Skip to main content

KPN TV+ Update oktober 2023 #2

KPN TV+ firmware 0.24.24

 

Wat zit er in?

 

Toegankelijkheid: Talkback activatie

We hebben Talkback onder de toegankelijkheidsopties zitten. Dat is een functie voor slechtzienden waarbij navigatie door de menu's wordt uitgesproken. 

Vanaf deze firmwareversie kun je Talkback activeren, en ook weer uitzetten, door de cijferknop 5 langer ingedrukt te houden (longpress).

 

Toegankelijkheid: Ondertiteling

Verder nog wat aanpassingen bij ondertiteling op live tv om te voorkomen dat tekst wegvalt. En ook volgt de lettergrootte nu de instellingen. Dus als je graag kleinere of grotere letters wilt dan werkt dat nu.

 

Verder

  • Bugfixes om te voorkomen dat er beeld- en/of audioverstoringen zijn als er (op de achtergrond) een nieuwe versie van de KPN TV+ app wordt gedownload.
  • Het kwam voor dat de TV+ Box na een update niet weer op standby ging, dat is met deze update verholpen.
  • Verbeteringen in het updateproces als dit handmatig gestart wordt vanuit een notificatiebericht. Aanvulling: dit zorgt ervoor dat de update niet meer herhaaldelijk uitgevoerd wordt als je deze start vanuit het notificatiebericht
  • Aanpassingen in de menuteksten van de geluidsinstellingen onder Apparaatvoorkeuren zodat deze overeenkomen met de teksten onder Instellingen > Geluid.
  • Soms kan het voorkomen dat de box in Android Recovery modus terechtkomt. In de meeste gevallen is dat op te lossen door de box opnieuw op te starten. We hebben nu de teksten op dat scherm aangepast om dit duidelijker te maken.

 

Android Recovery modus

 

Wanneer komt ‘ie?

Stukje uitstel. Deze update stond gepland voor volledige uitrol op 16 oktober. Echter kwamen we erachter dat, in uitzonderingssituaties, deze versie na een herstart kan vastlopen. Waarbij dan een reset nodig is om hem weer aan de praat te krijgen. Dat willen we natuurlijk niet, ook al komt het bijna niet voor. Dus dit zijn we aan het verhelpen. Hierdoor gaat de verdere uitrol met wat vertraging, en verandert het versienummer een beetje van 0.24.18 naar 0.24.24. 

  • Preselectie: 9 oktober (0.24.18) & 23 oktober (0.24.24)
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 30 oktober

Heb je hem na 30 oktober nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ firmware updates 


 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Fijn hoor al die updates , vind het relevanter dat er wat aan het geluid wordt gedaan op de ene zender te zacht op een andere zender disco volume en ik mis nog steeds eigen zenderlijst aan kunnen maken ,wacht maar af of het ooit nog komt  ???


Bij terugspoelen van een opname vaak dat beeld verspringt erg irritant


Bij terugspoelen van een opname vaak dat beeld verspringt erg irritant

Die staat op de radar en er wordt aan gewerkt!


Goedemorgen,

 

Sinds vorige week werkt HDMI CEC ineens niet meer in combinatie met een Samsung tv. Sinds augustus hebben we de nieuwe tv box+ en werkte het bij deze tv. Nu ineens niet meer dus. Ik weet dat hier aan gewerkt wordt, maar wel vreemd dat het eerst wel heeft gewerkt en nu niet meer.


Sinds vorige week werkt HDMI CEC ineens niet meer in combinatie met een Samsung tv. Sinds augustus hebben we de nieuwe tv box+ en werkte het bij deze tv. Nu ineens niet meer dus. Ik weet dat hier aan gewerkt wordt, maar wel vreemd dat het eerst wel heeft gewerkt en nu niet meer.

S.V.P. een eigen topic aanmaken.

Deze topic gaat over de nieuwe update van 16 oktober. 😉😊


Ik plaats het juist hier omdat het mogelijk door een update komt. 


