Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar TV+ firmware 0.24.24

Categorie:TV+ Box
  • 9 oktober 2023
  • 88 reacties
  • 8715 keer bekeken
TV+ Box: Update naar TV+ firmware 0.24.24
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

88 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14264 reacties
  • 30 oktober 2023

Zijn de reacties hier verdwenen?

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14264 reacties
  • 30 oktober 2023

Ah ze zijn er weer.
Hier ook nog geen updates  @MennoG78 
En ook nog geen bericht van toekomstige updates

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13050 reacties
  • 30 oktober 2023

Bij ons komt hij meestal eind van de middag. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2823 reacties
  • 30 oktober 2023
joop2011 schreef:

Bij ons komt hij meestal eind van de middag. 

Hier is hij altijd rond de middag tussen 11 en 13 uur geweest.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28527 reacties
  • 30 oktober 2023

Niet uitgesteld, alleen wat later op de dag dan meestal. Hij is inmiddels beschikbaar voor iedereen :)

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14264 reacties
  • 30 oktober 2023

Heb hem nu op beide ontvangers binnen

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1121 reacties
  • 30 oktober 2023

Kunnen jullie laten weten met welke instellingen de ontwikkelaars de ondertiteling getests hebben, zodat gebruikers diezelfde instellingen kunnen gebruiken?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7740 reacties
  • 30 oktober 2023
Arjan van B schreef:

Kunnen jullie laten weten met welke instellingen de ontwikkelaars de ondertiteling getests hebben, zodat gebruikers diezelfde instellingen kunnen gebruiken?

Durf ik niet meteen te zeggen @Arjan van B, komen we nog even op terug!

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1121 reacties
  • 31 oktober 2023
Erik_ schreef:

Vanaf deze firmwareversie kun je Talkback activeren, en ook weer uitzetten, door de cijferknop 5 langer ingedrukt te houden (longpress).

Ik was benieuwd of Joop gelijk krijgt (en ik ben bang van wel, want ik heb dat ook gezien):

joop2011 schreef:

Ik weet nog van mijn schoonmoeder dat ze vaak een knop te lang ingedrukt hielt.

Ik hoop dat het voor sommige mensen dan ook geen probleem gaat geven als ze de 5 per ongeluk te lang ingedrukt houden. 

Maar: bij een test met 0.24.24/1.125.1 geeft vasthouden van de 5 (met afstandsbediening 0265.02.02) gewoon 5555 (en dan een lokale zender op 1323 omdat 5555 niet bestaat). Een week geleden heb ik wél een melding gezien na die knop; misschien is één keer uitzetten via de popup voor altijd uit? (Maar dat lijkt me sterk, want ik neem aan dat deze optie juist gemaakt is zodat iemand uit een gezin ‘m snel aan/uit kan zetten.)

Trouwens: als ik Talkback (via de instellingen) aanzet dan zijn de tijdbalk en Minigids maar moeilijk te bedienen. (Pijltje omlaag werkt dan niet; ik moet dan eerst OK drukken om de tijdbalk te zien. Eenmaal zichtbaar werkt dat pijltje omlaag ook meestal niet. Ik kom maar zelden tot “Alle zenders” en moet ook daar dan OK drukken. En dat allemaal, meestal, zonder iets voorgelezen te krijgen.) Geen idee of dat nieuw is; ik ken Talkback verder niet, dus niet onderzocht.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28527 reacties
  • 2 november 2023
Arjan van B schreef:
Erik_ schreef:

Vanaf deze firmwareversie kun je Talkback activeren, en ook weer uitzetten, door de cijferknop 5 langer ingedrukt te houden (longpress).

Maar: bij een test met 0.24.24/1.125.1 geeft vasthouden van de 5 (met afstandsbediening 0265.02.02) gewoon 5555 (en dan een lokale zender op 1323 omdat 5555 niet bestaat). Een week geleden heb ik wél een melding gezien na die knop; misschien is één keer uitzetten via de popup voor altijd uit? (Maar dat lijkt me sterk, want ik neem aan dat deze optie juist gemaakt is zodat iemand uit een gezin ‘m snel aan/uit kan zetten.)

Klopt (wat ik even dikgedrukt gemaakt heb), dat is inderdaad de bedoeling. Dus ik ben benieuwd of jij dit nog steeds ervaart als je de TV+ Box een keer herstart.

