Skip to main content
Updates

TV Ontvanger: Update naar NMC 9.0.208_1 en HTML 6.205.202

Categorie:TV ontvangers
  • 2 december 2024
  • 108 reacties
  • 3875 keer bekeken
TV Ontvanger: Update naar NMC 9.0.208_1 en HTML 6.205.202
Toon eerste bericht

108 reacties

• Topper
  • 19 reacties
  • 9 januari 2025

@Erik van KPN sinds begin deze week de nieuwe update, helaas nog altijd dezelfde problemen met Netflix, Videoland en NPO...

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7436 reacties
  • 9 januari 2025

Hi ​@Jessy051095! Ik zie dat je dit ook in je eigen topic gemeld hebt dus daar pakken we het uitgebreid verder met je op. Dank voor het melden!

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 9 januari 2025

Hallo, we hebben een VIP2962 TV box...kennelijk hebben we niet zolang geleden een Firmware update gehad. Al jaren schakelen we onze experiabox/internet snachts uit, maar sinds de meest recente update (december?) moeten we onze STB box elke ochtend opnieuw opstarten, terwijl de tvbox gewoon op de 220V blijft....is nooit een probleem geweest....is bij jullie, KPN, bekend? Zou fijn ziijn als dit opgelost kan worden.

Groet Ton

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7711 reacties
  • 10 januari 2025

@Moki Geef de tv-ontvanger eens een frisse start. Hopelijk lost dit het probleem van dagelijks opnieuw op moeten starten. Als het niet werkt, dan zou ik toch aanraden het modem ook aan te laten.

PeterG
Superuser
  • 60882 reacties
  • 10 januari 2025

's Nachts krijgen de ontvangers de software updates. Wel belangrijk dat ze die updates ook kunnen krijgen. 

En als je in de nacht telefonisch bereikbaar wilt zijn, of zelf bellen in nood, moet het modem ook aan zijn. Anders werkt de vaste telefoon niet.

Een mobiel heeft voor bellen via wifi maar 0,1 watt zendvermogen nodig. Voor 4G is dit 3 ~ 4 watt.

PeterG
Superuser
  • 60882 reacties
  • 10 januari 2025

Zojuist, 10 januari 11:20-11:43, deze software binnen gehaald. Had 'm al aantal dagen niet gebruikt. En aangezien de Arris VIP2952 op ECO staat gaat het ook niet vanzelf. Kennelijk zat ik in de groep van 7 januari. 

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 1160 reacties
  • 12 januari 2025

Sinds deze update start mijn 2260 altijd op 1 op en niet meer op de zender met die hij uitgezet is. Is dit een bekend issue? Als niet dan maak ik hier wel een apart topic voor aan

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7436 reacties
  • 12 januari 2025

Hi ​@Joris62! Die heb ik nog niet eerder gehoord. Wat als je de ontvanger een frisse start geeft? Mocht dat niet werken, maak dan inderdaad een nieuw topic aan. Dan kijken we daar verder!

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 14 januari 2025
Joris62 schreef:

Sinds deze update start mijn 2260 altijd op 1 op en niet meer op de zender met die hij uitgezet is. Is dit een bekend issue? Als niet dan maak ik hier wel een apart topic voor aan

Ik heb dat ook maar het is  alleen als mijn vip 2952 v2 uit de ecostand opstart.

gewone standby stand gebeurt het niet.

frisse start doe ik sowieso na een update.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Bij jou is het dit ook nu gekomen sinds deze laatste update? ​@visser1812 

PeterG
Superuser
  • 60882 reacties
  • 14 januari 2025

Ik kan dit bevestigen. Ook hier start de VIP2952 vanuit eco op 1. 

En eerst kreeg je 95p en dan de, laatst gekozen, zender.

Nu krijg je na 95p nog 98p. Met zwart beeld en dat duurt voor het gevoel ook net iets te lang.

Ik gebruik die box weinig. Op die tv meestal de app, dus had dit nog niet gemerkt. 

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 1160 reacties
  • 14 januari 2025

Inderdaad, dat met die 98 percent viel me ook op. En ja, probleem is alleen in eco stand. Maar, die gebruik ik al jaren express, en wel zonder dit probleem. Dus ik hoop dat het ook nu uiteindelijk verholpen kan worden.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Helder verhaal ​@Joris62 & ​@PeterG. Jullie bevindingen zullen we doorgeven aan het TV team. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 14 januari 2025
Jeroen van KPN schreef:

Bij jou is het dit ook nu gekomen sinds deze laatste update? ​@visser1812 

Ja

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28326 reacties
  • 17 januari 2025

TV team geeft aan dat er niet bewust iets is veranderd rondom de ecostand en hoe/waar de ontvangers mee opstarten bij gebruik van ecostand. Dus ze gaan hier naar kijken wat er aan de hand is.

