Skip to main content

KPN TV+ Smart TV App [Android TV] Update mei #1 2025

KPN Smart TV+ App 08.69.01

Wat zit er in?

• Bookmarks toegevoegd
    Bookmarks zorgen ervoor dat de app onthoudt waar je bent tijdens het kijken als je een uitzending bijvoorbeeld pauzeert en de app afsluit. Volgende keer gaat het afspelen verder vanaf dat punt
  • Knop om vanaf begin af te spelen werkt
    Als je een programma dat nog bezig vanaf het begin wilt bekijken kan dat nu met deze knop
  • Navigatiefocus verdwijnt niet meer
    Als je iets had geselecteerd en je kreeg een pop-up kon de selectie daarvan verdwijnen. Dat gebeurt nu niet meer
  • Seizoens-/afleveringsnummer weergegeven bij tv-programma’s
    Het is makkelijker om je favoriete serie te volgen, je ziet nu snel in welk seizoen en bij welke aflevering je bent
  • Werking mini-gids verbeterd

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update 08.69.01 is gestart. De update wordt in de loop van de komende dagen beschikbaar voor alle apparaten met Android TV.

Automatische Updates en Versie-informatie voor de KPN TV+ App
Als automatische updates aanstaat op je TV, wordt de nieuwste versie van de app automatisch geïnstalleerd zodra deze beschikbaar is.

Hoe zie ik welke versie ik heb?
Om te controleren welke versie je van de app hebt, klik je op je profiel in de linker bovenhoek van het scherm. Het versienummer wordt dan linksonder op het scherm weergegeven. Zo kun je altijd gemakkelijk zien of je de nieuwste versie van de app hebt!  

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

Ik heb sinds vandaag de TCL QLED 32S59K. Ik kan met moeite de kpn app installeren maar inloggen lukt niet eens. verwijderd, opnieuw toegevoegd. getracht in te loggen met kpnid met abonnementnummer alles zonder succes.

Wat voor melding krijg je te zien ​@BobBerk? Dat de inloggegevens onbekend zijn of foutief? Of komt er een andere melding in beeld? 

Als je inlogt met het abonnementsnummer dan krijg ik een melding dat er een probleem.is en dat ik het later nogmaals moet proberen.  Daarnaast is de app ook echt heel traag

Ik hoop dat de update er ook voor zorgt dat de app niet meer traag reageert en ook echt afsluit als je de app afsluit en niet op de achtergrond (met geluid) door blijft lopen. 

Als je de app afsluit is er niks aan de hand. Wel als je 'm plompverloren weg drukt. 

In 08.69.01 gaat de stream op pauze, en geeft dus geen geluid, als je 'm weg drukt zonder afsluiten. 

Ik kan gewoon niet inloggen op me kpn app opme telefoon wachtwoord alles klopt.ma kom er niet in en wil graag tv kijken

@Nick140590  Dit komt door een korte storing aan onze kant, sorry voor de onderbreking. 

De uitrol van deze versie verloopt zeker in batches?

Hier op nog geen enkel van de 3 apparaten binnen en ook nog niet binnen te halen.

Klopt, deze updates gaan nu standaard in batches. Enkele dagen nadat we een Product Update plaatsen moet de update voor iedereen beschikbaar zijn. Het kan dan of automatisch geïnstalleerd zijn of handmatig gedaan worden 🙂

Wat voor melding krijg je te zien ​@BobBerk? Dat de inloggegevens onbekend zijn of foutief? Of komt er een andere melding in beeld? 

Gegevens zijn correct. Op de gooogle tv werkt hij wel

Hmmm, mocht het verwijderen en opnieuw installeren van de Smart TV+ app ook niet helpen, wil je dan een eigen topic aanmaken hiervoor ​@BobBerk? Dan kijken we daar met je verder.

Ook wij hebben dit probleem, er komt ook geen foutmelding te staan. Hij logt gewoon niet in. 

Ook TCL ​@RyanvH ?

Ook TCL ​@RyanvH ?

Ja, de TCL QLED 40S59K (2025)

Dank voor het melden ​@RyanvH, niet handig dat het inloggen niet lukt. Ook jouw melding nemen we mee! 

Ik heb een TCL 55C743 uit 2023 en heb geen enkel probleem met de TV+ app.

