Skip to main content

KPN TV+ Update oktober 2023 #2

KPN TV+ firmware 0.24.24

 

Wat zit er in?

 

Toegankelijkheid: Talkback activatie

We hebben Talkback onder de toegankelijkheidsopties zitten. Dat is een functie voor slechtzienden waarbij navigatie door de menu's wordt uitgesproken. 

Vanaf deze firmwareversie kun je Talkback activeren, en ook weer uitzetten, door de cijferknop 5 langer ingedrukt te houden (longpress).

 

Toegankelijkheid: Ondertiteling

Verder nog wat aanpassingen bij ondertiteling op live tv om te voorkomen dat tekst wegvalt. En ook volgt de lettergrootte nu de instellingen. Dus als je graag kleinere of grotere letters wilt dan werkt dat nu.

 

Verder

  • Bugfixes om te voorkomen dat er beeld- en/of audioverstoringen zijn als er (op de achtergrond) een nieuwe versie van de KPN TV+ app wordt gedownload.
  • Het kwam voor dat de TV+ Box na een update niet weer op standby ging, dat is met deze update verholpen.
  • Verbeteringen in het updateproces als dit handmatig gestart wordt vanuit een notificatiebericht. Aanvulling: dit zorgt ervoor dat de update niet meer herhaaldelijk uitgevoerd wordt als je deze start vanuit het notificatiebericht
  • Aanpassingen in de menuteksten van de geluidsinstellingen onder Apparaatvoorkeuren zodat deze overeenkomen met de teksten onder Instellingen > Geluid.
  • Soms kan het voorkomen dat de box in Android Recovery modus terechtkomt. In de meeste gevallen is dat op te lossen door de box opnieuw op te starten. We hebben nu de teksten op dat scherm aangepast om dit duidelijker te maken.

 

Android Recovery modus

 

Wanneer komt ‘ie?

Stukje uitstel. Deze update stond gepland voor volledige uitrol op 16 oktober. Echter kwamen we erachter dat, in uitzonderingssituaties, deze versie na een herstart kan vastlopen. Waarbij dan een reset nodig is om hem weer aan de praat te krijgen. Dat willen we natuurlijk niet, ook al komt het bijna niet voor. Dus dit zijn we aan het verhelpen. Hierdoor gaat de verdere uitrol met wat vertraging, en verandert het versienummer een beetje van 0.24.18 naar 0.24.24. 

  • Preselectie: 9 oktober (0.24.18) & 23 oktober (0.24.24)
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 30 oktober

Heb je hem na 30 oktober nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ firmware updates 


 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Ik heb geluid via de SPDIF lopen en ook dan de haperingen in het geluid in de eerste minuut.

Donald


Nog een aanvulling op mijn reactie dat ook met SPDIF geluid hapert in de eerste minuut,

Dat gebeurt zowel op automatisch als ook op Passthrough ongewijzigd doorgeven.
Dus bij mij maakt dat dus ook geen verschil.

Donald


Ik heb geluid via de SPDIF lopen en ook dan de haperingen in het geluid in de eerste minuut.

Donald

Oh, ik dacht al welk geluidsprobleem wordt er bedoeld. Want out of sync is hier nauwelijks nog sprake van.

Maar die dips in het geluid, vaak alleen de eerste minuut na inschakelen, waren hier ook opgevallen. Maar zag het alleen als dat ie nog aan het opstarten was dus geen aandacht aan besteed.


Hebben de mensen met deze problemen het kastje op ecostand staan of op snelle start ? Bij mij staat het kastje op snelle start.

 

Ps bij ecostand moet alles nog opstarten dus de geluidsproblemen in de eerste minuut zouden dan kunnen komen doordat de processor 2 dingen tegelijk aan het doen is, opstarten en tv casten.

 

Helaas valt het beeld na deze update om de +/- 10 minuten heel even op zwart. Was niet voor deze update. Heel lang geen last meer gehad in tussentijdse updates. Enige instelling die ik heb aangepast is om het live kijken in zo hoog mogelijke kwaliteit te tonen. Maar ook bij terugkijken valt het scherm om de zoveel tijd heel even op zwart. 

 

Admin: quote weggehaald, komt leesbaarheid niet ten goede, losse berichten samengevoegd


De box blijft melden dar er een update beschikbaar is. Heb inmiddels al 3x de update uitgevoerd, opnieuw opgestart. Desondanks blijft de box melden dat er een firmware update beschikbaar is!


TIP @Stefanoes 

Als je op quote klikt, haal dan daarna zoveel mogelijk tekst weg.