PeterG
Superuser
  • 60882 reacties
  • 18 januari 2025

Hoi ​@Erik van KPN 

Ook de opstarttijd vanuit ECO  is nu véél langer:

1 minuut en 58 seconden. (Arris VIP2952)

Dit was 1 minuut en 43 seconden. 

En hij start dus nu op 1 in plaats van de laatst gebruikte zender. 

Ik dacht ik moet ook eens kijken welke update ik laatst gekregen heb. Ik heb namelijk ook nu 6.205.202 en bij mij begint hij na deze update ook steeds op 1 in plaats van de laatst geselecteerde zender. Omdat er ook meldingen waren van opstarttijd heb ik gelijk ook maar eens gekeken hoe lang dit bij mij was. Ik schrok van dat het bij mij 3 minuut 40 seconden was. Niet echt vlot om na ECO weer terug aan te gaan.

• 13271 reacties
  • 21 januari 2025

Ik weet dat ik bij dit soort updates altijd in de laatste groep zit, maar zelfs dat heeft kpn deze keer niet gehaald. Vandaag 21-1, de laatste van de drie formele update datums, heb ik nog steeds niet deze aangekondigde nieuwe versies op mijn 5202. Komt er nóg een update ronde, of zijn de updates ter elfde ure teruggetrokken?

En ja, de ontvanger stond vannacht gewoon standby en is direct met de V10 verbonden en die heeft ook nog de oude ("intermediate") software. 

erwtjuh
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 22 januari 2025

Hallo moderator,

Het is inmiddels de 22e januari en de update naar de nieuwe versie NMC 9.0.205 en HTML 6.205.202 is nog steeds niet uitgevoerd. Ik heb reeds 2 keer opnieuw software opnieuw installeren uitgevoerd doch ik zie geen nieuwe versie..Wanneer geschied dat dan wel?

Groet Erwin

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 293 reacties
  • 22 januari 2025
erwtjuh schreef:

Het is inmiddels de 22e januari en de update naar de nieuwe versie NMC 9.0.205 en HTML 6.205.202 is nog steeds niet uitgevoerd. Ik heb reeds 2 keer opnieuw software opnieuw installeren uitgevoerd doch ik zie geen nieuwe versie..Wanneer geschied dat dan wel?

Erwin, ik kan niet je het antwoord geven op je vraag, maar wel vertellen dat de software gepushed moet worden vanuit KPN en zelf proberen het te forceren werkt niet, dan krijg je de versie die je al hebt.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 22 januari 2025
Erik van KPN schreef:

Wanneer komt ‘ie

NMC 9.0.205 en HTML 6.205.202

Omdat dit een grote update is, doen we hem in meerdere groepen en met wat meer tijd ertussen dan jullie gewend zijn.

• Testgroep: 3 en 10 december
  • Uitrol: 7, 14 en 21 januari

@Erik van KPN  Het is nu 22 januari en ik heb deze update nog niet gekregen. Zit er vertraging in de uitrol?

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 536 reacties
  • 22 januari 2025

Sinds deze update heb ik enorm veel last van audio dropouts, is dit een bekend iets. Bij alle zenders. Geluid is dan een fractie van een seconde een stuk zachter, heel irritant. Voorheen nooit last van gehad, ja op Discovery maar dat is een bekend issue.

Kijk nu via de app want via de ontvanger is het niet te doen

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Niet specifiek ​@j3roentje, maar dat kan niet prettig TV kijken nee, kun je daar een topic voor aanmaken? Dan denken we even mee!

Het kan even uitlopen ​@Katana321, laat je weten als je m hebt?

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28326 reacties
  • 23 januari 2025
Katana321 schreef:

@Erik van KPN  Het is nu 22 januari en ik heb deze update nog niet gekregen. Zit er vertraging in de uitrol?

We hebben dit toch maar even nagevraagd, en er zit inderdaad vertraging in. Ik heb zojuist het startbericht aangepast:

Na de testuitrol van afgelopen december zagen we dat bepaalde loggingen niet meer gedaan werden, onder water, die voor ons wel nodig zijn. Dus is de uitrol van de die versie gestopt en hebben we dit aangepast. Hiervoor is nu een nieuwe versie klaar. Omdat er verder niets anders is in die versie, en dit ook voor jullie als klant geen impact heeft, maken we hiervoor geen nieuwe Product Update maar passen we deze aan. Het versienummer voor de HTML blijft gelijk, het versienummer van de NMC gaat van 205 naar 208. Dit is aangepast in de titelen inhoud van deze update. Hieronder vind je de aangepaste uitroldata.

• Testgroep: 24 januari
  • Uitrol: 28 en 30 januari, 4 februari

erwtjuh
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 24 januari 2025

@Erik van KPN waarom krijg ik geen reactie op mijn vraag en anderen wel ivm uitrol update nmc/html, ik was aan het wachten op een respons. Uiteindelijk zelf maar gekeken. 

Reageer