Skip to main content
UPDATE

Update 08.67.04: TV+ App voor Smart TV voor Android

Categorie:KPN TV+ App voor smart-tv
  • April 8, 2025
  • 85 reacties
  • 2059 keer bekeken
Update 08.67.04: TV+ App voor Smart TV voor Android
Toon eerste bericht

85 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 12, 2025

Ook via deze link lukt het niet om versie 08.67.04 op de DIW7022 te zetten. 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kpn.kpnandroidtv&hl=nl

• Deelnemer
  • April 13, 2025

Helaas, op de Sharp van mijn moeder, die al 2 maanden geen TV kan kijken, is nog geen update beschikbaar. Dus de score van 1.2 op 5 voor deze android app is meer dan terecht 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 13, 2025

Waar blijft ie ​@Kasper QA TV ?

Alleen op de Philips televisie van m'n moeder is nu 08.67.04.

Maar de app op de DIW7022 is nog steeds 08.64.03. M'n andere 2* apparaten kan ik nu niet checken, maar gezien de reacties zullen die de update ook nog niet hebben.

*Nokia streamingbox 8000, Google Chromecast Google-TV 4k.

Ook TCL gebruikers, Sharp, Google Streamer (die nieuwe) melden de update nog niet te hebben. Forceer je download v.u. de Play Store krijg je nog steeds dan alleen de 08.64.03 versie.

shoutje
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • April 13, 2025

Hier helaas hetzelfde probleem, i.c.m. een TCL QLED 32S59K (model 2025) werkt de KPN TV+ App ook niet.  

Philips tv ook nog de 64 versie. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • April 14, 2025

Op mijn BOXY with Dune HD Media Center – DUNE HD is ook geen update. Blijft hangen op 08.64.03.
Update via play-store is niet mogelijk. “is al geïnstalleerd op je apparaat”

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dank voor jullie terugkoppeling. Ik heb nog even navraag gedaan en deze update wordt gefaseerd uitgerold. Het kan dus kloppen dat jullie deze nog niet hebben ontvangen. Bedankt voor jullie geduld.  

• Deelnemer
  • April 14, 2025

Zou de app ook moeten (gaan) werken op de Chromecast 4k met AndroidTV? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 14, 2025

Ja, ​@kjdev .

Die heeft overigens Google-TV. De Google versie van Android-TV. 

Chromecast Google-TV 4k.

mrGanesha
Slimmerik
  • April 16, 2025

Gisteravond is de update binnengekomen voor mijn GoogleTV Streamer. Of de zwarte schermen nu voorbij zijn zal moeten blijken. De minigids is wel een welkome aanvulling (bij gebrek aan beter).
Maar al met al is de UX van deze app nogal clumsy. De oude VIP5202 interface is wat mij betreft veel gebruiksvriendelijker.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 16, 2025

Ik kan vanuit de tvgids een lopend programma, in dit geval Eva, niet met het icoon 'vanaf begin' starten en kijk dus meteen live.

Apparaat opnieuw gestart, cache van de app gewist.

08.67.04

Apparaat: Nvidia Shield 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 16, 2025

Hmm, heb je dit alleen bij het voorbeeld dat je nu noemt (Eva) of gaat dit mis bij alle lopende programma's ​@DX11? Aangezien herstarten en cache wissen niet hebben geholpen, zou je de app eens willen verwijderen en daarna opnieuw installeren? 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 16, 2025

@Maja van KPN Hoi, bij alle lopende programma's, als ik tijd heb zal ik de app opnieuw installeren.

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Ook via deze link lukt het niet om versie 08.67.04 op de DIW7022 te zetten. 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kpn.kpnandroidtv&hl=nl

Bij mij werkt ie wel ​@PeterG:

Ik gebruik de app om even naar de opnames te kijken omdat er daar issues mee is of was. 😉

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Trouwens apart dat ik RTLZ programma’s alleen via de tv ontvanger te bekijken is: 

Ik mag aannemen dat dit een “foutje” is?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 16, 2025

Inderdaad. Kijk vanaf begin werkt niet vanuit de gids. Meerdere uitzendingen geprobeerd. 

@DX11 , ​@Maja van KPN 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 16, 2025

Inmiddels heb ik deze versie op alle apparaten ​@Dennis Overbeek .

Inderdaad werkt afspelen van opnames van RTL Z, BBC First, ID, Duitse en Vlaamse zenders niet. Hopelijk wordt dat ook aangepast 😎.

Ook te hopen dat de exotische zenders in de smart-tv app komen. Net als bij Ziggo. 

Is exotisch ook een goede term, Dennis?