Arjan van B schreef:

Trouwens: als ik Talkback (via de instellingen) aanzet dan zijn de tijdbalk en Minigids maar moeilijk te bedienen. (Pijltje omlaag werkt dan niet; ik moet dan eerst OK drukken om de tijdbalk te zien. Eenmaal zichtbaar werkt dat pijltje omlaag ook meestal niet. Ik kom maar zelden tot “Alle zenders” en moet ook daar dan OK drukken. En dat allemaal, meestal, zonder iets voorgelezen te krijgen.) Geen idee of dat nieuw is; ik ken Talkback verder niet, dus niet onderzocht.

Hiervoor is het advies voor nu om de gewone gids te gebruiken als je Talkback aan hebt staan. We gaan hier nog wel verder naar kijken. Maar andere zaken zijn nu eerst even (weer) aan de beurt.

Arjan van B schreef:

Wat bedoel je hier precies mee, Arjan? De ontwikkelaars testen alle instellingen die in de Box aanwezig zijn.

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1121 reacties
  • 4 november 2023
Erik_ schreef:
Arjan van B schreef:

want ik neem aan dat deze optie juist gemaakt is zodat iemand uit een gezin ‘m snel aan/uit kan zetten

Klopt [...] dat is inderdaad de bedoeling. Dus ik ben benieuwd of jij dit nog steeds ervaart als je de TV+ Box een keer herstart.

Niet verder getest (nog), want ik gebruik zelf geen TV+ maar probeer alleen anderen in mijn omgeving te helpen. Die gebruiken geen Talkback, maar ik ben wel bang dat iets te lang vasthouden van een knopje dit straks activeert.

Erik_ schreef:
Arjan van B schreef:

Wat bedoel je hier precies mee, Arjan? De ontwikkelaars testen alle instellingen die in de Box aanwezig zijn.

Jammer dat ze de ondertiteling niet testen en dat aan de gebruikers overlaten. Ik hoopte dat er instellingen waren (tekstgrootte of wat dan ook) waarmee de weergave van de ondertiteling wél goed is. Want ik heb echt niet hoeven zoeken om die enorme rij slechte voorbeelden te vinden. Het wordt langzaam beter, maar ik kan echt niet anders concluderen dan die ondertiteling keer op keer amper getest wordt voor een uitrol.

• 685 reacties
  • 4 november 2023

@Erik_ 
Afgelopen week vroeg ik in apart topic of de ondertiteling op een aanvaarbaar niveau was voor gehoorgestoorden. Peter zond mij 2 linkjes naar draadjes waar het mij aanvaardbaar leek. Gelukkig kwam er snel een bericht van iemand om toch maar even te wachten.

Toen ik de linkjes later aan een video deskundige liet zien begon die te lachen. “Als bij ons zo iets gepresenteerd wordt kan degene die verantwoordelijk hiervoor is een andere positie zoeken”, was het commentaar. 

Nu kijken we bijvoorbeeld Netflix echt niet via de 2260 maar rechtstreeks met de 1Gb lijn. Maar toch kan dit veel eenvoudiger ook voor ons.   

Wil jij zo vriendelijk zijn, dat als de ondertiteling op een aanvaarbaar niveau komt hier een apart topic van te maken.

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1121 reacties
  • 5 november 2023
Arjan van B schreef:

@Erik_, ik denk toch dat uitzetten in de allereerste popup permanent is. Op een andere TV+ Box inmiddels het volgende gezien, na vasthouden van de 5, wat na een seconde tot 5555 leidt, en iets later tot deze melding:

TV+ Box: snelkoppeling toegankelijkheid

Snelkoppeling Toegankelijkheid

Wanneer deze snelkoppeling is ingeschakeld, kun je een toegankelijkheidsfunctie starten door drie seconden op de nummer 5 knop te drukken.

De standaard service van de snelkoppeling is TalkBack.

Je kunt de snelkoppeling aanpassen via Instellingen > Toegankelijkheid

[INSCHAKELEN] [UITSCHAKELEN]

Ik denk dat ik eerder dus “Uitschakelen” gekozen heb. Dat bij die andere TV+ Box in ieder geval wél gedaan en daarna geen last van deze popup als je de 5 te lang indrukt. Er zijn vast instellingen waarmee je die keuze kunt veranderen, maar dat heb ik niet onderzocht.

(Het blijft voor sommige gebruikers trouwens irritant dat de auto-repeat zo snel is, en dat je bij iets te lang indrukken bijvoorbeeld meteen 5555 krijgt, of Apps als je iets te lang op Home drukt, enzovoort. Zeker als de TV+ Box niet direct reageert en je op visuele feedback wacht met loslaten, en dan blijkt dat je de knop te lang hebt ingedrukt.)