Mijn vermoeden is dat TCL verschillende processoren (socs) gebruikt in hun tv’s die (denk ik) niet allemaal 100% ondersteund worden door Google TV. In reviews van de verschillende types komt dit ook naar voren: Het ene type is veel sneller dan het andere type qua smart tv module. 

Waarschijnlijk ligt daar een oorzaak van de problemen met TCL tv’s en de KPN TV+ app. Als dit echt zo is zal KPN moeite krijgen om dit probleem te fixen...

Daar durf ik niets over te zeggen, de ontwikkelaars zijn er van op de hoogte en werken er aan. Zodra zij een update hebben delen ze het met ons.

Helaas werkt de App nog steeds niet op een TCL tv. Vandaag van alles geprobeerd op onze TCL32S5403A 2024. Het zou fijn zijn dat dit probleem op korte termijn wordt opgelost. 

Mag ik zeggen dat ik de app echt oertraag vindt? Die lange kpn visuele schermen in het begin en voordat ik goed en wel tv kan kijken ben ik ruim een minuut verder. Met de app van NLZiet ben ik in 10 seconden ready to go. Betreft Google TV en Android TV.

Als je de app afsluit is er niks aan de hand. Wel als je 'm plompverloren weg drukt. 

In 08.69.01 gaat de stream op pauze, en geeft dus geen geluid, als je 'm weg drukt zonder afsluiten. 

Dat klopt inderdaad als je app afsluit dan gaat het beter. Dit was mijn eigen workaround, maar krijg het er maar in bij de kinderen. In de praktijk zijn we denk ik (vooral de jongere gebruikers) inmiddels gewend om van app te wisselen zonder de app af te sluiten. Bijvoorbeeld als je tv aan het kijken bent en ineens besluit om te gaan Netflixen. Als je een Netflix knop op je afstandsbediening hebt, dan druk je hier gewoon op zonder erbij na te denken dat je de KPN app eerst moet afsluiten.  Dit doe je ook niet op je telefoon met apps. Omgekeerd vanuit Netflix, Videoland of ander streamingsdienst werkt dit trouwens wel gewoon. 
Overigens als je de app wil afsluiten en je drukt op back, dan reageert de app een paar seconden later (bleutooth afstandsbediening dus zou direct moeten werken), met als gevolg dat je er dus  ongeduldig een paar keer op back drukt. Nou dan krijg je een een dans van de pop-up van KPN tv afsluiten. Ik heb inmiddels de nieuwe versie en hoopte dat dit allemaal verholpen zou zijn.

Ik heb heb het gister en vandaag getest met de nieuwe versie. Het geluid loopt nog steeds door als ik op Netflix druk terwijl ik tv aan het kijken ben. Irritant als je een film of serie aan het zoeken bent, maar ik was al blij dat het niet vast liep. Ik dacht misschien stopt het wel als ik een film aanzet. Dus dat ik deed ik dan maar ook om het te testen. Het geluid van KPN ging wel uit, alleen liep nu alles vast. Zowel de Netflix app en de KPN app. Na een paar keer drukken op back en wat andere knoppen kreeg ik zwart beeld en werden beiden apps  afgesloten. 

In de testfase van deze versie was het doorlopen van geluid niet meer aanwezig. Bij mij en andere testers. De app ging op pauze als je 'm plompverloren verlaat. Een gepauzeerde stream geeft ook geen geluid. ​@wjay_r

Dank wederom voor jullie feedback, ook de toevoeging van jou Peter. Nemen we mee! 

Wederom toch maar even getest ​@Alex van KPN . 

En net als met de bèta op de DIW7022.

Bij publieke 08.69.01 zelfde gedrag als de bèta. 

Geen geluid meer bij plompverloren verlaten van de app. Bij terugkeer in de app blijkt de stream op pauze te staan….maar ook niet meer te hervatten 😁.

Bij mij werkt het dus goed. (op de DIW7022 althans. Op de Nokia 8000 en chromecast Google-TV zal ik het een dezer dagen nog checken)

Dank Peter!
@wjay_r Ik kan niet zo snel zien of je dit ook ergens hebt aangegeven, maar zou je in je KPN profiel ook willen invullen welke TV je hebt? Merk en modelnummer? Dan is het makkelijker om dit mee te nemen. 

TV doet er niet toe. Daar gebruik ik de Android-TV app niet op. Het is overigens een Samsung met Tizen 5.0. ​@Alex van KPN 

De android-tv app gebruik ik op 

DIW7022, Nokia 8000 en Chromecast Google-TV.