Skip to main content

Interactieve TV Update april 2024

HTML 5.189.203

 

Wat zit er in?

Kleine update waar je als klant weinig van merkt. Maar we noemen hem toch maar even ter informatie, want we weten dat jullie graag op de hoogte blijven!

Er werd een bericht getoond als je een tv ontvanger voor het eerst aansloot over Viaplay en kanaal 225. Dit bericht is nu niet meer van toepassing, dus deze is weggehaald. 

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Testgroep: 23 en 25 april
  • Uitrol: 30 april, 2 mei

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Nuttig om te weten: HTML versus NMC

De software van de tv-ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De NMC is degene met het versienummer dat begint met 8. De HTML begint met 5. 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig. 

Daarnaast is er de DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

 

 

Hi,

 

Ik zou ook graag de verticale tv gids terug willen hebben.

 

Mvg. B. Vos 


Aha de mijne zit erbij. Eindelijk een duidelijke weergave wie wat welke en waarom!


@BudFoX .

Dit betreft de ontvangers Arris VIP2952 en VIP5202 en de Arcadyan hmb2260. 

Die hebben de verticale gids nog. Jij hebt nu de Sagemcom DIW7022. Die krijgt verticale gids hopelijk weer.

De updates met "TV Ontvangers" kun jij dus negeren. 

Die met "KPN TV+ Box" zijn wel voor jou bedoeld. 


Ik heb een klacht die eigenlijk al een paar updates geleden is ontstaan. Als ik nu de decoder aanzet is per definitie de zender die als laatste gekozen was de eerste die verschijnt echter.... sinds die update (naar ikmsxhat 3-4 weken geleden) altijd met storing in beeld en geluid (hakkelend geluid en geen beeld). 

Kan daar nu eens iets aan gedaan worden?


Ik heb een klacht die eigenlijk al een paar updates geleden is ontstaan. Als ik nu de decoder aanzet is per definitie de zender die als laatste gekozen was de eerste die verschijnt echter.... sinds die update (naar ikmsxhat 3-4 weken geleden) altijd met storing in beeld en geluid (hakkelend geluid en geen beeld). 

Kan daar nu eens iets aan gedaan worden?

DIW7022 decoder

OS Android 14 firmware 0.28.0


Hoi, @Marc KW 

Dit topic betreft ontvangers Arris VIP2952 en VIP5202 en Arcadyan HMB2260. Niet de TV+.

Maak voor je vraag effies een nieuw topic aan. Dan kan het behandeld worden.

Klik hier om een topic aan te maken in de rubriek KPN TV.


Hoi, @Marc KW 

Dit topic betreft ontvangers Arris VIP2952 en VIP5202 en Arcadyan HMB2260. Niet de TV+.

Maak voor je vraag effies een nieuw topic aan. Dan kan het behandeld worden.

Klik hier om een topic aan te maken in de rubriek KPN TV.

Ah sorry!


Ik begrijp niet (ja, ik geef dit ook bij andere problemen al aan) waarom updates niet meer op een andere manier gecommuniceerd worden (mail of berichten menu tv), maar wat ik al helemaal niet snap dat ik geen uitleg over de update HTML 8.189.203 kan vinden?!

Ook snap ik het verhaal van viaplay niet, dat is bij mij een tv zender die ipv sbs 9 gekomen is> dus ik denk of vermoed dat het hier over 1 of andere app gaat... niet belangrijk dan voor mij.

Maar waar is de uitleg over de update/ versie die ik heb op de Arris VIP 2952> ik heb wel 10 x gekeken, maar ik heb toch echt versie HTML 8.189.203, zou toch slordig zijn als jullie type fouten in "update-nummers" zetten, ik had gisteren (een paar uur) problemen met de tv gids en weet niet of dat door deze (mijn update nummer dus) update komt, geen idee wanneer die er op gekomen is> geen bericht gehad en het staat er niet bij.

Bvd dank voor een antwoord, als dat er is.

 


Ps, sorry> door wel 10 x te checken; schreef ik het alsnog fout (fouten en dubbel posten mag hier  niet, ik weet het...dus zal wel weer op mijn vingers getikt worden) maar toch even een correctie> HTML 5.189.203 moet het natuurlijk zijn die 8 in het begin staat fout, bij mij eindigd het echter wel degelijk op 3?!

Dus waar vind ik info over update HTML 5.189.203?!

​​​​​​​


Hoi @Geen hier 

Viaplay is een app waar je onder andere live de Formule 1 kunt kijken. En Engels en Duits voetbal en Darts. Het is een Scandinavische streamingdienst overigens.

John de Mol van Talpa (SBS 6, Veronica tv, Net 5 én nu ViaplayTV wat vh dus SBS 9 was) heeft een strategische samenwerking gecreëerd met de streamingdienst. 

Hierdoor mag ie enkele voetbal wedstrijden live uitzenden en ook Darts.

