Skip to main content
UPDATE

Update 08.64.03: TV+ App voor Smart TV voor Android

Categorie:TV+ Smart TV App
  • 27 februari 2025
  • 34 reacties
  • 1023 keer bekeken
Update 08.64.03: TV+ App voor Smart TV voor Android
Toon eerste bericht

34 reacties

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 5 maart 2025

LG Web OS maakt in dit geval niet uit, gaf je zelf al aan.Ik heb het probleem met de Google TV Streamer

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Zoals mijn collega Jasper al aangaf, hebben we de afgelopen dagen daar meer meldingen over gezien en is het probleem gemeld bij de ontwikkelaars. 

PeterG
Superuser
  • 60901 reacties
  • 5 maart 2025

(...) via mijn Google TV Streamer. En dit is de enige route die ik gebruik om TV te kijken.

Je hebt sowieso 1 tv ontvanger bij je abonnement. Gebruik die dus voorlopig. ​@SL1976 . Of cast vanaf de app in je telefoon. 

Wel jammer en een beetje vreemd. Op mijn Chromecast Google-TV 4k werkt de TV+ app nog wel.

• 362 reacties
  • 5 maart 2025
SL1976 schreef:

Bedankt voor de reactie. Hoe vaak worden er updates uitgebracht? In de tussentijd zal ik nl. voor een andere oplossing moeten zorgen

@SL1976, De kortste workaround is om de TV+ app langer dan 1 seconde aan te klikken. Er opent dan een scherm voor app instellingen, als je deze selecteert kom je in een schermpje waarin je “gedwongen stoppen” kunt kiezen. Als je dat gedaan hebt kan je daarna de TV+ app weer starten.

Voordeel is dat je de app dan niet steeds hoeft te verwijderen, weer te installeren en opnieuw in te loggen.

Gebruik je trouwens de “apps only” mode van de Google Tv Streamer waardoor je minder “troep” krijgt op je scherm?

• Topper
  • 18 reacties
  • 5 maart 2025
Kasper QA TV schreef:
Bob.K schreef:

Minder prettig inderdaad. Dit speelt al maanden en we zijn nu 3 versies verder maar het ziet er niet naar uit dat KPN dit opgelost krijgt.

Ik heb de app zojuist nog eens gedeinstalleerd en daarna weer opnieuw geïnstalleerd, helaas zonder merkbaar verschil.

@Maja van KPN 

@Jasper van KPN 

Zou je dit eens kunnen proberen: Linksboven naar profiel, dan op “Apparaat instellingen” en dan tunneling aan zetten. Kijken of de haperingen nu minder zijn.

Ik heb de tunneling getest en na het activeren ervan kan ik geen tv meer kijken. Het beeld wordt volledig zwart en er is geen audio. Deze functie werkt dus niet voor mijn Philips tv. En zover ik begreep was deze functie juist toegevoegd voor bepaalde Philips tv’s omdat bij eerdere versies (januari release) het beeld op zwart bleef. Na die update heb ik wel weer beeld en geluid, alleen hapert het beeld.

@Jasper van KPN  Moet ik nu een speciaal topic hiervoor aanmaken? Zover ik weet zouden we ook weer verder kunnen gaan in een eerder topic waar meerdere Philips gebruikers zich al verzameld hadden.

Na update smart tv app alleen zwart beeld

PeterG
Superuser
  • 60901 reacties
  • 5 maart 2025

Hoi ​@Bob.K 

Je hebt een Philips. Dan moet tunneling beslist uit blijven. Juist omdat het in een eerdere versie niet uit kan, het zat er standaard in, gaf Philips toen zwart beeld. 

Dat is dus opgelost met de schakelaar.  Naar dat topic hoef je dus niet meer.

In de meeste losse streaming apparaatjes werkt tunneling daarentegen weer goed. Dié gebruikers kunnen het dan weer aanzetten. 

Er zijn na de laatste update 08.64.03 veel meer klachten van haperingen. Helaas is dat er bij de eerdere uitrol in de test groep niet uitgekomen. 

Gebruik voorlopig even de meegeleverde ontvanger totdat dit is opgelost. Want dat wordt het natuurlijk wel. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 6 maart 2025

Dat geldt niet voor álle Philips tv's, de Philips tv's die tijdens de testfase zijn gebruikt vertoonden dat niet bijvoorbeeld. En met de recente update kan het zijn dat het nu wel een verbetering geeft. In dit geval niet dus, helaas. Dan kan je het het beste uit laten staan ​@Bob.K

We zien wel na deze update dat er iets anders speelt zoals Peter al noemt. Dat is bekend bij de ontwikkelaars en zij zijn daar mee bezig.

mrGanesha
Slimmerik
  • 200 reacties
  • 15 maart 2025

Komop KPN, de meest recente versie van deze app heeft een regressie m.b.t. het zwarte scherm bij opstarten (vorige versie had deze fout namelijk niet).

Regressie kan gebeuren, maar hoe brak is je delivery proces als je na drie weken nog steeds geen fix hebt uitgebracht?

• 365 reacties
  • 15 maart 2025

Dan zet je voor nu de automatische updates uit, verwijder de huidige KPN app en sideload een versie die voor jou het beste werkt. Als er daarna een update komt kan er opnieuw een afweging gemaakt worden of je deze update wel of niet wilt.
Zelf gebruik ik nog de oude versie 0.3.21.
Zet anders “TV Bro” op de Android TV en kijk via “tv.kpn.com”.

Als er voor elk probleem snel een update word uitgebracht dan is er weer kans op nieuwe problemen en daarmee weer een nieuwe update enz. Er zijn ook mensen die niet steeds updates willen.

*