Skip to main content
UPDATE

Update 08.67.04: TV+ App voor Smart TV voor Android

Categorie:KPN TV+ App voor smart-tv
  • April 8, 2025
  • 85 reacties
  • 2059 keer bekeken
Update 08.67.04: TV+ App voor Smart TV voor Android
Toon eerste bericht

85 reacties

wieleke
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • April 18, 2025

Hier ook met een Philips tv update binnen ,alleen de cijfertoetsen werken niet en ook de +en - toets werkt niet , hierbij komen wel de zenders in beeld maar schakelt niet over.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 18, 2025

Hier ook met een Philips tv update binnen ,alleen de cijfertoetsen werken niet en ook de +en - toets werkt niet , hierbij komen wel de zenders in beeld maar schakelt niet over.

Wat gek, ​@wieleke . Op de Philips van mijn moeder werkt het wel met die toetsen.

Via mijn oudere Philips worden de zaptoetsen ook niet ondersteund (naar de aangesloten streamingbox).

wieleke
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • April 18, 2025

@PeterG Werken de cijfertoetsen ook ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 18, 2025

Ja. En met m'n oudere Philips ook. 

Alleen worden via mijn oudere Philips (afstandsbediening) de zaptoetsen ook niet ondersteund (naar de aangesloten streamingbox). Maar ik gebruik meestal de afstandsbediening van de streamingbox.

Heb je de mini gids al ontdekt? Daarmee kun je ook heel makkelijk naar een andere zender.😉🙂

mrGanesha
Slimmerik
  • April 18, 2025

Je hebt nu de update 08.67.04: wat is jouw ervaring nu met zwarte schermen? Als wij het hier testen, werkt het wel, dus ik ben benieuwd naar jouw bevindingen, ​@mrGanesha.

De zwarte schermen heb ik bij deze versie niet meer meegemaakt. Wel heb ik nu een paar keer meegemaakt dat een programma plotseling stopt en de app teruggaat naar het overzichtmenu. Is een beetje lastig, maar wel makkelijker te verhelpen dan het voorgaande probleem.

De minigids is wel een heel welkome toevoeging 👍😃

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goed om te horen en dankjewel voor de feedback ​@mrGanesha! 😊

• Deelnemer
  • April 19, 2025

Hier op mijn moeders Sharp nu ook versie 08.67.04

Maar helaas, ik kom zelfs niet aan inloggen toe, hij bevriest en crasht dan. Soms komt hij verder maar als ik een zender kies bevriest hij weer. Nog geen bewegend beeld gezien.

Dus geen verbetering

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

He dat is jammer, nu ze de update wel heeft ​@pppwww. Opstarten lukt helemaal niet dus. 

Ik heb een paar vragen: Welk type Sharp tv heeft je moeder en van welk jaartal is ‘ie? Welke Android versie staat op de tv? Hoe is de tv met internet verbonden? Alle details zijn welkom!

• Deelnemer
  • April 20, 2025

Het gaat om een Sharp 40FG4 uit 2023 met Android TV versie 11. Zit met een kabel direct aan de router.

Mijn gevoel zegt dat de app te zwaar is. NLziet en Odido werken supersnel, en voordat ik ergens kom is de KPN app heel erg traag. 

Mijn moeder gaat over 3 weken verhuizen en dan zijn we van kpn af. Heb spijt dat we KPN zo lang hebben aangehouden.

BV de Odido app is veel intuïtiever voor demente ouderen: je zet hem aan en staat gelijk op een zender, IPV eerst een i(voor dementen) ngewikkeld startscherm door te moeten. 

Hier ook af en toe dat de cijfers niet werken. Ook de + en - niet. Wel verder maar niet naar de zender. Dan maar geforceerd afsluiten en opnieuw starten. Wel raar.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • April 22, 2025

Bedankt voor de aanvullingen, ​@pppwww. Nemen we mee!  

@mennovanrijn, om wat voor tv gaat het bij jou (merk, jaartal, androidversie)? 

Bedankt voor de aanvullingen, ​@pppwww. Nemen we mee!  

@mennovanrijn, om wat voor tv gaat het bij jou (merk, jaartal, androidversie)? 

@Erik van KPN  Gaat om een Philips The One 55PUS8848/12 (2023 model). Laatste update geïnstalleerd van de TV.

Sinds deze update heb ik de volgende problemen:

1. Instabiel: de app ‘vliegt’ er regelmatig uit;
  2. Soms start ie helemaal niet op en zie ik een zwart scherm;
  3. Verder kijken werkt niet: hij start steeds vanaf het begin;
  4. Geluid loopt door als ik schakel naar het android beginscherm of switch naar een andere app

Overigens is de minigids erg handig!

Ik heb een TCL televisie met Google TV  android versie 11.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dank ​@mennovanrijn, nemen we mee!

@Gerard_Jonker Fijn dat je de minigids handig vindt :) Wél jammer dat je last van andere dingen hebt. Goed dat je ze aankaart. Welk type TCL televisie heb je? Dan nemen we dit mee om de app (verder) te verbeteren.

mrGanesha
Slimmerik
  • April 23, 2025

Hier nog steeds continue haperingen op alle zenders, zowel live als terugkijken. Multimedia tunneling maakt geen verschil. Netflix en Disney+ hebben er geen last van. 

Device: Google TV Streamer (AndroidTV 14)

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • April 23, 2025

Bij het tv kijken via de KPN TV app zonder tv-decoder (op een Philips 32PFS6401, Android 7.1.2) ervaar ik nog steeds veel problemen en is tv kijken momenteel niet mogelijk.

De problemen met de nieuwe app spelen al vanaf januari, dus al 4 maanden. De problemen die ik toen had, heb ik hier ook aangekaart. Na wat updates van de app waren de toen spelende problemen enigszins opgelost (nog wel haperend beeld), maar nu zijn er weer nieuwe problemen.