Voor Formule geldt dat ie de kwalificatie en racen alleen enkele uren later mag uitzenden. Intergraal, dat wel.

 

Ik kijk er eigenlijk nooit, maar zie nu inderdaad in mijn decoder ook 5.189.203. Dat kan dus 2 dingen betekenen: een typfout in het topic, wat al vaker is voorgekomen. Of een piepkleine wijziging in de uitgerolde software waarbij ze het cijfer ééntje opgehoogd hebben. Niet echt iets om je druk om te maken als gebruiker.

De hierboven aangegeven inhoud van de update wijzigt daarbij niet voor de gebruiker.

Wat zit er in?

Kleine update waar je als klant weinig van merkt. Maar we noemen hem toch maar even ter informatie, want we weten dat jullie graag op de hoogte blijven!

 


Hoi @Geen hier, welkom! Dat is deze update. Het versienummer is van 't weekend met een puntje verhoogd van 5.189.202 naar 203 om een visuele bug te herstellen. Ik zal dat even aanpassen in de titel. 

Problemen met de gids kunnen daar niet door ontstaan zijn. 

 

Ook snap ik het verhaal van viaplay niet, dat is bij mij een tv zender die ipv sbs 9 gekomen is> dus ik denk of vermoed dat het hier over 1 of andere app gaat... niet belangrijk dan voor mij.

Het was zo dat Viaplay op kanaal 225 een eigen zender had. Die is komen te vervallen eerder dit jaar. Later heeft Viaplay een overeenkomst gesloten met Talpa om SBS 9 om te toveren naar Viaplaykanaal.

Maar, bij het nieuw, of opnieuw, installeren van een tv ontvanger werd nog wel een bericht getoond waarin kanaal 225 werd genoemd. Dat bericht is nu verwijderd.


@PeterG 

Sorry, maar jouw verhaal beantwoord mijn vraag niet, zal goed bedoeld zijn>maar het maakt het nog onduidelijker voor mij, met verhalen over John de Mol en apps…

Ik wil dat de topicstarter zijn fouten dan corrigeert, zoals ik gedaan heb> als je gelijk hebt.

Het staat hier al 19 dagen fout dan, een mail of bericht in tv menu kan er niet meer vanaf bij kpn, dus dit forum moet wel kloppen qua informatie, het is al erg genoeg dat klanten alleen via het forum nu nieuws krijgen.

Zou bijna zeggen "Zero tolerance voor fouten" na wat er met mijn opnames is gebeurd  etc., maar ik wil gewoon weten van wanneer MIJN update is en wat deze precies inhield, dank U.

 


Oke @Erik van KPN ik zie geen manier om het als antwoord te markeren en het zoeken naar mijn versie heeft mij nu al veel tijd gekost, ik zou zeggen>pas de datum dan ook even aan> zodat mensen begrijpen waarom ik 19 dagen later "meerdere vragen post".

Mijn ervaring is dat kleine updates soms ook even voor een hapering kan zorgen, dus ik sluit niet uit dat het 1 niet met het ander te maken had, maar bedankt voor het antwoord.

Nu zoekt iedereen niet meer nutteloos waar zijn of haar update nummer te vinden is...


Je snapt het verschil tussen Viaplay en Viaplay TV niet. Dat leg ik uit. Als je dat niet had gewild vraag het dan ook niet.

Dat je het dan nog niet snapt ligt niet aan mij. Geniet in ieder geval van de formule 1 uitzendingen 🏎️ 🙂

En... vragen staat vrij, maar antwoorden ook! 😉


@PeterG 

Kijk dit bedoel ik nou... Je krijgt meteen commentaar, ik kom hier niet voor mijn lol hoor, maar omdat ik het niet op een andere manier van kpn te horen krijg.

Ik vroeg niet naar het verschil tussen viaplay en viaplay tv> waar lees je dat, waar staat dat; ik vroeg om duidelijkheid over mijn update nummer die hier tot gisteren niet stond, en ik schreef daarbij "als het om een app gaat> niet belangrijk voor mij!!

Je loopt hier op je tenen op dit forum, voor je het weet krijg je weer een sarcastische sneer> geef updates dan op een andere manier door of zorg dat de info klopt> wat gisteren dus niet het geval was!!!

Verder ben je totaal off topic met je overbodige commentaar> "geniet iig van de formule 1 uitzendingen" boeit niet en interesseert mij niet, totaal irrelevant... maar ALLEEN nieuwkomers hier> krijgen direct een waarschuwing als iets off topic is.

Ik heb op geen enkele manier aan jou uitleg gevraagd, heb zelfs gezegd dat je het goed bedoeld zal hebben> maar dat het geen antwoord op de vraag "waarom mijn update nummer" nergens te vinden was... 

Als je op je ... getrapt bent, maak mij dan niet indirect voor dom uit, nadat het juiste antwoord al door een ander gegeven was!

 


Een en al spraak- over beter gezegd schrijfverwarring. Sorry.