Ik merk zelf, sinds een update of twee geleden, dat mijn HDMI CEC deels niet meer werkt. Ik deed altijd de boel aan met de TV knop (linksboven op de AB) en dan ging de TV+ Box en mijn soundbar automatisch aan. Dat is nu niet meer zo. Nu gebruik ik de KPN knop (rechtsboven op de AB) en dan gaan daarna automatisch de TV en soundbar aan. Dus op zich werkt het nog, maar op deze manier duurt het langer voor de soundbar geluid geeft, dus ik heb liever andersom.

Is dit ook ongeveer wat jij ervaart, Mitch?

 

Verder, update over deze update:

Hij krijgt een stukje uitstel. Deze update stond gepland voor volledige uitrol op 16 oktober. Echter kwamen we erachter dat, in uitzonderingssituaties, deze versie na een herstart kan vastlopen. Waarbij dan een reset nodig is om hem weer aan de praat te krijgen. Dat willen we natuurlijk niet, ook al komt het bijna niet voor. Dus dit zijn we aan het verhelpen. Hierdoor gaat de verdere uitrol met wat vertraging, en verandert het versienummer een beetje (de cijfers na de laatste punt). Wat de nieuwe cijfers worden horen we volgende week. Dus dan pas ik de titel van het topic ook aan.


Ik merk zelf, sinds een update of twee geleden, dat mijn HDMI CEC deels niet meer werkt. Ik deed altijd de boel aan met de TV knop (linksboven op de AB) en dan ging de TV+ Box en mijn soundbar automatisch aan. Dat is nu niet meer zo. Nu gebruik ik de KPN knop (rechtsboven op de AB) en dan gaan daarna automatisch de TV en soundbar aan. Dus op zich werkt het nog, maar op deze manier duurt het langer voor de soundbar geluid geeft, dus ik heb liever andersom.

Is dit ook ongeveer wat jij ervaart, Mitch?

Ik deed het altijd al via de knop rechts boven.

In Amersfoort werd dit ook aangeraden door een van die mannen.

Ik ken het niet anders dan via rechts boven dat daarna alles aangaat sinds ik de box heb (nu jaartje) en alles gaan aan en ook snel en zet ook alles uit met rechts boven gebruik die van de tv (links) nooit.

 

Admin: quote bewerkt


@MennoG78 

Ik doe het ook altijd via de knop rechtsboven (de kpn toets)

Gaat inderdaad perfect.

 

TIP

Als je op quote klikt, haal dan zoveel mogelijk tekst weg.

En laat alleen staat waarop je wilt reageren.

Anders wordt het topic erg lang en snel onleesbaar.

(dit was een korte tekst, maar soms zie je super lange teksten en ook nog eens heel erg vaak).😉


Ik merk zelf, sinds een update of twee geleden, dat mijn HDMI CEC deels niet meer werkt. Ik deed altijd de boel aan met de TV knop (linksboven op de AB) en dan ging de TV+ Box en mijn soundbar automatisch aan. Dat is nu niet meer zo. Nu gebruik ik de KPN knop (rechtsboven op de AB) en dan gaan daarna automatisch de TV en soundbar aan. Dus op zich werkt het nog, maar op deze manier duurt het langer voor de soundbar geluid geeft, dus ik heb liever andersom.

Is dit ook ongeveer wat jij ervaart, Mitch?

@Erik_ Hier werkte het eerst met zowel de linksboven als de rechtsboven knop. Nu dus helemaal niet meer. Ik moet nu altijd allebei de knoppen gebruiken wil ik zowel de tv als de box aanrijden. 


@Mitch_ dank voor de verduidelijking! We nemen het mee!


na update kreeg ik 2 sec. beeld. daarna geluid uit en daarna beeld stil. dit bij elke zender.

na imstellen automatisch beste kwaliteit kiezen voor beeld werkte de ontvanger weer. durf nu de andere twee niet meer te updaten.

Precies mijn probleem. Ik ga jouw oplossing ook even proberen 


Ik heb een beetje gesneden qua berichten.

