Skip to main content
UPDATE

Update 08.70.04: TV+ App voor smartphones en tablets

Categorie:KPN TV+ App voor smartphone & tablet
  • May 29, 2025
  • 22 reacties
  • 692 keer bekeken
Update 08.70.04: TV+ App voor smartphones en tablets
Jasper van KPN
Moderator

KPN TV+ App [smartphone & tablet] Update mei #3 2025

KPN TV+ App 08.70.03

Op de valreep van mei nog een update, met een fix voor de tv gids vanaf 1 juni.

Wat zit er in?

• De tv gids is weer voor alle dagen beschikbaar
    De tv gids liet alleen de maand mei zien, vanaf 1 juni was de gids leeg. Met deze update is de volledige programmering weer beschikbaar
  • Melding "Kan de pagina niet laden" op startpagina en gids komt minder vaak voor

Update 23-6

In de loop van vandaag komt er een kleine update beschikbaar, met versienummer 08.70.04. Hierin zit een zit een fix voor inloggen voor een groep gebruikers. In de komende uren zal die voor iedereen te installeren zijn.

Wie krijgt de update en wanneer?

Deze update is beschikbaar voor iOS en Android en wordt gefaseerd uitgerold. 

Hoe controleer ik welke versie van de TV+ App ik heb?

Je kunt de versie van de TV+ app op de volgende manier checken:

• Ga naar profiel
  • Instellingen ⚙
  • Hulp en ondersteuning
  • Onderaan staat de versie van de app

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

22 reacties

• Nieuwkomer
  • May 29, 2025

Bij mij werkt de app nog steeds niets. Na 1 juni leeg.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • May 29, 2025

In Apple App Store is (tot nu toe) de meest recent beschikbare versie 08.70.02 - die verhelpt de lege gids vanaf 1 juni inderdaad niet.

Ik wacht nog even af, hopelijk komt de .03 update snel in de App Store.

Jasper van KPN
Moderator

De update is door Apple goedgekeurd begreep ik, dus die zal langzaam voor iedereen beschikbaar worden inderdaad.

Bij mij werkt de app nog steeds niets. Na 1 juni leeg.

Dan heb je deze versie vermoedelijk nog niet. Versie 08.70.02 is pas kort uit, ik denk dat je die nog hebt.

• Nieuwkomer
  • May 29, 2025

Nee dan wacht ik maar rustig af. Dank.

Forum|alt.badge.img

Helaas :(

Jasper van KPN
Moderator

Helaas :(

Wat bedoel je met helaas ​@RunnieDePunnie? Bedoel je dat je deze versie nog niet hebt, of dat het met die versie nog niet werkt? Dat kan ik niet uit je bericht halen. Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Dit is weinig om meer te kunnen zeggen zoals je merkt.

Forum|alt.badge.img

Klacht gemeld, contact met Shyrin, app bijgewerkt, blijft versie 02 en wordt niet 03. Bug fix niet gewerkt (iOS). ​@Jasper van KPN 

Jasper van KPN
Moderator

De bugfix zit in versie .03, maar zoals je in de andere reacties hier kunt lezen kan nog niet iedereen die installeren op iOS. In het startbericht geven we aan dat de update geleidelijk voor iedereen beschikbaar wordt. Even afwachten dus 😉

Forum|alt.badge.img

@Jasper van KPN Het lijkt toch, al lees ik ook anders, dat jullie zeggen een bug fix te hebben en vervolgens zeggen jullie, als deze bug fix niet werkt: wacht maar op Apple, kijk maar, dat staat er, goed lezen. Maar die fix werkt dus niet. Flauw om dan als die niet werkt te zeggen: wacht maar op Apple. Bovendien ben ik een betalende klant, en wil ik een werkende gids van jullie, KPN. En nou niet, omdat ik op meer plaatsen praat, deze conversatie eenzijdig afsluiten.

Jasper van KPN
Moderator

De fix werkt ​@RunnieDePunnie, maar die staat nog niet op jouw toestel. Jij hebt nog .02 en de fix zit in .03. Zodra die beschikbaar is in de App Store kan je deze downloaden. Dat geld ook voor mij, ik kan 'm zelf ook nog niet downloaden. Ik vernieuw de App Store regelmatig om te kijken of de update beschikbaar is. 

Iedereen krijgt deze update, niemand wordt overgeslagen.

Wie krijgt de update en wanneer?

Deze update is beschikbaar voor iOS en Android en wordt gefaseerd uitgerold. 