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Is exotisch ook een goede term, Dennis?

😂 Ja hoor! 😜

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Toen ik de app afsloot bleef het geluid doorgaan. Dus hij sloot niet goed af, ik heb in de wandelgangen gehoord dat er meerdere klanten hier last van hadden. Dat is dus blijkbaar nog niet opgelost. 😉

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 16, 2025

Inderdaad. Kijk vanaf begin werkt niet vanuit de gids. Meerdere uitzendingen geprobeerd. 

@DX11 , ​@Maja van KPN 

Dank voor het delen dat het bij jou ook niet lukt ​@PeterG, gaan we even achteraan!

Toen ik de app afsloot bleef het geluid doorgaan. Dus hij sloot niet goed af, ik heb in de wandelgangen gehoord dat er meerdere klanten hier last van hadden. Dat is dus blijkbaar nog niet opgelost. 😉

Jij ook bedankt voor het melden ​@Dennis Overbeek!

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • April 17, 2025

Een goede verbetering deze versie.
De gids wordt ook niet meer "blank" bij passeren middernacht.
Laden van zenders gaat lekker soepel.

Wat jammer is dat bij ingeschakelde selectie ondertiteling de tekst kleur en de antieke zwarte balk. 
De kleur is afhankelijk van de spreker maar start vaak met geel.
Omdat de ondertiteling vaak wat achterloopt verspringt dezelfde tekst vaak van de ene kleur naar de andere, rommelig, best storend.
Iets grotere tekst zou m.i. ook wenslijk zijn zonder de antieke zwarte balk.
Tekst met schaduwrand en grootte vergelijkbaar met buitenlandse films met ingebakken ondertiteling zou wenselijk zijn. Zou goede verbetering zijn voor de app.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 17, 2025

Iets grotere tekst zou m.i. ook wenslijk zijn zonder de antieke zwarte balk.

Dit zou instelbaar moeten zijn. Er zijn er ook die de zwarte balk wel prettig vinden, zelfs absoluut willen/moeten hebben. Bv omdat ook de ogen wat slechter zijn. En niet alleen het gehoor.

Ik heb "keuze” uit beide. Via NLziet net als de vertaling-ondertiteling. En via KPN dus er uitziende als TT ondertiteling. Mij maakt het niet uit. (btw goed gehoor en zicht, toch is ondertiteling van NL gesproken programma's wel eens prettig)

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • April 18, 2025

@Maja van KPN Hoi, bij alle lopende programma's, als ik tijd heb zal ik de app opnieuw installeren.

@Maja van KPN app opnieuw geïnstalleerd maar heeft niet geholpen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 18, 2025

DX11 schreef: app opnieuw geïnstalleerd maar heeft niet geholpen.

Uiteraard niet ​@DX11 . Je had al de laatste versie. Die krijg je bij herinstallatie weer. Uiteraard met dezelfde tekortkomingen.

Kijk vanaf begin werkt bij niemand. Ook niet in mijn 3 streaming apparaten.

Zal ongetwijfeld gefikst worden in een volgende update.

Geen van de testers hebben dit opgemerkt in de pre-release. Kan je nagaan hoe weinig het gebruikt wordt. Er zijn genoeg testers namelijk.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • April 18, 2025

Gisteravond is de update binnengekomen voor mijn GoogleTV Streamer. Of de zwarte schermen nu voorbij zijn zal moeten blijken. De minigids is wel een welkome aanvulling (bij gebrek aan beter).
Maar al met al is de UX van deze app nogal clumsy. De oude VIP5202 interface is wat mij betreft veel gebruiksvriendelijker.

Je hebt nu de update 08.67.04: wat is jouw ervaring nu met zwarte schermen? Als wij het hier testen, werkt het wel, dus ik ben benieuwd naar jouw bevindingen, ​@mrGanesha.

Wat betreft de gebruikerservaring: we begrijpen dat de UX van de app anders aanvoelt dan wat je gewend was van de VIP5202. Die laatste is inderdaad een fysieke ontvanger met een geheel eigen interface, terwijl de app draait binnen het smart TV-platform: wat beperkingen en verschillen met zich meebrengt. Ik geef je signaal in ieder geval door aan het team.

Ik kan vanuit de tvgids een lopend programma, in dit geval Eva, niet met het icoon 'vanaf begin' starten en kijk dus meteen live.

Apparaat opnieuw gestart, cache van de app gewist.

08.67.04

Apparaat: Nvidia Shield 

Dank voor jouw melding, ​@DX11, het lijkt inderdaad niet goed te gaan: dit issue is doorgegeven.