Skip to main content
Update

TV Ontvanger: Update naar HTML 6.212.203

Categorie:TV ontvangers
  • 1 april 2025
  • 17 reacties
  • 864 keer bekeken
TV Ontvanger: Update naar HTML 6.212.203
Erik van KPN
Moderator

Interactieve TV Update april 2025

HTML 6.212.203

Wat zit er in?

Soms worden tv ontvangers aangesloten zonder betaling of toestemming. Om dit te voorkomen, hebben we op het tv-platform aanpassingen gedaan om deze situaties te herkennen. Met deze update ondersteunen we dit op de ontvangers met gerichte foutmeldingen.

Dit is een voorbeeld van een foutmelding

Hoe werkt het?

• Sluit je de tv ontvanger correct aan, dan installeer je hem zonder jouw abonnementsnummer en pincode 
  • Gaat er iets mis, maar kan de tv ontvanger wel aangesloten worden? Dan gebruik je jouw abonnementsnummer en pincode om hem aan te melden
  • Mag de tv ontvanger niet door jou aangesloten worden, dan krijg je een foutmelding. De tv ontvanger wordt dan niet actief.

Verder hebben we in het menu bij Bestellen de afbeelding van Combivoordeel toegevoegd. En een spelfout gecorrigeerd bij het afstemmen van je afstandsbediening op een TCL tv (en niet meer een LTC tv 😁)

Wanneer komt ‘ie

• Testgroep: 1, 3 april
  • Uitrol: 8, 10 april

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Nuttig om te weten: HTML versus NMC

De software van de tv-ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De NMC is degene met het versienummer dat begint met 9. De HTML begint met 6. 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig. 

Daarnaast is er de DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

• Helper
  • 1 april 2025

Kan je interactieve TV ontvangen met een TV+ box? ;)

Erik van KPN
Moderator

Scherp! Aangepast :D

PeterG
Superuser
  • 1 april 2025

Mijn Arris zal nog even 1½ à 2 weken moeten wachten. Staat stroomloos.

Willekeurig... hmmm, ik zit altijd in een testgroep?!

Verder heb ik geen flauw idee wat jullie bedoelen met combivoordeel, ik heb dat nergens staan "bij bestellen" in deze nieuwe update hoor, en wat is een TLC tv> had die correctie niet TCL tv moeten zijn of wat is dat???

Verder ben ik dus alleen gecheckt of ik wel "betaal" met deze update, waardoor ik ineens "ff" zonder tv zat afgelopen week, en geslaagd voor de "test" 😬.

PeterG
Superuser
  • 8 april 2025

Scherp ​@LoveCatsOnly .

TLC is ook fout. Dat is de zender. 

Het tv merk is TCL.

Combivoordeel staat hier uitgelegd. 

En

@PeterG Ow, dat ken ik niet, heb oud telfort abonnement... maar vind de tekst/ uitleg bij deze update dan wat verwarrend, zeg er dan bij voor wie dat geld en niet alsof het "iets nieuws" in het interactieve tv-menu is…

Maar "scherp" 🤔... (ik snapte de grap over tv+box met interactieve tv ook niet> maar de tekst is daarna ook aangepast), begrijp gewoon niet hoe je een spelfout kunt corrigeren met weer een spelfout...??!!

Dus zoals ik zei> deze update bevat een test; of je betaald hebt 😄, wat voegt een afbeelding van combivoordeel toe, ik heb ook geen afbeelding van mijn "opnemen pakket" en die tv "spelfout" is dus wéér verkeerd, haha!

Groetjes!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Gelukkig hadden we enkel een spelfout gemaakt in de tekst van de Product update en was op de tv-ontvangers zelf de spelfout direct correct gecorrigeerd. 

@Jeroen van KPN Ach ja, wat maakt het nou uit dat je na 8 dagen oid erachter moet komen (door een oplettende lezer> die jullie taalkunde niet snapt...), dat je gecorrigeerde tekst bij product updates alsnog niet klopt en er ook nog een Smiley achterstond voor de "TLC tv" bezitters…

Dan pas je dat toch wéér gewoon aan... (ipv bv een taalcursus te volgen of hulp bij dislectie…)

Niemand is perfect, maar je kunt wel proberen je werk goed te doen> ipv als moderators de "alsnog foute tekst" te liken zoals ​@Shyrin van KPN, ik begrijp werkelijk jullie "uitleg of humor" vaak niet als jullie fouten maken, in mijn beroep (medisch) kun je dat echt niet maken hoor, fout op fout…

Ik wil gewoon goede en duidelijke uitleg over "productupdates" als betalende klant, zeker als ik altijd een "tester" ben!

Tenslotte vind ik de info over "wat voor tv je bezit" of dat je een klant bent met "combivoordeel" raar bij een "algemene update" van tv ontvangers, maar gezien de aanhaling van die "Benjamin Sisko" (boeien 🙄) zit ​@Erik van KPN schijnbaar te wachten op meer vragen dan antwoorden 🙃.

Dus, die nou niet zo kinderachtig allemaal en geef gewoon toe dat je soms domme fouten maakt, dan zal ik proberen minder "sarcastisch" te zijn > voor ik hier wéér op moet donderen, omdat ik mij niet aan de regels hou en "lolletjes" van kpn-werknemers" niet zo grappig vind over mijn "producten".

