Skip to main content
UPDATE

Update 08.62.04: TV+ App voor Smart TV voor Android

Categorie:TV+ Smart TV App
  • 31 januari 2025
  • 43 reacties
  • 2157 keer bekeken
Update 08.62.04: TV+ App voor Smart TV voor Android
Toon eerste bericht

43 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6860 reacties
  • 3 februari 2025

Hoi ​@HQuivooy, een exacte datum kan ik helaas niet noemen maar hopelijk in de loop van februari. Zie ook onze FAQ in de openingspost van deze update.

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update 08.62.02 is gestart.

Let op: Deze update wordt geleidelijk uitgerold en zal niet direct voor iedereen beschikbaar zijn. De komende tijd zal de update voor iedereen beschikbaar worden, we verwachten dat de app medio februari voor alle apparaten beschikbaar is. Met het geleidelijk uitrollen verandert het versienummer tot 08.62.05, inhoudelijk zijn die versies gelijk.

MarkH73
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 21 reacties
  • 5 februari 2025

Misschien handig om duidelijkheid te geven intern, wanneer welke uitrol voor welk apparaat beschikbaar is.

Kreeg vanochtend een berichtje van een collega in de Google Play Store, dat de app beschikbaar is voor mijn apparaat. Kom ik zojuist thuis en kijk ik of ik hem kan installeren, blijkt dit nog helemaal niet het geval. Beetje teleurstelling zo…

Nog maar even afwachten helaas

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 6 februari 2025

Dat weten wij ook niet van te voren ​@MarkH73, het wordt geleidelijk voor meer en meer apparaten beschikbaar. Dat is inderdaad nog even afwachten. Medio februari verwachten we dat iedereen 'm weer kan downloaden.

Deze app werkt nog steeds niet goed (TCL) als ik overschakel naar ander kanaal , lukt dat een keer.met de cijfers.

en regelmatig is de gids leeg, en cache legen helpt ook niet altijd.

MarkH73
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 21 reacties
  • 9 februari 2025

Ik had begrepen dat er 5 versies uitgerold zouden eorden.

Versie 4 is ook nog niet de juiste voor mijn Google TV streamer, dus dan moet het versie 5 worden :)

Maar als alle versies hetzelfde zijn, wat maakt dan het verschil?

PeterG
Superuser
  • 60960 reacties
  • 9 februari 2025

Er zijn niet verschillende versies ​@MarkH73 .

Op 31 januari ben ik 'begonnen’ met versie 08.62.02 op de Chromecast Google-TV. En via 03 zit ik hier nu ook op versie 04. Als versie 05 komt dan zal dus iedereen die hebben. 

Geen idee waarom de uitrol nu zo loopt. Maar na 2 weken totale afwezigheid in de App store loopt de herintroductie nu ook alweer 10 dagen. Sommigen zitten dus al ruim 3 weken zonder app…. pfff 😳

• Helper
  • 37 reacties
  • 11 februari 2025

Eindelijk weer eens een update geprobeerd.
Gebruik hier nog steeds de oude ITV-app die prima draait.
Vandaag de update Update 08.63.02 geprobeerd op mijn:

BOXY Android TV 11 Box | Mediaspeler | Dune HD Media Center | Chromecast | Netflix in 4K Dolby Vision & Atmos | VP9 profile2, MKV/ISO DV P7 FEL AFR, HDR10+, DTS, USB 3.0, Wi-FI, Bluetooth 5, Voice : Amazon.nl: Elektronica

Smoel ziet er leuk uit. wel vervelend dat als je via Gids kijkt en zender selecteert je alsnog moet drukken op “nu kijken”. Waarom geen zelfde user interface zoals bij de originele Aris-box die prima was?

Update 08.63.02 is verschrikkelijk met ondertiteling.
Letters erg klein en kleur dan weer geel of wit. heel onvriendelijk.
Helaas, Toch maar weer terug gegaan naar de oude ITV app ;-) die goed leesbaar is.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 908 reacties
  • 11 februari 2025

Dank je voor het delen van je ervaring ​@Bennes. Zou je ook je bericht willen plaatsen in het onderstaande Product Update topic? Dat is namelijk de update die jij ook gereviewed hebt. 

Ik heb een vraag/ probleem van heel andere orde.

Met veel plezier ben ik aan het overwinteren in Spanje en maak gebruik van een Android TV-box om met de KPN-app TV te kijken.

Ik hád een box met Android 10, TV kijken was probleemloos. Toen deze overleed een nieuwe aangeschaft, nu met Android 13. Inloggen in de app is nu niet meer mogelijk omdat ik " verbonden moet zijn met mijn thuisnetwerk", is de melding.Op dezelfde box inloggen via een browser kan weer wél. Dat wil ik niet want de bediening via browser is hopeloos. Maar daar gaat dit niet over.

Waarom meld de app dit? Terwijl TV kijken in de hele EU gewoon mogelijk moet zijn?

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

PS bij de update hierna wordt hier niets over vermeld. Die nieuwste update is voor mij ook nog niet beschikbaar dus kan ik niet beoordelen.