 

@Jimmy87, dit is een Product Update. Wil zeggen dat we het in dit topic hebben over de (aanstaande) update die beschreven wordt in het startbericht. Je kan hier vragen stellen/opmerkingen plaatsen over specifiek deze update, of issues melden die zijn ontstaan na het krijgen van deze update. Het is niet een topic om algemene vragen over TV+ te stellen.

Helaas is het zo dat we bij Product Updates berichten niet kunnen afsplitsen, anders had ik dat gedaan, dus heb ik ze verborgen. Als je graag wilt praten over TV+ in het algemeen of vragen wilt stellen erover, maak dan even een eigen topic aan. 


@Erik_ geen probleem, maak ik daar een eigen topic voor :)


@Erik_  Is de update uitgesteld?

Nog steeds niks binnen


Verkeerd gelezen voor het eerst dat ik las een firmware update met 2 keer een preselectie en dan uitrol 3 weken verder zie even wennen die nieuwe aanpak ;)

 


Verkeerd gelezen voor het eerst dat ik las een firmware update met 2 keer een preselectie en dan uitrol 3 weken verder zie even wennen die nieuwe aanpak ;)

 

Geen punt @MennoG78, het went hopelijk vanzelf :) 


Verkeerd gelezen voor het eerst dat ik las een firmware update met 2 keer een preselectie en dan uitrol 3 weken verder zie even wennen die nieuwe aanpak ;)

 

Geen punt @MennoG78, het went hopelijk vanzelf :) 

Haha niet echt snap de 2 keer preselectie niet.

In Amersfoort vertelde ze het is maar 1 groep die altijd zelfde is.

Als ze het echt willen testen doe je die constant random of neem weer echt een hecht groepje mensen die het wilt.

De oranje provider doet dit ook weer en werpt ze vruchten af.


Als ik op ‘ok’ knop druk, start het kastje vaak spontaan opnieuw op!


Als ik op ‘ok’ knop druk, start het kastje vaak spontaan opnieuw op!

Zit je dan in een bepaald menu of is dit gewoon als je live tv kijkt, gebeurt dit elke keer als je op OK drukt? Helpt een reset van de ontvanger ook? Mocht dat niet zo zijn, zou je een nieuw topic hiervoor aan willen maken?

 


Als ik op ‘ok’ knop druk, start het kastje vaak spontaan opnieuw op!

Zit je dan in een bepaald menu of is dit gewoon als je live tv kijkt, gebeurt dit elke keer als je op OK drukt? Helpt een reset van de ontvanger ook? Mocht dat niet zo zijn, zou je een nieuw topic hiervoor aan willen maken?

 

Heb een reset gedaan maar dat is gelijk de laatste keer geweest🤣🤣 heb ook al gemerkt dat het niet geholpen heeft dus neem aan dat het al een bekend probleem is/was..


Vandaag 23 oktober een update gedaan omdat ik een melding kreeg dat er een was. Helaas spijt van. De box start veel langzamer op en vanavond 3 keer een freeze gehad in multicast. door te pauzeren, dus over gaan naar unicast kon ik weer verder kijken. Daarna kan ik ook weer naar live maar krijg dan random een freeze.


@Kwasje 

23 oktober was een andere update, niet deze.

zie hier. 

 

Als je problemen na de update hebt, kan je hem het beste opnieuw opstarten.

Hou de kpn toets (rechtsboven op de KPN ab) ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt.

Kies daarna voor opnieuw opstarten. 


@Kwasje

23 oktober was een andere update, niet deze.

zie hier. 

 

Als je problemen na de update hebt, kan je hem het beste opnieuw opstarten.

Hou de kpn toets (rechtsboven op de KPN ab) ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt.

Kies daarna voor opnieuw opstarten. 

Dat is lekker. Ik wil gewoon tv kijken. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn?


@Erik_  @Shyrin_  Hier komt de update nog niet binnen is hij toevallig uitgesteld?