Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar TV+ Box versie 1.157.3

  • 11 July 2024
  • 74 reacties
  • 4022 keer bekeken

KPN TV+ Box: Update juli 2024

TV+ Box versie 1.157.3

Het EK is voorbij, dus de updates gaan weer (even) door! Tot de Olympische Spelen… 😉 

 

Wat zit er in?

 

Afstandsbediening

Beter gedrag bij voor- of achteruit spoelen bij lang indrukken van pijltje naar rechts of links. Je spoelt nu met een snelheid van 32x voor- of achteruit. Dit is met name voor de nieuwe afstandsbediening van belang. Daarover binnenkort meer!

Doorspoelen met pijltje naar rechts

 

Minigids

Tijdens live tv kijken ga je nu met de OK-knop direct naar MiniGids. Dit doen we n.a.v. klantfeedback zodat je sneller kunt navigeren. Ook staat nu het Opname-, Terugkijken- en Herinnering-icoon in de Minigids, en worden de logo's beter weergegeven.

 

Bug fixes

  • Focus bij terugkeer op opname-pagina na afspelen of verwijderen van opname
  • Voorkomen dat screensaver onterecht naar Schilderijen-modus gaat na bijvoorbeeld herstart
  • Voorkomen dat korte tijd "Terug naar Live" in beeld verschijnt bij zappen in Unicast modus
  • Voorkomen dat er niks is geselecteerd vanaf opnamepagina
  • Juiste werking van vertaling naar Engels bij Films en Series
  • Voorkomen tegel met "null" in Netflix rij op Startscherm
  • Voorkomen dat de stream Unicast blijft als je na het pauzeren van live tv doorspoelt naar live moment
  • Opnames:
    • Bug fix voor navigatie i.c.m. Kinderslot;
    • Correct updaten van voortgangsbalk
       

Overig

  • HBOMax aanbevelingen op Startscherm via nieuwe HBO app (i.p.v. de oude)

 

 Goed om te weten 

Tijdens de Olympische Spelen (26 juli t/m 11 augustus 2024) zullen er geen updates zijn.
Uiteraard blijven wij achter de schermen hard werken aan nieuwe verbeteringen.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 15 t/m 18 juli
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 22 t/m 23 juli

Heb je hem na 23 juli nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Spannend, een extra afstandsbediening. Ben benieuwd. Wacht af.

En PLTV is ????

Voorkomen dat de stream Unicast blijft als je vanuit PLTV doorspoelt naar live moment

En euh, ik kreeg en krijg gewoon LIVE als ik na pauze van bijvoorbeeld NPO 1 doorspoel naar het live moment. 

LIVE dus multicast.

 


Ik las dat er een nieuwe afstb komt moet je daarover zelf bellen of krijg je een bericht via de email als hij uitkomt.


Volg daarvoor de berichtgeving op de kpn community @JDD .

En ik zal het zeker ook berichten op Breedbeeldweetjes en @TvG2016  op TotaalTV.nl, lijkt me zo.


Spannend, een extra afstandsbediening. Ben benieuwd. Wacht af.

En PLTV is ????

Voorkomen dat de stream Unicast blijft als je vanuit PLTV doorspoelt naar live moment

En euh, ik kreeg en krijg gewoon LIVE als in na pauze van bijvoorbeeld NPO 1 doorspoel naar het live moment. 

LIVE dus multicast.

 

Dit had ik even moeten vertalen. Zal het zo aanpassen. Is inderdaad pauze live tv en dan vooruit spoelen naar het live moment. Maar fijn dat jij er geen last van hebt. :)

 

Ik las dat er een nieuwe afstb komt moet je daarover zelf bellen of krijg je een bericht via de email als hij uitkomt.

Ik weet eerlijk gezegd niet of er een campagne aanhangt. Neem wel aan dat dit op termijn in een nieuwbrief meegaat, maar weet nog niet wanneer. Wij zullen hier in ieder geval een artikel erover plaatsen. Op KPN.com zal er natuurlijk ook info komen etc.