En laat alleen staan waarop je wilt reageren.

Anders wordt het topic onnodig lang en zelfs onleesbaar. 


als ik dit zo lees moet de update niet snel on hold worden gezet en de problemen er eerst uit voordat de uitrol komt?


Hier stottert het beeld en geluid heel erg na de update. 


Ik heb de update ook, hier geen problemen.

 Hebben jullie de box op ecostand of snelle start?

ik vermoed dat de haperingen weleens kunnen komen door ecostand.


@pietheingrun 

Ik heb in een ander topic daar ook al vorige week ook over geschreven.

Vanuit de ecostand opstarten geeft dus in de eerste minuut dat haperende geluid met beeld wat wel doorloopt.
In de snelle start heb ik in de eerste minuut paar maal zwart beeld waarbij het geluid wel doorloopt.

Dus ik heb in beide varianten een vorm van opstartprobemen.

Donald


Ik heb geluid via de SPDIF lopen en ook dan de haperingen in het geluid in de eerste minuut.

Donald

Is hier maar een seconden of 2 a 3 als ik zap maar ook niet altijd dus niet hinderlijk.


De box blijft melden dar er een update beschikbaar is. Heb inmiddels al 3x de update uitgevoerd, opnieuw opgestart. Desondanks blijft de box melden dat er een firmware update beschikbaar is!

Deze mag je negeren. Is bekend en wordt in de volgende update aangepast. 

 

Verder nemen we de geluidsdippen en zwart beeld mee als feedback. 


De box blijft melden dar er een update beschikbaar is. Heb inmiddels al 3x de update uitgevoerd, opnieuw opgestart. Desondanks blijft de box melden dat er een firmware update beschikbaar is!

Zoals Bart al aangaf, dit wordt in de update van volgende week aangepast. Staat ook vermeld in het startbericht van deze update:

 

  • Verbeteringen in het updateproces als dit handmatig gestart wordt vanuit een notificatiebericht. Aanvulling: dit zorgt ervoor dat de update niet meer herhaaldelijk uitgevoerd wordt als je deze start vanuit het notificatiebericht
 

Ik heb dit net, voor de duidelijkheid, even aangevuld.


Wij krijgen binnenkort glasvezel.

  • kun je met deze box ook terug kijken en hoeveel dagen?? Liefst zonder opnemen en zonder reclame.
  • kan ook gaan voor soortgelijke box van Youfone. Iemand ervaring en mening welke de beste keus is??

Hoi @PvR1959, wat leuk je interesse in ons. En helemaal top dat je glasvezel krijgt. 

Dit is alleen niet het juiste topic om deze vragen in te stellen. Deze is echt bedoeld om je ervaringen met de nieuwste update van de box te delen. 

 

Maar lees je vooral eens in. Op onze website staat veel informatie over TV+.

En om ook je vragen meteen te antwoorden:

Je kan zeker tot 7 dagen terugkijken. Op de commerciële zenders kun je dan de reclames niet doorspoelen. 

Die andere kan ik geen antwoord op geven. 

 

Mocht je meer vragen hebben, onze community denkt graag mee. Maak dan vooral een eigen topic aan.

 

Admin: link gefixt 


na update kreeg ik 2 sec. beeld. daarna geluid uit en daarna beeld stil. dit bij elke zender.

na imstellen automatisch beste kwaliteit kiezen voor beeld werkte de ontvanger weer. durf nu de andere twee niet meer te updaten.

exuus moet bij de softwareupdate

@steffen1 Precies dit had ik laatst ook (bij een eerdere software versie) toen ik zat te spelen met VLAN instellingen in mijn switch. Misschien even je switch, als je die hebt, controleren en een keer opnieuw starten is wellicht een idee.
Bij mijn eenvoudige huis-verbinding heb ik alle VLANs in de switch uitgezet; scheelt weer een potentiële foutbron.


@HennyK  wat zijn hoogwaardige HDMI kabels? Heb je 2.1 kabels? En hoe oud zijn de kabels? Ik denk zelf dat het weleens de moeite waard kan zijn om een nieuwe kabel te proberen. Ik heb zelf laatst een mooie Sounix kabel gekocht bij bol voor 13 euro.

ik heb zelf ook de beam gehad icm een Samsung qled en ik heb deze problemen die jij noemt nooit gehad. Dan ga ik bijna alles eerste denken aan een kabel.

 Heb je de problemen dan ook op beide boxen?