De app opstarten duurt lang of lukt helemaal niet, of ik kom er (uiteindelijk) wel in maar een programma kijken lukt niet, word er steeds weer uitgeknikkerd. Tv kijken via de KPN app kan daardoor dus niet. 

Nu dus al 4 maanden problemen met deze app, waardoor tv kijken zonder decoder al die tijd  niet/nauwelijks mogelijk is en/of veel frustraties oplevert. Ik, en vele anderen, betalen elke maand echter wel een hoop geld! Kan de oude, voor mij iig goed werkende app niet teruggezet worden totdat alle problemen gefixed zijn?!?

Erwin van KPN
Moderator

Bij het tv kijken via de KPN TV app zonder tv-decoder (op een Philips 32PFS6401, Android 7.1.2) ervaar ik nog steeds veel problemen en is tv kijken momenteel niet mogelijk.

De problemen met de nieuwe app spelen al vanaf januari, dus al 4 maanden. De problemen die ik toen had, heb ik hier ook aangekaart. Na wat updates van de app waren de toen spelende problemen enigszins opgelost (nog wel haperend beeld), maar nu zijn er weer nieuwe problemen.

De app opstarten duurt lang of lukt helemaal niet, of ik kom er (uiteindelijk) wel in maar een programma kijken lukt niet, word er steeds weer uitgeknikkerd. Tv kijken via de KPN app kan daardoor dus niet. 

Nu dus al 4 maanden problemen met deze app, waardoor tv kijken zonder decoder al die tijd  niet/nauwelijks mogelijk is en/of veel frustraties oplevert. Ik, en vele anderen, betalen elke maand echter wel een hoop geld! Kan de oude, voor mij iig goed werkende app niet teruggezet worden totdat alle problemen gefixed zijn?!?

Helaas is dat geen optie. Als het gebruik van de app nog zoveel issues oplevert is het misschien verstandiger om gebruik te maken van de TV+ app en te casten of een fysieke ontvanger. 

Uiteraard willen we dat de app stabiel draait op iedere toestel maar dat heeft meer tijd nodig. 

@Gerard_Jonker Fijn dat je de minigids handig vindt :) Wél jammer dat je last van andere dingen hebt. Goed dat je ze aankaart. Welk type TCL televisie heb je? Dan nemen we dit mee om de app (verder) te verbeteren.

Hallo Alexandra,

Ik heb de TCL 65P635 (2022)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 24, 2025

Als je de app verlaat tijdens het spelen van een stream, en je komt terug, is het beeld bevroren.

(dit is niet het geval bij de Bèta versie)

Alleen getest via DIW7022. Meerdere malen voor de zekerheid, dat het geen toevalstreffer was.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Kun je t ook eens testen via de smart TV app voor android ​@PeterG?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 24, 2025

Euh, dat IS de smart-tv app voor Android ​@Thomas van KPN . (de DIW is tenslotte een Android-TV box, hè)

Op de DIW7022 heb ik óók de Smart-tv app én ook de Bèta test app staan.

Via de nokia 8000 (Android-TV, OS 12) is het gedrag weer anders. Dan blijft de stream doorspelen ook al zit je op het Home scherm (geluid blijft hoorbaar). Klik je dan de app weer aan speelt ie nog.

• Topper
  • April 24, 2025

HIer een gebruiker met dezelfde Philips TV. Nieuwste versie is geïnstalleerd en start wel op. Live tv kan ik wel kijken maar met hakkelend beeld, terugkijken naar oudere programma's via tv gids gaat helemaal niet en opnames terugkijken werkt ook niet...

• Nieuwkomer
  • April 27, 2025

Ook problemen met TCL QD Mini-LED 65C809 nu blijft geluid van kpn+ app doorspelen als ik naar bv netflix ga ook de afstandbediening werkt niet meer als voorheen vaak 2 maal toets indrukken.

Geluid probleem oplossen gaat alleen met pijlterug toets zodat beeld weg is en dan kan je naar andere app.

Heel lastig en vervelend voorheen geen problemen gehad.

• Deelnemer
  • April 27, 2025

Als je naar de app store gaat op je TV dan geeft deze ook niet aan dat er een update beschikbaar is ​@Benameur? Heb je de TV al eens opnieuw opgestart in de tussentijd? 

Klopt. De App Store laat niet zien dat er een update is. En de tv ook al opnieuw opgestart.

Dit is wat ik nu in de Google Play store zie staan. 08.64.03. Is de juiste app wel gepubliceerd?

Ondertussen de nieuwe versie gehad. De numerieke toetsen werken alleen als ik de hele tv herstart. Na aan en uitzetten werken die niet meer. Ook het zappen werkt de ene keer wel en de andere keer niet en als laatste wordt de gids niet altijd geupdate. Er lijkt nog wat werk te doen voor de developers.,

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 27, 2025

Ook problemen met TCL QD Mini-LED 65C809 nu blijft geluid van kpn+ app doorspelen als ik naar bv netflix ga ook de afstandbediening werkt niet meer als voorheen vaak 2 maal toets indrukken.

Geluid probleem oplossen gaat alleen met pijlterug toets zodat beeld weg is en dan kan je naar andere app.

Heel lastig en vervelend voorheen geen problemen gehad.

Hoi ​@Diemer.F 

Ik had dit tot gisteren nog niet gemerkt. Want ik sluit apps altijd 'netjes’ af na gebruik. Dus ook deze.

Maar drukte op m'n Nokia 8000 per ongeluk tijdens spelen al op de HOME toets en bleef toen inderdaad ook het geluid nog horen.

Het is echter bekend bij het team en zal in de volgende update opgelost worden.