Skip to main content
Update

TV Ontvanger: Update naar HTML 6.220.201

Categorie:TV ontvangers
  • July 23, 2025
  • 11 reacties
  • 1399 keer bekeken
TV Ontvanger: Update naar HTML 6.220.201
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Interactieve TV Update juli 2025

HTML 6.220.201

Wat zit er in?

Dit is een update waar je in eerste instantie niet direct iets van merkt. We hebben enkele onder water aanpassingen gedaan ter voorbereiding op iets leuks waar we het volgende week verder over gaan hebben 😊 

Toevoeging 2 augustus: 

Wanneer komt ‘ie

• Pilotgroep: 22 en 24 juli
  • Uitrol: 28 juli t/m 1 augustus

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Nuttig om te weten: HTML versus NMC

De software van de tv-ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De NMC is degene met het versienummer dat begint met 9. De HTML begint met 6. 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig. 

Daarnaast is er de DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

11 reacties

• Deelnemer
  • July 23, 2025

Hoe weet ik of ik in de pilot-groep zit? 
Ik merkte vandaag een probleem met radio luisteren; we luisteren via een extern apparaat maar het lijkt er nu op dat de tv+ box ineen stand-by modus gaat (wat we eerder alleen bij TV hadden wanneer deze langere tijd op pauze/ in een menu stond en niet bij de radio) 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@MKZeist, als je het versienummer op jouw tv-ontvanger bekijkt kan je zien of je deze versie al hebt of nog niet.

Als je de update nog niet hebt staat wat je beschrijft los van de update. Je kunt de tv-ontvanger een reset geven en kijken of het daarna voorbij is. Als het dan nog blijft kan je er het beste een eigen topic voor aanmaken.

• Deelnemer
  • July 26, 2025

@Jasper van KPN Dank voor de reactie.

Ik zal van de week iets verkeerd gedaan hebben want nu luisteren we al 30 min. Excuus.

Het probleem zat hier achter de afstandsbediening 🫣

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 26, 2025

Iets leuks is altijd leuk 😆😀 

Ben benieuwd. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • July 30, 2025

Nou ik heb dus een HTML versie beginnend met een 6 en een NMC versie beginnend met een 9 .

Wat voor een “onzin”   mag ik nu straks weer gaan verwachten??

Net zeker als de firmware updates voor de V12 en de zwarte schotels?? man man wat een kinderziektes zitten daar nog in zeg, testen is ook een vak

• Nieuwkomer
  • July 31, 2025

Update loopt van p20 tot p23 en valt diverse malen terug naar p20, duurt dus veel te lang.

Graag vooraf een e-mail wanneer er geupdated wordt.

Vraag me af waarom een update, iets leuks, lijkt me niet.

Forum|alt.badge.img+7
  • August 1, 2025

@Erik van KPN, ik heb sinds gisteren HTML versie 6.220.201. Ik neem aan dat dit de meest recente versie is en niet de in dit genoemde bericht versie 6.220.1 ?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 1, 2025

@Edu2020 Jij loopt gewoon 200 updates voor! 🤣

(Grapje natuurlijk)

@Erik van KPN 

Wat is "volgende week"'; vanaf welke datum reken je dan> dit bericht is 9 dagen geleden geplaatst, dus volgens mij zitten we in "volgende week"... Ik hou niet zo van verrassingen met tv updates, wat volgens mij inderdaad  6.220.201 moet zijn, of wordt dit tegenwoordig afgekort in de aankondigingen?!

Ik denk dat de term "iets leuks" relatief is, ik vind bij kpn niet zo gauw iets leuk (zeker niet qua updates 🥴), andere humor  vrees ik, maar ik heb wel die update> ik hoop toch snel te horen wat jullie "humor" is 😬?!

Ps ​@Erik van KPN  graag duidelijkheid over het nummer, verwarring rond die 6.220.1, die volgens anderen nieuwer dan 6.220.201 is, dank!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 2, 2025

Kalm aan :) Wat hier gebeurt is dat wij een versienummer doorkrijgen op het moment dat wij deze updates schrijven. Maar het kan dan gebeuren dat het cijfer ná de laatste punt in de daadwerkelijke release toch net nog iets anders is. En dat is ook hier het geval. Ik pas de titel en het startbericht even aan.