 

Merk: Stouchi

HDMI 2.1-kabel 1,2 m (4Ft), Stouchi 8K Ultra HD 48 Gbps Hoge snelheid 8K60 4K120 144Hz RTX 3080 eARC HDR10 4:4 HDCP 2.2&2.3 Dolby Compatibel met Fire TV/Roku TV/PS5/Xbox Series X/Samsung/Sony/LG

 

Kabel jaar geleden gekocht.

Het lijkt me trouwens sterk dat een kabel alleen niet goed zou werken in de eerste minuut en daarna niet meer.

een tip: 

zet alle hdmi cec functies uit. dan overal spanning af . darna alles weer aanzetten.

de tv box heeft bij mij vaak gekke problemen met hdmi.

ik krijg nu alleen stereo geluid met passthrough, heb er nu 3 speakers achter(center) 

ps heb de update nog niet


Mooie stap, edoch -zoals hier al vaker is aangegeven  - wacht ik voornamelijk nog op “HDR automatisch”.


Ik heb de update verwijderd want het beeld en geluid hapert en stottert 


Ik heb de update verwijderd want het beeld en geluid hapert en stottert 

Hoe verwijder je de update? je kan hem niet ongedaan maken namelijk


In de aparaatinstellingen en dan apps en dan KPN TV+ vervolgens App updates verwijderen. 


Wil je binnen een maand een monteur om een storing op te lossen, sla 0800 0402 rustig over. Dagen bezig met werk van KPN. Uiteindelijk moest mijn moeder van 89 moet met taxi zelf modem gaan ruilen. Mijn vrouw die niet kan lopen dito. Arrogante ... die haar naam niet wilde noemen. Achteraf heeft ze wel een bloemetje verdient. Kan dus niet. Overstappen doen we nu met de hele familie. Nu gegarandeerd wel een monteur binnen 4 weken. Vervelende bijkomstigheid, veel goedkoper.


Wil je binnen een maand een monteur om een storing op te lossen, sla 0800 0402 rustig over. Dagen bezig met werk van KPN. Uiteindelijk moest mijn moeder van 89 moet met taxi zelf modem gaan ruilen. Mijn vrouw die niet kan lopen dito. Arrogante ... die haar naam niet wilde noemen. Achteraf heeft ze wel een bloemetje verdient. Kan dus niet. Overstappen doen we nu met de hele familie. Nu gegarandeerd wel een monteur binnen 4 weken. Vervelende bijkomstigheid, veel goedkoper.

Hi Carl, ik vermoed dat het hier ging om het omruilen van een modem. Dan klopt het dat de standaardprocedure is dat het omgeruild wordt bij een service punt van Post NL. Mocht je dat nog willen, zou je dan alsjeblieft een nieuw topic willen starten? Dat staat namelijk los van dit topic/onderwerp, dan blijft het hier overzichtelijk voor andere meelezers. 


@HennyK  wat zijn hoogwaardige HDMI kabels? Heb je 2.1 kabels? En hoe oud zijn de kabels? Ik denk zelf dat het weleens de moeite waard kan zijn om een nieuwe kabel te proberen. Ik heb zelf laatst een mooie Sounix kabel gekocht bij bol voor 13 euro.

ik heb zelf ook de beam gehad icm een Samsung qled en ik heb deze problemen die jij noemt nooit gehad. Dan ga ik bijna alles eerste denken aan een kabel.

 Heb je de problemen dan ook op beide boxen?

 

Merk: Stouchi

HDMI 2.1-kabel 1,2 m (4Ft), Stouchi 8K Ultra HD 48 Gbps Hoge snelheid 8K60 4K120 144Hz RTX 3080 eARC HDR10 4:4 HDCP 2.2&2.3 Dolby Compatibel met Fire TV/Roku TV/PS5/Xbox Series X/Samsung/Sony/LG

 

Kabel jaar geleden gekocht.

Het lijkt me trouwens sterk dat een kabel alleen niet goed zou werken in de eerste minuut en daarna niet meer.

een tip: 

zet alle hdmi cec functies uit. dan overal spanning af . darna alles weer aanzetten.

de tv box heeft bij mij vaak gekke problemen met hdmi.

ik krijg nu alleen stereo geluid met passthrough, heb er nu 3 speakers achter(center) 

ps heb de update nog niet

Wat je ook een zou kunnen proberen is de decoder op Unicast zetten ipv Multicast. 


Wat je ook een zou kunnen proberen is de decoder op Unicast zetten ipv Multicast. 

Ik heb de box op Unicast gezet, dan valt het geluid niet meer steeds weg in de eerste minuut na het aanzetten. Dit lijkt er dus mee te maken te hebben.