Skip to main content

Update 08.70.01: TV+ App voor smartphones en tablets

Categorie:KPN TV+ App voor smartphone & tablet
  • May 22, 2025
  • 27 reacties
  • 654 keer bekeken
Update 08.70.01: TV+ App voor smartphones en tablets
Jasper van KPN
Moderator

KPN TV+ App [smartphone & tablet] Update mei #2 2025

KPN TV+ App 08.70.01

Het is een kleinere update deze keer, met een verbetering waar meerdere mensen baat bij hebben.

Wat zit er in?

• Het inloggen in de app is verbeterd
    Het inloggen moet nu soepeler gaan, waardoor je minder vaak een melding krijgt dat het niet lukt
  • Het ophalen van gidsgegevens is verbeterd 

Update 27-5

• De app krijgt een kleine hotfix, waarbij een refreshknop is toegevoegd. Op de startpagina en in de gids kon je de melding 'kan de pagina niet laden' krijgen, dat wordt hiermee opgelost. Het versienummer blijft 08.70.01 voor Android, voor iOS wordt het 08.70.02. Deze versie wordt gedurende de komende dagen voor iedereen beschikbaar.

Wie krijgt de update en wanneer?

Deze update is beschikbaar voor iOS en Android en wordt gefaseerd uitgerold. 

Hoe controleer ik welke versie van de TV+ App ik heb?

Je kunt de versie van de TV+ app op de volgende manier checken:

• Ga naar profiel
  • Instellingen ⚙
  • Hulp en ondersteuning
  • Onderaan staat de versie van de app

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

27 reacties

patrickal
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • May 24, 2025

geen verbetering je moet na de update opnieuw openen hij geeft aan openen niet gelukt zowel op telefoon als op tablet android geeft aan kan pagina niet  laden pas na 2 keer 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@patrickal, dat is niet de bedoeling. Als je de app opnieuw installeert, gaat het dan wel goed of blijf je dan ook deze melding krijgen? 

patrickal
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • May 24, 2025

hij komt  cq opend pas na  2 keer openen  ik zak m eerdaags anders weer opniuew erop zetten  het betreft de laatsete update op mn apparaat 2 keer android 15  ui versie 7 allebei samsung s misschien hebben meer mensen deze klachten? ik heb het vandaag ge update zal ook mn apparaat opnieuwe even opstarten

patrickal
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • May 24, 2025

opgelost beide apparaten opnieuw opgestart en nu pakt i m meteen ik vind hem wel wat traag moet ik zeggen 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Gisteravond problemen met laden. Net de mobiel opnieuw gestart maar de gids wordt nog steeds niet geladen…

App helemaal afgesloten en opnieuw gestart. Nu wordt de gids wel geladen.

patrickal
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • May 25, 2025

helaas nog steeds geen verbetering weer zelfde liedje ondanks opnieuw de app opnieuw installeren etc etc kpn fix dit dit is geen verbetering doe er 2 a 3 keer over om de app te kunnen openen 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

En opnieuw wordt hier de gids niet geladen...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

iPhone, toch? ​@Katana321 

Hier is de gids er direct, geeneens laadtijd.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

iPhone, toch? ​@Katana321 

Nee, Android (Motorola)

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Ik heb al de cache geleegd, en ook opnieuw ingelogd met abo-nummer. Heeft niet geholpen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Gek dat het ondanks dat nog steeds niet goed gaat ​@Katana321. 😕 Heb je de app ook al eens opnieuw geïnstalleerd? Ben benieuwd of het daarna wel werkt. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Gek dat het ondanks dat nog steeds niet goed gaat ​@Katana321. 😕 Heb je de app ook al eens opnieuw geïnstalleerd? Ben benieuwd of het daarna wel werkt. 

Zojuist opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt het.

Als het weer misgaat, meld ik me.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Zojuist opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt het.

Als het weer misgaat, meld ik me.

En dat is nu alweer. Voor de zekerheid de mobiel nog even opnieuw opgestart, maar ook dat helpt niet.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat was van erg korte duur. 😅 Dank voor het melden! Ik neem het mee met de feedback. 

patrickal
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • May 25, 2025

dit is gewoon niet zoals het hoort kpn maak op android ( samsung) het mee zoals hierboven opnieuw installeren opnieiw opstarten en ga zo maar door slechte update

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

Raar hoor. Hier al maanden geen problemen met de KPN TV+ app op mijn Samsung A40. Gaat als een zonnetje. Blijft gek dat het zo verschillend kan zijn. (dito voor de Android-TV smart-tv app). De gids is er hier werkelijk in een micro-seconde. 🤞

patrickal
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • May 25, 2025

had ook nooit problemen tot ik deze update gister gedaan had galaxy s8 tab + en galaxy s22

WebHalla
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • May 26, 2025

Wanneer de app opstart met in de gids de favoriete zenders geselecteerd, werkt het omschakelen van het overzicht naar “alle zender”s of “buitenshuis bereikbaar” in de programmagids niet goed.

