Skip to main content
update

TV+ Soundbox: Update naar firmware versie 1.15.2

Categorie:KPN TV+ Soundbox
  • July 2, 2025
  • 3 reacties
  • 401 keer bekeken
TV+ Soundbox: Update naar firmware versie 1.15.2
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

KPN TV+ Soundbox: Update juli 2025 

KPN TV+ Soundbox firmware versie 1.15.2

Wat zit er in?

We hebben van enkele klanten meldingen ontvangen over vertraging tussen beeld en geluid. Dank voor jullie feedback!

Op basis daarvan hebben we de afstemming tussen beeld en geluid verbeterd. Deze verbetering wordt nu uitgerold naar alle Soundboxen met firmwareversie 1.15.2.  Zo geniet je van een vloeiende kijk- en luisterervaring, zoals het hoort.

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 02 juli
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 09 juli

Heb je hem na de laatste uitroldatum nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ firmware

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware heeft aparte versies voor de TV+ Box en de TV+ Soundbox. Hier verwachten we ruwweg om de twee maanden een update voor beide.
  • KPN TV+ launcher heeft één versie voor zowel de TV+ Box als de TV+ Soundbox. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update. 

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11 voor de TV+ Box en versie 12 voor de TV+ Soundbox. Dit zal bijna niet wijzigen.

3 reacties

• Topper
  • July 5, 2025

ik blijf zeggen dat de volle potentie nog niet uit de speakers gehaald wordt die in de kpn tv+ soundbbox zitten. ik zou graag een modus zien waarbij je zelf de eq instellingen kan verfijnen of een eq app kan installeren die je zelf helemaal naar wens aan kan passen zodat toch de volle potentie van de soundbox speakers benut kunnen worden. bij alle modi is het namelijk het geluid net niet. dan zit er weer te veel hoog in dan weer te veel laag of te veel mid het is in geen enkele modi die er in zit in balans. ik vind dit een gemiste kans want dit had allang na mijn eerste feedback toegevoegd kunnen worden. of voeg nog extra modi toe waarbij het geluid wel perfect in balans is. dit is echt heel vervelend.

• Topper
  • July 5, 2025

en wat ik ook nog vergeet te vermelden is dat er word gezegd dat de speaker dolby atmos moet ondersteunen. in geen enkele modi van de geluidsinstellingen of je nou muziek game voice night mobie of weet ik veel selecteerd het komt er niet uit. dolby atmos wordt dus nog niet correct ondersteund. zou grag in volgende updates dit verbeterd zien.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Fijn dat je je bevindingen deelt met ons, ​@Bob Bernard!

[...] ik zou graag een modus zien waarbij je zelf de eq instellingen kan verfijnen of een eq app kan installeren die je zelf helemaal naar wens aan kan passen zodat toch de volle potentie van de soundbox speakers benut kunnen worden.

Deze wens is bekend. Hij komt namelijk wel eens vaker voor hier op de community :-). Voorlopig is dit nog niet iets wat er aan gaat komen. Mocht dit in de toekomst wel gaan gebeuren, lees je dat natuurlijk in een Product Update. 

bij alle modi is het namelijk het geluid net niet. dan zit er weer te veel hoog in dan weer te veel laag of te veel mid het is in geen enkele modi die er in zit in balans. ik vind dit een gemiste kans want dit had allang na mijn eerste feedback toegevoegd kunnen worden. of voeg nog extra modi toe waarbij het geluid wel perfect in balans is. dit is echt heel vervelend.

Zonde dat je dit zo ervaart! We rollen deze specifieke update vandaag uit: hoe ervaar je het geluid nu? Je gaf in een eerder bericht aan dat je qua hobby veel met geluid doet: ik vraag me af of je misschien een beetje te hoge verwachtingen hebt van de Soundbox.

Hoewel we ons uiterste best doen om een prachtig product af te leveren, is het niet te vergelijken met een goede Soundbar of Surround systeem bijvoorbeeld. Ik probeer je er niet vanaf te praten, maar misschien wel de verwachtingen een beetje te temperen.