Skip to main content
UPDATE

Update 08.70.03: TV+ App voor Smart TV voor Android

Categorie:KPN TV+ App voor smart-tv
  • May 29, 2025
  • 27 reacties
  • 991 keer bekeken
Update 08.70.03: TV+ App voor Smart TV voor Android
Jasper van KPN
Moderator

KPN TV+ Smart TV App [Android TV] Update mei #3 2025

KPN Smart TV+ App 08.70.03

Wat zit er in?

• De tv gids is weer voor alle dagen beschikbaar
    De tv gids liet alleen de maand mei zien, vanaf 1 juni was de gids leeg. Met deze update is de volledige programmering weer beschikbaar
  • Melding "Kan de pagina niet laden" op startpagina en gids komt minder vaak voor

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update 08.70.03 is gestart. De update wordt in de loop van de komende dagen beschikbaar voor alle apparaten met Android TV.

​​​​

Automatische Updates en Versie-informatie voor de KPN TV+ App
Als automatische updates aanstaat op je TV, wordt de nieuwste versie van de app automatisch geïnstalleerd zodra deze beschikbaar is.

Hoe zie ik welke versie ik heb?
Om te controleren welke versie je van de app hebt, klik je op je profiel in de linker bovenhoek van het scherm. Het versienummer wordt dan linksonder op het scherm weergegeven. Zo kun je altijd gemakkelijk zien of je de nieuwste versie van de app hebt!  

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

27 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • May 30, 2025

Ik vraag me af: is er ook ergens een roadmap of backlog te vinden zodat we weten wat er komen gaat?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 30, 2025

De TV+ box DIW7022 gaat niet meer op stand-by bij gebruik van de Samsung afstandsbediening.

Ik deed het altijd zo:

Startscherm selecteren, daarna tv uit. Een kwartier later ging de box dan ook op stand-by (zo ingesteld). Maar dat doet ie niet meer. Lampje blijft groen.

Ik moet nu:

Box op startscherm zetten. Wachten tot die box uitgaat. Daarna pas tv uitzetten.

Dan pak ik nu dus maar (weer) even de afstandsbediening van kpn erbij alleen om de box uit te zetten. Anders ben ik een kwartier (...) bezig om de boel uit te zetten.

Enne. De HDMI CEC instelling “schakel de box uit als de tv uitgaat” is dan weer niet praktisch in verband met radio luisteren met tv uit.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • May 30, 2025

Voor de volgende versie heb ik een drietal wensen.

• Bij het opstarten waggelt het “groene monster” wel erg langzaam weg.
  • Graag zie ik bij een toekomstig programma een knop “Herinner mij” 
  • Als je pauzeert verschijnt de voortgangsbalk, deze blijft staan zolang je pauzeert.
    Kijk je verder dan blijft de voortgangsbalk nog enige tijd staat. (kan je wel wegdrukken).
    Het zou prettig zijn als de voortgangsbalk meteen verdwijnt als je verder kijkt.
    Die informatie heb je immers al lang gezien.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 30, 2025

Hoi ​@Bennes .

ECHTER.

• Graag zie ik bij een toekomstig programma een knop “Herinner mij”. TIP: opnemen is mijns inziens vaak handiger; uitgezonderd live sport.

Ik weet niet of dat in de SMART TV APP wel geïmplementeerd kan worden. Het is er wel in de ontvanger (ik neem aan dat je die op het meest gebruikte toestel wel gebruikt, al is het maar voor sneller zappen en meer functies)

• Als je pauzeert verschijnt de voortgangsbalk, deze blijft staan zolang je pauzeert.
    Kijk je verder dan blijft de voortgangsbalk nog enige tijd staat. (kan je wel wegdrukken).
    Het zou prettig zijn als de voortgangsbalk meteen verdwijnt als je verder kijkt.
    Die informatie heb je immers al lang gezien.

Je kunt de voortgangsbalk wegklikken met de 'terug’ knop op  de afstandsbediening van het gebruikte apparaat. Dit werkt nog niet voor Samsung en LG, maar wel al voor de nieuwe app voor toestellen met Android-TV en Google-TV. Bij deze laatsten verschijnt (indien verborgen met terug toets) dan wel verdwijnt de voortgangsbalk VIER seconden na het hervatten.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik vraag me af: is er ook ergens een roadmap of backlog te vinden zodat we weten wat er komen gaat?