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 14 februari 2025

Hoi ​@Kees Boertjes, de Smart TV app is inderdaad niet bedoeld om elders te kijken. Die is alleen bedoeld voor thuiskijken. Buitenshuis en in de rest van de EU kan je de mobiele versie van de app gebruiken, en het via Chromecast of Airplay op een tv kijken. Met de Android TV app kan dat niet, en dat zal ook niet komen.

wjb
Superuser
  • 74441 reacties
  • 14 februari 2025
Kees Boertjes schreef:

Ik hád een box met Android 10, TV kijken was probleemloos. 

Van welk merk en type was die box?

Was dat een box met "gewoon" Android of met Android TV?

De reden is dat de smart-TV app voor Android TV al vele jaren alleen op het eigen thuisnetwerk gebruikt kan worden terwijl de TV app voor "gewoon" Android wel buitenshuis binnen de EU gebruikt kan worden.

De smart-TV+ app is alleen voor gebruik op het thuisnetwerk en hoeft ook niet in heel de EU beschikbaar te zijn. Als je in Spanje televisie via KPN wilt kijken dan kan je twee dingen doen.

1) De app op jouw mobiele telefoon gebruiken en deze casten naar jouw Android box

2) De Android box een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk laten opzetten maar dan moet je thuis wel een VPN server hebben staan.

Zie ook 

Jasper van KPN schreef:

Hoi ​@Kees Boertjes, de Smart TV app is inderdaad niet bedoeld om elders te kijken. Die is alleen bedoeld voor thuiskijken. Buitenshuis en in de rest van de EU kan je de mobiele versie van de app gebruiken, en het via Chromecast of Airplay op een tv kijken. Met de Android TV app kan dat niet, en dat zal ook niet komen.

Dank voor je razendsnelle reactie, Jasper.

De app die ik gebruik (KPN TV+) is dezelfde als die ik op m'n Android tablet heb staan. Daarop werkt ie prima, óók hier in Spanje.

De naamgeving "smart TV app" zegt me niets. Ik installeer via de Play Store de app KPN TV+. Een andere versie zie ik niet in de Play Store. Wat en waar is die "mobiele versie "?

Helppp 😁

wjb schreef:
Kees Boertjes schreef:

Ik hád een box met Android 10, TV kijken was probleemloos. 

Van welk merk en type was die box?

Was dat een box met "gewoon" Android of met Android TV?

De reden is dat de smart-TV app voor Android TV al vele jaren alleen op het eigen thuisnetwerk gebruikt kan worden terwijl de TV app voor "gewoon" Android wel buitenshuis binnen de EU gebruikt kan worden.

De smart-TV+ app is alleen voor gebruik op het thuisnetwerk en hoeft ook niet in heel de EU beschikbaar te zijn. Als je in Spanje televisie via KPN wilt kijken dan kan je twee dingen doen.

1) De app op jouw mobiele telefoon gebruiken en deze casten naar jouw Android box

2) De Android box een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk laten opzetten maar dan moet je thuis wel een VPN server hebben staan.

Zie ook 

Was gewoon Android 10, net als deze nieuwe met V13

Ik gebruik op al m'n apparaten dezelfde app, werkt overal en altijd. Maar nu opeens niet onder Android 13. Da's raar.

wjb
Superuser
  • 74441 reacties
  • 14 februari 2025

Kees Boertjes schreef:

De naamgeving "smart TV app" zegt me niets. Ik installeer via de Play Store de app KPN TV+. Een andere versie zie ik niet in de Play Store. Wat en waar is die "mobiele versie "?

KPN noemt die app inderdaad "KPN TV+ voor Android TV" en ik hoop oprecht dat zedie naam zullen aanpassen naar smart-TV+ app om een duidelijk onderscheid te maken met de "gewone" TV+ app voor tablet en telefoon.

wjb
Superuser
  • 74441 reacties
  • 14 februari 2025

Kees Boertjes schreef:

Was gewoon Android 10, net als deze nieuwe met V13

Dan is dat dus geen Android TV maar "gewoon" Android immers er bestaat geen versie 13 van Android TV.

Wat is het merk en type van jouw Android box?

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 14 februari 2025

De mobiele versie is de versie die je op je mobiele telefoon en tablet kunt installeren ​@Kees Boertjes, die heb je dus al 🙂

De Smart TV versie is voor Android TV, dat is de versie van Android die op je tv staat. En die app kan dus alleen op het thuisadres.

Dat zijn verschillende apps:

Je kunt de vraag verder stellen in een van die 2 topics, of een eigen topic aanmaken. We reageren nu namelijk onder een specifieke update van de app, maar we hebben het niet over die update. 

wjb schreef:

Wat is het merk en type van jouw Android box?

Gekocht via Amazon. Merk : Sidiwen. Model: X88 PRO Ultra HD 8K

Jasper van KPN schreef:

Je kunt de vraag verder stellen in een van die 2 topics, of een eigen topic aanmaken. We reageren nu namelijk onder een specifieke update van de app, maar we hebben het niet over die update. 

Ik heb hier een nieuw topic voor gemaakt. Dank zover, Jasper 👍

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/kpn-tv-meldt-moet-verbonden-zijn-met-thuisnetwerk-630766

Reageer