Ik las dat er een nieuwe afstb komt moet je daarover zelf bellen of krijg je een bericht via de email als hij uitkomt.

Hahahahahaha Jan Ongeduld? 
 

Rustaaaaaagh!


Geen azijn pissen of modder gooien; maar ik had meer aan updates / aanpassingen verwacht. Dus een wat langere lijst dan dit 😉


Ik zie hem graag tegemoet.😉


Ik vind dit mooie aanpassingen. Vooral de minigids met OK knop. Nu, als je pijltje omlaag ingedrukt houdt, kom je wel direct in de minigids maar schiet ie ook een aantal zenders door.

Verder compenseert het voor mij het gemis van de OK knop zoals ie op de Arris werkte. Dan kreeg je een zenderlijst als je een nummer van een zender niet weet. Met OK naar minigids is dan ook prima.

Geen azijn pissen of modder gooien; maar ik had meer aan updates / aanpassingen verwacht. Dus een wat langere lijst dan dit 😉

 

Ik ben wel benieuwd of de instelling “EK in UHD” nu ook weer wordt verwijderd bij NPO 1.

 


Ik vind dit mooie aanpassingen. Vooral de minigids met OK knop. Nu, als je pijltje omlaag ingedrukt houdt, kom je wel direct in de minigids maar schiet ie ook een aantal zenders door.

Dit is precies wat ik er ook van vind. ☝🏽

 

Ik ben wel benieuwd of de instelling “EK in UHD” nu ook weer wordt verwijderd bij NPO 1.

Dat is per vandaag verwijderd. Zie je het nog wel staan? Dan is het weg nadat de TV+ Box in stand-by is geweest.


Er klopt iets niet in deze update.
Je gaat naar de opnames en dan wil je even kijken wat je gepland hebt op te nemen en dan ga je weer terug naar naar de opnames en dan krijg je Er zijn geen opnames te zien.
Dan moet je echt helemaal uit het opname-programma gaan en dan opnieuw naar de opnames gaan en dan zijn ze er weer.
Niet een ramp, maar wel lastig.
En ik had gehoopt dat live terugspoelen ook opgelost was, maar dat is er helaas ook nog niet, maar goed dat was al zo, hopelijk komt dat nog aan de beurt 


Paul van KPN schreef:

Minigids

Tijdens live tv kijken ga je nu met de OK-knop direct naar MiniGids.

Dit werkt nog niet lekker want als je op de OK knop drukt opent de minigids niet maar wordt de uitzending gepauzeerd.


Klopt @wjb , dat vergat ook  nog te melden.
Maar het werkt wel, als je maar even wacht tot het info-scherm onder in beeld verdwenen is, dan werkt het wel prima.
Dus daar moet ook nog even naar gekeken worden.


Je gaat naar de opnames en dan wil je even kijken wat je gepland hebt op te nemen en dan ga je weer terug naar naar de opnames en dan krijg je Er zijn geen opnames te zien.

Dit kan ik niet reproduceren, bij mij zijn de gemaakte opnames gewoon nog te zien na een uitstapje naar geplande opnames.


Zal het nog eens proberen misschien nu wel goed?
momentje ik kom zo met een update, en als Tijger even stopt met mij nat te likken…. :


Nu is het helemaal in de war met de geplande opnames ze staan wel in epg aanngevinkt maar er staat geen enkel opname bij de optie gepland.
Schiet mij maar lek.
2e 7022 geprobeerd hetzelfde, die was n.l. ook al geupdate….
Schiet mij maar lek.

 

En nu werken de opname schermen weer goed….

Schiet nog maar een keer, misschien helpt het.

 


Paul van KPN schreef:

Minigids

Tijdens live tv kijken ga je nu met de OK-knop direct naar MiniGids.

Dit werkt nog niet lekker want als je op de OK knop drukt opent de minigids niet maar wordt de uitzending gepauzeerd.