Niet openbaar, Sander. We publiceren deze Product Updates bij elke update, en daar kun je je op abonneren. Op die manier kun je op de hoogte blijven van de aanstaande verbeteringen en aanpassingen.

Dank voor je feedback, ​@Bennes, nemen we mee! En Peter geeft verder een nuttige tip over de voortgangsbalk.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • June 3, 2025

Jammer dat na eerdere meldingen de gids bij middernacht overgang nog steeds een puinhoop is.
Als voor 24.00u iets bekijkt en na 24.00u terug naar de gids gaat id deze deels/volledig onvolledig.
Dit gebeurd ook bij teruggaan in de gids een weer vooruitgaan rond 24.00u.
App sluiten en weer opstarten is dan de enige oplossing. Jammer na al die vele updates.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 3, 2025

Van hetzelfde laken een pak in de website tv.kpn.com ​@Bennes . Grote chaos tussen 00:00 en ca. 01:00 uur.

Ik zit zelden nog zo laat, na de kijk avond, in de gids. Maar indien wel wijk ik uit naar de app in m'n telefoon. Daar werkt het wel.

Of start, alsnog, even de ontvanger.

Issue met gids na 00:00 is er al lang. Mag wel eens opgelost. Smart-tv app en tv.kpn.com.

Ik heb nog steeds, ook na het opnieuw installeren dat het vooruitgaan of teruggaan van zenders niet werkt. Ook het gebruik van de cijfertoetsen werkt niet. 

Wanneer is hier een update van te verwachten? En hebben meer mensen deze problemen. Betreft een Philips smart tv.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@mennovanrijn. Het probleem dat de cijfertoetsen het niet doen heb ik vaker gelezen en dit hebben we ook in onderzoek. Het zou ons helpen als we exact weten welk tv-toestel je hebt. Heb je voor mij ook het modelnummer? En je bedoelt met vooruit- of teruggaan dat de P+ en P- toetsen het niet doen? 

Hoi ​@mennovanrijn. Het probleem dat de cijfertoetsen het niet doen heb ik vaker gelezen en dit hebben we ook in onderzoek. Het zou ons helpen als we exact weten welk tv-toestel je hebt. Heb je voor mij ook het modelnummer? En je bedoelt met vooruit- of teruggaan dat de P+ en P- toetsen het niet doen? 

Gaat om Philips The One 55PUS8848/12 (2023 model). Ook al aangegeven in de 8.67.04 update.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • June 6, 2025

Mij valt op dat op de Chromecast 4K met Google TV in de KPN TV+ app de voortgang van teruggekeken opnames niet goed wordt bijgehouden of ver achter ligt. 

Ik moet steeds zoeken naar waar ik gebleven ben. Dat is niet zo op de tv+ Box.

Gaat om Philips The One 55PUS8848/12 (2023 model). Ook al aangegeven in de 8.67.04 update.

Kan het bericht niet aanpassen, maar ja bedoel ook met de P+ en P- toetsen. Daarnaast is de minigids ook vreemd. Als je scrolt naar bijvoorbeeld RTL7 wijkt deze zender af van de rest, en kan je alleen het programma ervoor terugkijken. De oude app was zo slecht nog niet.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Wat wijkt er dan precies af in de minigids? Kun je dan niet verder terug om een ander programma terug te kijken van RTL7? En het programma dat op dat moment bezig is? Kun je daar dan ook gene Begin Gemist doen of live kijken? ​@mennovanrijn 

Wat wijkt er dan precies af in de minigids? Kun je dan niet verder terug om een ander programma terug te kijken van RTL7? En het programma dat op dat moment bezig is? Kun je daar dan ook gene Begin Gemist doen of live kijken? ​@mennovanrijn 

Het actuele programma kan je niet selecteren. Alleen het voorgaande programma om dat terug te kijken. Bij de andere zenders kan je wel het actuele programma bekijken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 6, 2025

Als er een programma in het 'verleden’ tussen zit welke niet teruggekeken mag worden kun je in de minigids niet verder terug, ook al zit dáárvoor dan wel een programma wat teruggekeken mag worden.

