Skip to main content
Update

TV+ Soundbox: Update naar firmware versie 0.18.2

Categorie:KPN TV+ Soundbox
  • October 21, 2025
  • 14 reacties
  • 746 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

KPN TV+ Soundbox: Update oktober 2025 

KPN TV+ Soundbox firmware versie 0.18.2

Niet voor iedereen van toepassing, maar wel een belangrijke update zodat iedereen nu weer kan genieten van optimaal kijk- en luisterplezier! 

Wat zit er in?

In deze update zitten twee bugfixes: 

• Geen sneeuw meer op sommige Samsung televisies
    De tijdelijke workaround (oude software terugzetten na een factory reset) is niet meer nodig. Het probleem is volledig opgelost.

• Verbeterd geluid 
    De gevallen waarin de geluidskwaliteit ineens minder was, zijn verholpen.

Verder

Verbeteringen onder de motorkap: verschillende technische optimalisaties die zorgen voor een stabielere en soepelere ervaring.

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 16 oktober
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 21 en 23 oktober 

Heb je hem na de laatste uitroldatum nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ firmware

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

Goed om te weten
We werken continu aan verbeteringen. Soms voeren we tussentijdse updates door. Alleen de wijzigingen die voor jou als klant merkbaar en relevant zijn, voegen we toe aan dit overzicht. Technische verbeteringen "onder de kap" nemen we hier dus niet op. Zodra er iets verandert dat voor jou belangrijk is, vullen we dit topic zo snel mogelijk aan.

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware heeft aparte versies voor de TV+ Box en de TV+ Soundbox. Hier verwachten we ruwweg om de twee maanden een update voor beide.
  • KPN TV+ launcher heeft één versie voor zowel de TV+ Box als de TV+ Soundbox. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update. 

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11 voor de TV+ Box en versie 12 voor de TV+ Soundbox. Dit zal bijna niet wijzigen.

14 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 21, 2025

Hallo ​@Shyrin van KPN 

Ik ben geabonneerd op de Product Updates. Ik denk dat mijn mailadres 2 x in jullie bestand zit, want ik krijg van elke product update 2 mails. Hoe kan ik dat aanpassen. Vast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groeten,

Ben Brugman

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

De mail over deze update heb ik ook twee keer ontvangen, maar jij hebt ook van andere updates meerdere mails gehad? Kun je dan eens proberen om het abonnement af te melden en bijvoorbeeld morgen weer aan te melden? Dan ben ik benieuwd of je e-mailadres dan goed geregistreerd wordt. 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 21, 2025

Ga ik proberen. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 21, 2025

Het probleem van sneeuw op Samsung televisie had ik eerder ook. Via een algehele reset op advies van Jeroen ging alles weer goed. Maar vandaag (na deze update???) was het weer mis en had ik opnieuw sneeuw maar hielp de reset ook niet meer!!! Door de update???
[zie ook mijn topic KPN TV+ Soundbox al twee dagen alleen maar sneeuwbeeld]

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 22, 2025

Dat is natuurlijk enorm balen ​@Kobus29 dus goed dat je hier een eigen topic voor hebt aangemaakt! 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 23, 2025

Ik krijg mail ook 2 keer, de 2e verwijst zelfs naar een website, waar gevraagd wordt waarom ik de klantenservice zoek.

Daarnaast volgende opmerking over gebruik : bij opgenomen programma en snel vooruit, bv 30 seconden zijn geluid en beeld niet synchroon. Nogmaal knop 30 seconden herstelt dat. Ook bij 5 min vooruit soms geen synchronisatie meer, film stopzetten en opnieuw opstarten helpt dan. Dit laatste was al zo ook voor deze update

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dank voor het melden van jouw feedback ​@Ibbel. Speelt het niet synchroon lopen van beeld en geluid enkel bij opnames? Of heb je ook synchronisatie issues met het "Terugkijken". 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 23, 2025

Even getest, ja, daar ook. Stilstaand beeld, nog een 30 sec dan weer synchroon.

Moest trouwens vanmiddag (en dat is al langer zo) soundbox via herstarten weer laten werken, gewoon van stand-by halen is bijna elke dag fout.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmm, heb je de Soundbox al ook eens voorzien van een frisse start? Ik ben benieuwd of dit het probleem verhelpt.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • October 23, 2025

Hier werkt het prima geen verschil met vorige versie eerlijk gezegd omdat ik geen probleem ervaarde

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • October 28, 2025

Klopt het dat ik na de update van de  DIW ineens een android-3 vermelding heb tussen de aangesloten apparaten van mijn thuisnetwerk? Start gelijk op met het opstarten van de computer.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • October 28, 2025

probleem opgelost. Blijkt de tv connector te zijn voor mijn gehoorapparaat.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 28, 2025

Soundbox opnieuw opgestart, lijkt te werken, maar nog niet alles getest, hou het in de gaten.

Wel andere problemen, zoals tijdens streamen spotify spontaan stoppen en dan via spotify geen verbinding meer krijgen. Ga die (kleine) storingen in de gaten houden.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 28, 2025

Het klinkt alsof de verbinding van/rondom jouw Soundbox in het geheel niet helemaal stabiel is, ​@Ibbel. Mocht dit aanhouden, of je ervaart gerelateerde gekke dingen, dan is het handiger om hiervoor een eigen topic aan te maken. Dan kunnen we wat dieper kijken naar de situatie bij jou thuis en de issues die je ervaart.