een aparte topic.

fout in de software, inmiddels wordt ik een kenner bij kpn. kan precies voorspellen wanneer de problemen weg zijn. 

 


Ik ga hem terugkoppelen, dank jullie wel!


Hier geen sync problemen trouwens. Sterker nog, de ESPN en Ziggo Sport kanalen zijn eindelijk ook goed sync. @Remco van KPN . Geen algemeen probleem dus.


Ik heb vanaf begin nooit een lipsync probleem gehad met DIW7022


Hier geen sync problemen trouwens. Sterker nog, de ESPN en Ziggo Sport kanalen zijn eindelijk ook goed sync. @Remco van KPN . Geen algemeen probleem dus.

Als jij geen probleem ervaart hoeft niet zo te zijn dat tich anderen het wel ervaren dat jij dan zegt geen algemeen probleem?

Lijkt me dus wel eerder een algemeen probleem maar goed meestal als jij iets niet heb is het niet algemeen ;)

ESPN heeft het inderdaad niet maar NPO zenders vooral de spelen wel.

En ook SBS6 en RTL4 is minimaal maar het is er wel gewoon opeens nu


Je begrijpt me verkeerd @MennoG78 . Ik ontken niet dat er andere klanten een probleem met sync hebben.

In mijn taalkennis is een algemeen probleem iets wat iedereen heeft en dat is dus niet zo. En dus is het voor mij geen algemeen probleem. Maar wel een groter meer omvattend probleem dan één klant.

Taal is toch een bijzonder dingetje. Allebei dezelfde taal; Nederlands. Toch verschillende interpretatie betekenis ‘algemeen'.

ESPN heeft het inderdaad niet maar NPO zenders vooral de spelen wel.

NPO is hier altijd sync geweest ook nu met de OS, ESPN wat 'tot voor kort’ vreselijk out of sync multicast.

En ook SBS6 en RTL4 is minimaal maar het is er wel gewoon opeens nu

Die kijk ik zo ontzettend weinig momenteel, dat kan ik niet beoordelen.

 


In mijn taalkennis is een algemeen probleem iets wat iedereen heeft en dat is dus niet zo.

Ook ik hanteer een andere definitie van het begrip "algemeen". Mijns inziens hoeft dat niet voor iedereen te zijn maar voor veel of het meerendeel van de abonnees.

 


Dan is het bij deze duidelijk heren. De aangeboden feedback koppelen we terug en het vriendelijke verzoek om aanvullende berichten ontopic te houden. 


Hoi @Paul van KPN,

Ik heb vannacht een update gekregen:

KPN TV+ launcher 1.159.2

Is daar iets over bekend? Want hier is geen update van bij Product Updates.

De laatste die hier op community staat is:

KPN TV+ launcher 1.157.3

Schijnt toch een nieuwe update te zijn, maar er zouden toch geen updates zijn tijdens de Olympische Spelen? 🤔


Hoi @Paul van KPN,

Ik heb vannacht een update gekregen:

KPN TV+ launcher 1.159.2

Is daar iets over bekend? Want hier is geen update van bij Product Updates.

De laatste die hier op community staat is:

KPN TV+ launcher 1.157.3

Schijnt toch een nieuwe update te zijn, maar er zouden toch geen updates zijn tijdens de Olympische Spelen? 🤔

Hi Dennis. Goed gespot. Is puur een update om bepaalde belasting op de achterliggende systemen te voorkomen. Vooralsnog geen problemen ervaren, dus het is preventief. Geen functionele wijzigingen die je merkt.

Edit: Ik heb de info toegevoegd aan de laatste PU:
 

 


Update bij mij ook succesvol geïnstalleerd.

 


Waarom kan ik tijdens live tv niet meer een stukje terugspoelen? Vooral af en toe handig met het aanbod sport momenteel.

Ik weet dat er eerst een buffertje aanwezig moet zijn, dus bv na een half uur of langer op dezelfde zender. Vond het altijd zo’n handige functie, krijg het echter niet meer voor elkaar.


Waarom kan ik tijdens live tv niet meer een stukje terugspoelen? Vooral af en toe handig met het aanbod sport momenteel.

Ik weet dat er eerst een buffertje aanwezig moet zijn, dus bv na een half uur of langer op dezelfde zender. Vond het altijd zo’n handige functie, krijg het echter niet meer voor elkaar.

Het komt ook vast en zeker wel weer terug, dit is een bekend foutje die in de software geslopen is.


Waarom kan ik tijdens live tv niet meer een stukje terugspoelen? Vooral af en toe handig met het aanbod sport momenteel.

Ik weet dat er eerst een buffertje aanwezig moet zijn, dus bv na een half uur of langer op dezelfde zender. Vond het altijd zo’n handige functie, krijg het echter niet meer voor elkaar.

Het komt ook vast en zeker wel weer terug, dit is een bekend foutje die in de software geslopen is.

Oh ok, nou dan wachten we dat gewoon even af, ben al blij dat het er niet definitief uitgehaald is. 
Bedankt voor de snelle uitleg.


Toch grappig waarom is me lipsync issue opeens opgelost? na de update

 


@RuudDelft

Even enkele seconden pauzeren. Als het dan weer loopt kun je terugspoelen. Dat komt omdat je na de korte pauze naar de unicast stream geswitcht bent.

@MennoG78 

Er was vannacht een kleine update. Maar niet met betrekking tot het sync probleem. Maar fijn dat het weer goed is.


@RuudDelft

Even enkele seconden pauzeren. Als het dan weer loopt kun je terugspoelen. Dat komt omdat je na de korte pauze naar de unicast stream geswitcht bent.

@MennoG78

Er was vannacht een kleine update. Maar niet met betrekking tot het sync probleem. Maar fijn dat het weer goed is.

Ik las het maar goed er gebeuren met updates wel meer rare dingen die opeens gefixed zijn in dit geval.

en heel toevallig bij me ouders ook kan geen toeval zijn.


Lipsync is bij mij na maandenlang probleemloos maar sinds enkele weken is de ellende weer terug. Menen jullie dat nog steeds mee na eerdere klachten?


ik heb een week gewacht maar... de lipsynch is spontaan weer goed... blijft vreemd.

denk dat het tijd wordt voor android 12 of 14.…

daar zit iets betere ,drivers, in. voor beeld en geluid.. 

 


ik heb een week gewacht maar... de lipsynch is spontaan weer goed... blijft vreemd.

denk dat het tijd wordt voor android 12 of 14.…

daar zit iets betere ,drivers, in. voor beeld en geluid.. 

 

Was bij mij opeens weg na die plotselinge software update vorige week op alle 3 weg en bij me ouders ook.


Tijdens live tv kijken ga je nu met de OK-knop direct naar MiniGids. Dit doen we n.a.v. klantfeedback zodat je sneller kunt navigeren.

Dat betekent wel dat de uitleg in de Kennisbank voor de nieuwe M3 Comfort+ afstandsbediening iets uitgebreider moet. Want het volgende klopt nog wel voor terugkijken, maar niet meer voor live kijken:

Ik mis... Gebruik dan...
... ...
De Pauzeknop Druk 2x op OK tijdens het kijken, dit pauzeert het programma

 

Tijdens live kijken lijkt op dit moment de snelste manier nu: pijltje omlaag om de zapbanner te tonen, en dan OK. Datzelfde werkt trouwens ook tijdens terugkijken.