Skip to main content
Update

TV Ontvanger: Update naar NMC 9.0.216

Categorie:TV ontvangers
  • June 12, 2025
  • 62 reacties
  • 1957 keer bekeken
TV Ontvanger: Update naar NMC 9.0.216
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

62 reacties

Nou mij benieuwen 1-1-26 of nieuwe seizoenen automatisch opgenomen worden, de vraag waarom deze uitrol gestopt is> die informatie mag dus schijnbaar niet gedeeld worden...

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Als we iets kunnen delen of als er nieuws is, dan laten we dat weten ​@LoveCatsOnly. Waar nodig, als er echt een compleet nieuwe update is, zal er een nieuwe Product Update voor aangemaakt worden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 13, 2025

Het “alle seizoenen opnemen” zat (en zit) nog niet in deze update voor de Arris/Arcadyan ontvangers ​@LoveCatsOnly . Dus waarom je dát er nu bijhaalt….

Overigens heb ik de indruk dat alle seizoenen wel worden opgenomen. Maar nog niet netjes in één mapje komen zoals bij de TV+ ontvangers.

In deze update zat alleen maar een voorziening om éénmaal per 6 maanden het werkgeheugen van de iTV ontvangers te legen. Want dat wil nog wel eens vollopen. En dan gaat ie traag werken.

Bij veel mensen is ie nooit echt uit. Dat is ie ook niet met stand-by (snelle start).

Alleen met eco stand-by of af en toe de schakelaar op de achterkant gebruiken is ie uit en leegt het geheugen.

Als het goed is hoef je nu niet meer voor elk nieuw seizoen een nieuwe opname in te plannen. We hebben het nu zo aangepast dat elk nieuw seizoen automatisch wordt opgenomen wanneer je kiest voor ‘de hele serie’ opnemen. 

@PeterG Staat toch duidelijk op de vorige pagina bij deze update, als antwoord op mijn vragen en dan vraag jij waarom ik dat erbij haal... lees je wel alle reacties; vòòr je je persoonlijke mening negatief uit "waarom ik dát er bij haal" terwijl het letterlijk door een moderator is opgeschreven?!?!?!

Verder mag jij je "indruk hebben" mijn letterlijke ervaring is; het opnemen van b.v. RTL nieuws en Editie.nl> seizoen stopt op 31 -12 en ieder jaar moet je op 1-1 van het nieuwe jaar; deze "jaar seizoenen" opnieuw inplannen> letterlijk ieder jaar zo ervaren, duurde even; voor ik door had dat het nieuws en actualiteiten een seizoen hadden, van 1-1 tot 31-12 van het lopende jaar!

Verder heb ik nog nooit gehad dat een nieuw seizoen van een serie wordt opgenomen> tenzij ik dat zelf in plan> dus mag ik vragen waar "jouw indruk" op gebaseerd is?!

Ook de uitleg waar deze update ip voor was, hoef je mij niet nogmaals uit te leggen> dat was al duidelijk voor deze update, dus graag toelichting waarom jij mij zo persoonlijk op de hielen zit, als ik reageer op wat notabene "moderators" schrijven?!

Anderen kunnen je bericht wel "liken" maar snappen dus ook het nut van "even teruglezen" niet; graag even opletten mensen> ik dacht dat dit een hulp forum was ipv "laten we elkaar ff lekker afkatten en aanvallen"> gebeurd mij te vaak hier, maar ik heb ook klauwen hoor 😾🐾, als het zó gaat hier... JAMMER!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • October 14, 2025

Over seriematig opnemen en de oudere ontvangers, dat hebben we voor de zekerheid even nagevraagd. Het team geeft aan dat de nieuwe manier van opnemen alléén geldt voor opnames die je via een TV+ Box of Soundbox inplant. Plan je via oudere ontvangers (of een van de apps) dan neem je alleen het huidige seizoen op.

De nieuwe manier van opnemen, waarbij toekomstige seizoenen automatisch ook opgenomen worden, gaat nog wel komen voor de oudere ontvangers. Wat niet gepland staat voor de oudere ontvangers is de groepering van al die seizoenen in hetzelfde mapje zoals nu op de TV+ Box zo is.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 14, 2025

Deze update gaat helemaal niet over opnames of over serie opnames of oplossing dubbele opnames. En lees jij dan wel ca. 75 reacties door???

Maar jij leest het duidelijk ook niet (startbericht!), want anders had je dus geweten dat het hier niet opnames betreft. Dus we staan zeg maar 1 - 1  ​@LoveCatsOnly 😁.

Tja... (This pisses me off 😡) Als moderators ff gauw hun tekst verwijderen???!!!

@PeterG Ik ben nooit begonnen over opnames> ik vroeg alleen waarom de uitrol van deze update gestopt is, info die ze tot op heden niet mogen of willen delen.