Had ik eerst ook maar je moet beeld hebben zonder wat van de app in beeld als je dan op OK drukt werkt het zoals beschreven 


Er klopt iets niet in deze update.
Je gaat naar de opnames en dan wil je even kijken wat je gepland hebt op te nemen en dan ga je weer terug naar naar de opnames en dan krijg je Er zijn geen opnames te zien.
Dan moet je echt helemaal uit het opname-programma gaan en dan opnieuw naar de opnames gaan en dan zijn ze er weer.
Niet een ramp, maar wel lastig.
En ik had gehoopt dat live terugspoelen ook opgelost was, maar dat is er helaas ook nog niet, maar goed dat was al zo, hopelijk komt dat nog aan de beurt 

Kan ik niet reproduceren werkt hier zoals verwacht 


Nu is het helemaal in de war met de geplande opnames ze staan wel in epg aanngevinkt maar er staat geen enkel opname bij de optie gepland.
Schiet mij maar lek.
2e 7022 geprobeerd hetzelfde, die was n.l. ook al geupdate….
Schiet mij maar lek.

 

En u werken de opname schermen weer goed….

Schiet nog maar een keer, misschien helpt het.

 

Hier bij alle 3 getest zoals je beschreef maar werkt fijnloos.

 


Er klopt iets niet in deze update.
Je gaat naar de opnames en dan wil je even kijken wat je gepland hebt op te nemen en dan ga je weer terug naar naar de opnames en dan krijg je Er zijn geen opnames te zien.
Dan moet je echt helemaal uit het opname-programma gaan en dan opnieuw naar de opnames gaan en dan zijn ze er weer.
Niet een ramp, maar wel lastig.

Hmm, apart. Ook omdat anderen het niet ervaren. Laten we het even in de gaten houden, maar ik geef het door. Ik zal het zelf ook eens testen.

 

Paul van KPN schreef:

Minigids

Tijdens live tv kijken ga je nu met de OK-knop direct naar MiniGids.

Dit werkt nog niet lekker want als je op de OK knop drukt opent de minigids niet maar wordt de uitzending gepauzeerd.

Klopt het dat je de zapbanner nog onderin beeld had? Want het klopt dat ‘ie op pauze gaat indien die (nog) onderin beeld staat. Dat is wel zoals het is ontworpen overigens. 


Klopt het dat je de zapbanner nog onderin beeld had? Want het klopt dat ‘ie op pauze gaat indien die (nog) onderin beeld staat. Dat is wel zoals het is ontworpen overigens. 

Dat klopt, dan weet ik nu dat die OK knop alleen werkt als de informatiebalk niet getoond wordt,


Ik ben erg nieuwsgierig of we binnenkort een firmware update kunnen verwachten naar Android 12 😊


Ik ben erg nieuwsgierig of we binnenkort een firmware update kunnen verwachten naar Android 12 😊

Ik niet @pietheingrun , wat voegt versie 12 toe aan een tv-decoder?

 


@N.N. de optie automatisch variabele refresh rate. Met name van belang om Netflix goed te kunnen bekijken. Deze zenden uit met een fps van 24 terwijl de box ingesteld staat op 50. Dat veroorzaakt kleine microstutters bij snel bewegende camerabeelden.


@N.N. en @pietheingrun en @I Am Groot 

 

zie deze topic.  die gaat over Android 12 op de DIW7022.


Ik was al geruime tijd geabonneerd op de product updates, maar krijg nu voor het eerst hierover een mail. Dat werkt dus nu ook na de vernieuwingen op de community.

Het voor- of achteruit spoelen is wel fijn met ingedrukte pijltjes toetsen. Ga ik zeker vaker gebruiken.

Met de OK-knop naar de Minigids werkt goed. Alleen met de 'terug/back' toets mag hij wel weer verdwijnen en niet nog de informatiebalk daarna in beeld. Maar dat is persoonlijk 😊

Nog niet alle zenderlogo's zijn scherp, maar wel bij een aantal verbeteringen zichtbaar.