Ps en ja, ja... 🥴 in mijn tekst staat ook een taalfout> maar ik werk NIET bij of voor kpn!

Erwin van KPN
Moderator
LoveCatsOnly schreef:

@Jeroen van KPN Ach ja, wat maakt het nou uit dat je na 8 dagen oid erachter moet komen (door een oplettende lezer> die jullie taalkunde niet snapt...), dat je gecorrigeerde tekst bij product updates alsnog niet klopt en er ook nog een Smiley achterstond voor de "TLC tv" bezitters…

Dan pas je dat toch wéér gewoon aan... (ipv bv een taalcursus te volgen of hulp bij dislectie…)

Niemand is perfect, maar je kunt wel proberen je werk goed te doen> ipv als moderators de "alsnog foute tekst" te liken zoals ​@Shyrin van KPN, ik begrijp werkelijk jullie "uitleg of humor" vaak niet als jullie fouten maken, in mijn beroep (medisch) kun je dat echt niet maken hoor, fout op fout…

Ik wil gewoon goede en duidelijke uitleg over "productupdates" als betalende klant, zeker als ik altijd een "tester" ben!

Tenslotte vind ik de info over "wat voor tv je bezit" of dat je een klant bent met "combivoordeel" raar bij een "algemene update" van tv ontvangers, maar gezien de aanhaling van die "Benjamin Sisko" (boeien 🙄) zit ​@Erik van KPN schijnbaar te wachten op meer vragen dan antwoorden 🙃.

Dus, die nou niet zo kinderachtig allemaal en geef gewoon toe dat je soms domme fouten maakt, dan zal ik proberen minder "sarcastisch" te zijn > voor ik hier wéér op moet donderen, omdat ik mij niet aan de regels hou en "lolletjes" van kpn-werknemers" niet zo grappig vind over mijn "producten".

Je hebt helemaal gelijk dat foutjes frustrerend kunnen zijn, zeker als het om productinformatie gaat. Als moderator geef ik graag toe dat ook ik soms domme fouten maak. Gelukkig helpt de interactie tussen forumleden en moderators juist om zulke dingen doorgaans snel te verbeteren . Ik kan  niet beloven dat het niet weer gebeurt. Maar wijs ons er dan gewoon op en we regelen het. 

• 9 april 2025
LoveCatsOnly schreef:

Ps en ja, ja... 🥴 in mijn tekst staat ook een taalfout> maar ik werk NIET bij of voor kpn!

@LoveCatsOnly , dus als je bij of voor KPN werkt mag je geen taalfouten maken en anders mag het wel ???🤔 

@Edu2020 Natuurlijk mag iedereen taalfouten maken, bij mij was het een type fout.

Het gaat erom dat het een verbetering van een "eerdere foute spelling" betrof, die hij zelf lollig vond en nog een moderator ook, en nòg stond het hartstikke fout> en dat viel niemand op in 8 dagen tijd?!

Hun schrijven hier tekst voor hun "beroep", als ik als verpleegkundige 2 x dezelfde (domme) fout bega, kan ik mijn baan (terecht) wel vergeten... dit is minder schokkend, maar ik vind het irritant> als ik nadat mijn tv 's nachts uitviel, hier even kom kijken of er weer update bezig is, tja dan denk ik echt; "Really....  TLC tv 😵‍💫?!?"

Ik schrijf geen inhoudelijke teksten voor product updates, en zoal ik zei> als je fout op fout maakt, lach ze niet weg als het je beroep is, maar geef gewoon eerlijk toe "hij was een beetje dom".

Maar hé whatever> kritiek op moderators wordt nooit verdragen en zodra mensen zoals jij voor ze opkomt, weten ze niet hoe gauw ze dat moeten "liken", dat blijkt wel weer!

@PeterG Sorry, "off topic"> maar ik heb nog eens naar dat "Combivoordeel" gekeken, maar dat krijg je niet bij een TFT-abonnement, alleen een verlengingsaanbod voor: bv 3 maanden 5 euro korting met nieuw 1 jaar Kpn-contract, daarna (na 3 maanden) ga ik +/- 20 euro omhoog t.o.v huidige abonnement en de mobiele abonnementen vind ik echt helemaal onbetaalbaar t.o.v. Simyo, (waar ik ook nog een contract heb... ) het is ws iets voor "grootverbruikers" denk ik...?!

LoveCatsOnly schreef:

Precies, ik zit steevast altijd in de laatste groep, zo ook vandaag. Wellicht hebben ze ooit willekeurig een lijst samengesteld waar ze vervolgens aan vasthouden en waaraan wijzigingen alleen gemaakt worden door nieuwe klanten toe te voegen en vertrekkende klanten te verwijderen? 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
Henk2304 schreef:
LoveCatsOnly schreef:

Precies, ik zit steevast altijd in de laatste groep, zo ook vandaag. Wellicht hebben ze ooit willekeurig een lijst samengesteld waar ze vervolgens aan vasthouden en waaraan wijzigingen alleen gemaakt worden door nieuwe klanten toe te voegen en vertrekkende klanten te verwijderen? 

Helemaal niet willekeurig hoor, we hebben jullie steevast als laatste op de lijst gezet. 😉

Ergens ook wel een veilig gevoel: dan zijn de kinderziektes eruit 😇😉 ​@Alex van KPN 

En ik moet altijd de kinderziektes doormaken ☹️, gelukkig ben ik goed gevaccineerd 🙃.