Wel worden de zendericonen en zendernummers geladen, maar de informatie van de favoriete zenders blijft staan (bij de verkeerde zendericonen). De programma informatie van de zenders die qua aantal meer zijn dan de favoriete zenders wordt dus helemaal niet geladen en de rijen blijven grijs. Wanneer de app is opgestart met de weergave van “alle zenders” werkt het schakelen naar favorieten wel.

workaround: selectie maken en herstarten van de app door deze geheel af te sluiten. Dan worden de zenders van de laatste selectie wel geladen bij het opstarten. 

platformen: iPadOS (18 en 17) en iOS 18.

zowiezo is er nog steeds het probleem dat deze selectie mogelijkheid op de iPhone mini 13 bijna geheel buiten het beeld valt in portret stand.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@WebHalla, ik heb dit ook geprobeerd op mijn iPhone (iOS18.5) en ik krijg dit niet voor elkaar. Heb je mogelijk screenshots hiervan die het verschil duidelijk laten zien? Dan kunnen we die meenemen.

zowiezo is er nog steeds het probleem dat deze selectie mogelijkheid op de iPhone mini 13 bijna geheel buiten het beeld valt in portret stand.

Kan je in die rij met de opties niet naar links en rechts swipen om de verdere opties te zien?

WebHalla
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • May 27, 2025

Hoi ​@WebHalla, ik heb dit ook geprobeerd op mijn iPhone (iOS18.5) en ik krijg dit niet voor elkaar. Heb je mogelijk screenshots hiervan die het verschil duidelijk laten zien? Dan kunnen we die meenemen.

Kan je in die rij met de opties niet naar links en rechts swipen om de verdere opties te zien?

Beste Jasper, bedankt voor Uw snelle reactie:

beide uitdagingen in beeld :

eja je kan swipen, maar er is geen enkele indicatie dat swipen richting de zenderfilter mogelijk is.

met vriendelijke groeten,

Johan

Jasper van KPN
Moderator

Daar veranderd weinig aan de programmering inderdaad, behalve de zenderlogo's die opeens niet meer kloppen daarbij. Welke stappen onderneem je precies om dat te krijgen? Ik heb de selectie ook geprobeerd, de zenders uit het eerste screenshot aan mijn favorieten toegevoegd maar ik kan het nog niet reproduceren.

eja je kan swipen, maar er is geen enkele indicatie dat swipen richting de zenderfilter mogelijk is.

Lukte het daarmee wel om die filtering te doen ook?

Jasper van KPN
Moderator

De app krijgt een kleine hotfix, waarbij een refreshknop is toegevoegd. Op de startpagina en in de gids kon je de melding 'kan de pagina niet laden' krijgen, dat wordt hiermee opgelost. Het versienummer blijft 08.70.01 voor Android, voor iOS veranderd het naar 08.70.02. Deze versie wordt gedurende de komende dagen voor iedereen beschikbaar.

WebHalla
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • May 27, 2025

Daar veranderd weinig aan de programmering inderdaad, behalve de zenderlogo's die opeens niet meer kloppen daarbij. Welke stappen onderneem je precies om dat te krijgen? Ik heb de selectie ook geprobeerd, de zenders uit het eerste screenshot aan mijn favorieten toegevoegd maar ik kan het nog niet reproduceren.

Stappen om het te reproduceren:

1. selecteer een aantal favoriete zenders in de programma gids
  2. selecteer het filter (swipe links indien nodig ;-)) “favoriete zenders” 
  3. roep het applicatie-overzicht op.  Swipe de kpn tv+ app naar boven (helemaal stoppen van de app). Hiermee is de beginsituatie gecreëerd waarbij mij het probleem opviel.
  4. Start de kpn tv+ app en ga naar de programmagids
  5. Schakel om naar “alle zenders”
  6. In de weergave is de programma grid niet aangepast maar alleen de zender iconen.

workaround : doe stappen 3&4

deze stappen gereproduceerd op iPad 17.7.8 de eerdere screenshots zijn van de 13 mini iPhone 18.5

Jasper van KPN
Moderator

Aah, stap 3 en 4 had ik niet gedaan toen ik het probeerde te reproduceren. Nu ik deze stappen stap voor stap volg krijg ik het precies hetzelfde. Ik ga het doorgeven, ik neem jouw stappen daarmee mee zodat het voor de ontwikkelaars ook sneller te reproduceren is.

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • May 28, 2025

Stappen om het te reproduceren:

1. selecteer een aantal favoriete zenders in de programma gids
  2. selecteer het filter (swipe links indien nodig ;-)) “favoriete zenders” 
  3. roep het applicatie-overzicht op.  Swipe de kpn tv+ app naar boven (helemaal stoppen van de app). Hiermee is de beginsituatie gecreëerd waarbij mij het probleem opviel.
  4. Start de kpn tv+ app en ga naar de programmagids
  5. Schakel om naar “alle zenders”
  6. In de weergave is de programma grid niet aangepast maar alleen de zender iconen.

workaround : doe stappen 3&4

deze stappen gereproduceerd op iPad 17.7.8 de eerdere screenshots zijn van de 13 mini iPhone 18.5

Dank voor het melden! We pakken deze bug op.