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • May 30, 2025

@Jasper van KPN Het lijkt toch, al lees ik ook anders, dat jullie zeggen een bug fix te hebben en vervolgens zeggen jullie, als deze bug fix niet werkt: wacht maar op Apple, kijk maar, dat staat er, goed lezen. Maar die fix werkt dus niet. Flauw om dan als die niet werkt te zeggen: wacht maar op Apple. Bovendien ben ik een betalende klant, en wil ik een werkende gids van jullie, KPN. En nou niet, omdat ik op meer plaatsen praat, deze conversatie eenzijdig afsluiten.

03 is nu uitgerold voor iOS. Appstore heeft een eigen reviewtijd waar wij geen invloed op hebben, vandaar dat we melden dat het gefaseerd uitgerold wordt.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • May 30, 2025

IOS update kwam gisteravond beschikbaar in de App Store  Moest ‘m wel even handmatig bijwerken , automatische update gebeurt (bij mij althans) een paar dagen later.

Na update is de gids weer geheel zichtbaar ook vanaf 1 juni.

Forum|alt.badge.img

Jippie, doet het weer! Dank!

• Topper
  • June 6, 2025

Het is teleurstellend om te zien dat de toegankelijkheidsproblemen in de KPN TV+ app nog steeds niet zijn opgelost, ondanks dat dit probleem al meerdere keren is gemeld – onder andere door een collega van jullie eigen Service Plus-afdeling.

Als blinde gebruiker is de app op dit moment bijna niet bruikbaar. Op zowel iPhone als iPad zegt VoiceOver overal alleen maar “afbeelding”, zonder verdere context. Hierdoor is er geen goede navigatie mogelijk, en dat maakt het gebruik echt een drama. Ook op Android met TalkBack speelt ditzelfde probleem.

Wat ook erg storend is: je hoort dan dingen als “afbeelding tv kijken” – dat woord “afbeelding” moet er echt uit. Het zorgt voor onnodige ruis en maakt het lastig om te begrijpen wat je doet.

Misschien is het een idee om in de app functionaliteit in te bouwen die automatisch herkent of er een schermlezer actief is, zoals VoiceOver of TalkBack. Op die manier kunnen bepaalde aanpassingen worden geactiveerd, zodat de app wél goed toegankelijk is.

Toegankelijkheid is geen luxe, maar een basisvoorwaarde. Hopelijk wordt dit probleem nu eindelijk serieus opgepakt.

vriendelijke dank.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Bob Bernard, goed dat je dit nogmaals aankaart. Gebruiksvriendelijkheid voor zoveel mogelijk klanten is het doel, dus dit soort signalen horen we heel graag. Ik neem het mee naar de ontwikkelaars!

• Topper
  • June 6, 2025

@Sanne van KPN  hartelijk dank voor je snelle reactie. ik zou dan graag de tests willen uitvoeren wanneer dit is toegevoegd als dat zou kunnen.

• Nieuwkomer
  • June 17, 2025
Zit met  3 adressen waar ik afwisselend vertoef, dus kijk geregeld via de app naar mijn opnames. Het eerste uurtje gaat alles prima maar dan kan ik niet meer casten . Maakt verbinding maar gaat dan terug naar het google tv startscherm. Heb dat niet met andere apps. Frustrerend.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@Mario2025, dank je voor je signaal. Je hebt dit probleem op alle drie de adressen? Welk toestel maak je gebruik van? En kun je het ook herstellen door de KPN TV+ app op je telefoon even helemaal af te sluiten en weer opnieuw op te starten? 

• Nieuwkomer
  • June 18, 2025

Hey ​@Mario2025, dank je voor je signaal. Je hebt dit probleem op alle drie de adressen? Welk toestel maak je gebruik van? En kun je het ook herstellen door de KPN TV+ app op je telefoon even helemaal af te sluiten en weer opnieuw op te starten? 

Op zeker 2 van de 3 adressen alvast: op een google tv streamer en een nvidia shield. Ik heb de indruk dat het te maken heeft met het schakelen naar een ander programma: ik heb zonet 2 afleveringen van the daily show bekeken maar Lubach kan ik daarna niet laden. Telefoon opnieuw opgestart oa.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Lukt het wel om de opnames op je telefoon te kijken op deze momenten ​@Mario2025?

Jasper van KPN
Moderator

Vanaf vandaag komt er een kleine update, waarmee het versienummer naar 08.70.04 gaat. In deze update zit een fix voor inloggen voor een groep gebruikers. In de komende uren zal die voor iedereen te installeren zijn.

• Nieuwkomer
  • June 23, 2025

Dat lukt. Als ik beide toestellen heropstart, lukt het mij ook NB, heb ik ondervonden ondertussen.