Daarna werd er AAN mij gevraagd waarom ik dat wilde weten etc en werd oa als antwoord door ​@Arjan van KPN ineens geschreven over series opnemen (wat inderdaad totaal niet met deze update gemeld was), als ik daar dan op reageer en jij mij daarover aanvalt en die moderator verwijderd zijn tekst, nou> dan houd het hier echt op voor mij> met dat stiekeme gedrag!

Het was maar 1 of 2 reacties eerder Peter, en als je vanmiddag "online" was geweest> had je kunnen zien dat ik DAAR op reageerde, maar inmiddels heeft meneer het verwijderd om zijn fouten te bedekken!

Sowieso slaat het antwoord dat je nu seriematig seizoenen kunt opnemen bij een "update van de tv ontvangers" dus nergens op, want dat is niet mogelijk op de arris VIP2952, maar zie dat ​@Erik van KPN hier ook weer over begint…

Ik denk door de verwijderde reactie van ​@Arjan van KPN , want IK ben nooit begonnen over seriematig opnemen> bij een update die over het herstarten van het tv ontvangers ging, ik REAGEER op wat "hun" vragen of beweren!!!

Maar als ze dan hun tekst verwijderen, ben ik de *** hier> nou ik pik dat niet hoor, dan verlaat ik liever dit forum> want de info over updates klopt toch nooit of wordt verwijderd en/ of aangepast en ik ben dat wachten op die inlogcodes (ja DAT is off topic) toch al zat en ik hou niet van achterbaks gedrag, klaar! 

En ps; als jij de indruk had dat je seizoenen van series wel allemaal worden opgenomen, heb je duidelijk een andere ontvanger dan mij, tenzij ​@Erik van KPN zijn bericht OOK verwijderd, want het heeft NIETS te maken met deze product update, maar IK heb dat NOOIT gevraagd (maar gereageerd op deze "mededeling"), laten ze dat anders dan maar aantonen hier!!!

Ik heb wel degelijk het start bericht gelezen, en OOK de toevoeging dat deze "uitrol" gestopt was, mag ik dan niet vragen waarom... en ik heb alle reacties gelezen en "geantwoord" op wat ze MIJ vroegen, maar van mij part sta je 4-1 hier als dat jou gelukkig maakt, boeien 🙄...

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ik heb inderdaad mijn bericht aangepast ​@LoveCatsOnly, want wat er stond klopte niet en was in strijd met wat Erik zei. Wat Erik hierboven aangeeft klopt wel, namelijk dat nieuwe seizoenen nog niet worden opgenomen bij seriematig opnemen met deze update en deze type ontvangers. 

Om het niet te verwarrend te maken voor anderen heb ik het weggehaald. Dat had verder niets met jou te maken, maar ik snap wel dat je er over valt. Ik had het beter kunnen laten staan en eronder kunnen zetten dat het niet klopte. Excuses. 

We heten iedereen welkom op de Community en iedereen mag zich zo uiten als ie dat wil (als het maar vriendelijk blijft). Dus prima dat je even van je afgebeten hebt en dat je duidelijk maakt waar je voor staat, maar laten we het nu weer over de update hebben. Hopelijk blijf je wel op de Community actief en heb ik je nu niet weg gejaagd. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 14, 2025

Nou. Mijn poging om het luchtig te houden is ook al geheel aan je voorbij gegaan. 

Ik had van series die door elkaar lopen meerdere seizoenen geprogrammeerd. Dus dat kan fouten in interpretatie opleveren bij de opnames die via de app (= dus "andere ontvanger") getoond worden. De smart-tv app en mobiele app en tv.kpn.com zijn nog niet aangepast voor meerdere seizoenen in 1 x programmeren en opnemen. Evenmin is dat het geval voor de I-TV ontvangers. 

Via de TV+ komt het allemaal mooi in één mapje.

Ik weet niet of ik hier nog wel wil blijven na al deze frustratie en woede die het in mij opwekt, 't is altijd zo naar op dit forum> maar het is KPN zelf die mij verplicht product updates HIER in de gaten te houden.

En dan weer over series opnemen schrijven, terwijl men tegelijkertijd schrijft "laten we het weer over deze update hebben"... het heeft NIETS met deze update te maken> dus ik begrijp niet waar dit vandaan komt, maar ik ga mij er niet meer mee bemoeien, morgen zal er wel weer wat anders staan…

Mijn naam zegt het al> love CATS only!

Ps ​@PeterG Luchtig... ???? Mij beschuldigen dat IK over series opnemen begon, beweren dat ik het start bericht niet lees... tjonge jonge jonge, wat zijn jullie toch allemaal "goed" hier, hè... chapeau 🙌

Ow je hebt je tekst ook aangepast> deze update gaat over tv ontvangers, niet over tv+ of app's, pot verwijt de ketel dus.

Leen59
Wijsgeer
  • October 14, 2025

Gezellig zo!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • October 31, 2025

We gaan verder met de uitrol, maar dan met een nieuwere versie. Je leest er meer over in de nieuwe Product Update