Vb bij RTL 7 momenteel Pearl Harbor (film).

Verder scrolt zowel de gids als minigids niet verder terug dan 00:00 uur van dezelfde dag. dit lijk zo te horen. Dat kan je Jeroen navragen bij het team. Voor verder terug dan vandaag in de gewone gids eerst een dag kiezen. Daarna kun je een programma selecteren. In de minigids kun je niet verder terug dan 'vandaag’ 00:00 uur.

• Deelnemer
  • June 11, 2025

Helaas werkt de app nog steeds niet op onze Chiq tv (CHiQ H8C 32 inch - Full HD LED Android 11 TV). 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 12, 2025

Wat oneffenheden bij opgeslagen. Of is het opgenomen ​​​​​​? Geen consequentie daarbij.

Ook mis ik, nog steeds, het gebruikte percentage in de smart-tv app. (En ook in de mobiele app)

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 12, 2025

'Opgeslagen' is sowieso niet een goede keuze. Beter zou zijn 'Opnames' met daaronder als submenus 'Opgenomen'  en 'Gepland'.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dank voor jullie feedback! Die nemen we dan mee.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 12, 2025

Dat is heel fijn. Maar mijn feedback over het feit dat de term ‘Opgeslagen’ onlogisch is, heb ik al lang geleden een keer geuit. (Volgens mij was dat in de pilot van een itv-app of tv+-app. Dat weet ik niet meer.)

In elk geval is er toen niets mee gedaan...

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • June 15, 2025

Dat is heel fijn. Maar mijn feedback over het feit dat de term ‘Opgeslagen’ onlogisch is, heb ik al lang geleden een keer geuit. (Volgens mij was dat in de pilot van een itv-app of tv+-app. Dat weet ik niet meer.)

In elk geval is er toen niets mee gedaan...

Wat oneffenheden bij opgeslagen. Of is het opgenomen ​​​​​​? Geen consequentie daarbij.

Ook mis ik, nog steeds, het gebruikte percentage in de smart-tv app. (En ook in de mobiele app)

Eens! Heb jij ook dat de percentages niet opslaan en overeen komen met de TV box?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 15, 2025

@Sander vd P schreef: 

Eens! Heb jij ook dat de percentages niet opslaan en overeen komen met de TV box?

In de smart-tv app staan dus geen percentages en dus kan je niet zien of dat overeenkomt met de TV box. Ga ik overigens wel van uit.

Ik heb één tv box erbij (is toch gratis; app only kost ook € 12,50 namelijk) dus daar zie ik dagelijks het percentage. Buiten de deur check ik af en toe via http://tv.kpn.com .

Daar zit een klein verschil inderdaad. 

TV box geeft 86 % gebruikt en de website geeft 13 % vrij wat dus neerkomt op 87 % gebruikt. Een verschil dus, terwijl het één account is.

Hoe kan dat eigenlijk ​@TV Apps Team ?

Jasper van KPN
Moderator

Het opnamepercentage is nu inderdaad niet zichtbaar in de app, het staat wel op het lijstje van de ontwikkelaars om op een later moment toe te voegen.

Je hebt meerdere dingen onder Opgeslagen, niet alleen opnames. Ook je Kijklijst kan je daar terugvinden. Dat zijn geen opnames, maar wel uitzendingen die je voor jezelf hebt opgeslagen om te kunnen kijken.

TV box geeft 86 % gebruikt en de website geeft 13 % vrij wat dus neerkomt op 87 % gebruikt. Een verschil dus, terwijl het één account is.

Ik weet de details daarvan niet, dus dit is puur speculatie, maar het zou kunnen dat het met afronden te maken heeft. Mogelijk rondt de een het altijd naar beneden af en de ander omhoog vanaf 0.5. Geen idee of dat het is, maar het zou het mogelijk kunnen verklaren.

Het is gelukkig geen verschil waardoor je veel opslagruimte mist om op te kunnen nemen, dat kan je nog wel doen. Maar het moet wel overeenkomen natuurlijk.

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • June 16, 2025

Waarom zie ik in de KPN TV+ app wel info over acteurs/cast in de gids en bij de Smart TV App niet?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

We nemen je punt mee ter verbetering ​@BasT!