Skip to main content
Update

TV+ Soundbox: Update naar firmware versie 1.17.6

Categorie:KPN TV+ Soundbox
  • September 23, 2025
  • 2 reacties
  • 455 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

KPN TV+ Soundbox: Update september 2025 

KPN TV+ Soundbox firmware versie 1.17.6

Met deze update hebben we vooral verbeteringen doorgevoerd in het geluid en de stabiliteit van KPN TV+ Soundbox. Zo klinkt tv kijken en muziek luisteren nóg beter en gaat alles soepeler.

Wat zit er in?

Zachter volume op niveau 1

Het geluidsniveau is beter afgestemd. 

✅ Handig voor jou: je kunt nu echt zacht luisteren, bijvoorbeeld ’s avonds of vroeg in de ochtend.

Beter geluid bij lage volumes (1-5)

Het geluid blijft voller en duidelijker, ook als je zacht afspeelt.

✅ Handig voor jou: gesprekken, muziek en effecten klinken prettiger, zonder dat je het harder hoeft te zetten.

Firmware en launcher upgraden werkt beter

Het bijwerken van software verloopt stabieler.
✅ Handig voor jou: minder kans op onderbrekingen en alles blijft up-to-date.

Beeldweergave verbeterd

In sommige gevallen verscheen rechtsboven in het startscherm een verkeerd beeld. Dit is opgelost.
✅ Handig voor jou: je ziet altijd een correcte weergave.

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 23 en 25 september 
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 30 september en 02 oktober

Heb je hem na de laatste uitroldatum nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ firmware

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

Goed om te weten
We werken continu aan verbeteringen. Soms voeren we tussentijdse updates door. Alleen de wijzigingen die voor jou als klant merkbaar en relevant zijn, voegen we toe aan dit overzicht. Technische verbeteringen "onder de kap" nemen we hier dus niet op. Zodra er iets verandert dat voor jou belangrijk is, vullen we dit topic zo snel mogelijk aan.

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware heeft aparte versies voor de TV+ Box en de TV+ Soundbox. Hier verwachten we ruwweg om de twee maanden een update voor beide.
  • KPN TV+ launcher heeft één versie voor zowel de TV+ Box als de TV+ Soundbox. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update. 

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11 voor de TV+ Box en versie 12 voor de TV+ Soundbox. Dit zal bijna niet wijzigen.

2 reacties

• Topper
  • September 25, 2025

ik zit dit zo te lezen. ieder geval de eerste verbetering voor geluid is er. wat ik graag zou willen zien is dat de equalizer beschikbaar komt om zo het geluid nog mooier en beter af te stellen. want de standaard modi blijven echt achter bij wat deze speakers kunnen. dit test ik nu door me ipad met muziek te koppelen aan de speakers. en dan merk ik echt verschil met tv kijken. dus als dit toegevoegd kan worden bij geavonceerde geluidsinstellingen die nu grijs is zou dat echt heel fijn zijn. het liefste zou ik zie dat geavonceerde geluidsinstellingen gewoon beschikbaar komt want daar zit de equalizer al achter volgens mij. want talkback zegt dat die nog uitgezet staat.

hopelijk kan dit worden geregeld in nieuwe updates en het liefste zo snel mogelijk. want dan kan echt het ware geluid van deze speakers naar voren komen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Die feedback ligt bij de ontwikkelaars ​@Bob Bernard!