Skip to main content
update

Update 08.75.01: KPN TV+ App voor smartphones en tablets

Categorie:KPN TV+ App voor smartphone & tablet
  • July 18, 2025
  • 23 reacties
  • 570 keer bekeken
Update 08.75.01: KPN TV+ App voor smartphones en tablets
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

KPN TV+ App [smartphone & tablet] Update juli #3 2025

KPN TV+ App 08.75.01

Wat zit er in?

• Prestatieverbeteringen
    De welbekende verbeteringen onder de motorkap
  • Gidsinhoud ophalen 
    De tv-gids wordt nu sneller geladen, zodat je snel kunt zien wat er speelt. 
    We zijn op de hoogte van het probleem waarbij de tv-gids niet goed laadt na middernacht. Ons team is  bezig met een oplossing en we werken hard om dit te verhelpen.
  • “Nu op TV” rij 
    Alle zenders worden nu getoond in de “Nu op TV” rij, zodat je niets mist

Update 21-7 voor Android

Vandaag krijgt de app een hotfix voor Android, het versienummer blijft 08.75.01. Voor iOS blijft het hetzelfde als hierboven.

• Met deze hotfix kunnen de gebruikers die alleen de zenders 1, 2 en 3 konden kijken alle andere zenders ook weer zien.

Wie krijgt de update en wanneer?

Deze update is beschikbaar voor iOS en Android en wordt de komende dagen gefaseerd uitgerold. 

Hoe controleer ik welke versie van de TV+ App ik heb?

Je kunt de versie van de TV+ app op de volgende manier checken:

• Ga naar profiel
  • Instellingen ⚙
  • Hulp en ondersteuning
  • Onderaan staat de versie van de app

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

23 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 18, 2025

En handmatig opgehaald. 👍

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • July 18, 2025

Ik heb deze al via de betha app binnen;
werkt prima. 

Jasper van KPN
Moderator

Vandaag komt er een hotfix voor Android, het versienummer blijft hetzelfde. Voor iOS blijft het hetzelfde als in het startbericht.

Met deze hotfix kunnen de gebruikers die alleen de zenders 1, 2 en 3 konden kijken alle andere zenders ook weer zien.

• Nieuwkomer
  • July 21, 2025

Ik kan nog steeds alleen maar net 1,2 en 3 kijken. 

• Nieuwkomer
  • July 21, 2025

Wat moet ik doen om alle overige zenders weer op mijn tablet te kunnen zien.  

Leen59
Wijsgeer
  • July 21, 2025

De app verwijderen en opnieuw installeren.

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • July 22, 2025

Wat moet ik doen om alle overige zenders weer op mijn tablet te kunnen zien.  

Werkt het als je de app verwijdert en opnieuw installeert?

• Deelnemer
  • July 23, 2025

Sinds deze update geen ik de app niet meer casten via Chromecast naar de tv. Ik kan nu dus geen tv meer kijken op 1 toestel in huis. Wanneer gaat dit opgelost worden, want hier betalen we toch niet voor. In de playstore zag ik hier ook al een melding van en het verzoek om het ook in dit forum te melden.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Sabine_21, welkom op de community. Sinds deze update werkt het niet meer? Wat gebeurt er precies als je voor Chromecast kiest? Krijg je bijvoorbeeld een foutmelding of gebeurt er iets anders? Kan je dat vertellen?

Welk type Chromecast heb je precies, en welk merk/model telefoon of tablet? Je noemt de Play Store, dus vermoedelijk is het een apparaat met Android. Werkt het wel als je het vanaf een ander apparaat probeert?

Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we mee kunnen denken of aan informatie door kunnen geven aan de ontwikkelaars.

• Deelnemer
  • July 24, 2025

Hallo Jasper,

In de KPN app blijft het tekentje voor casten licht grijs en kan je dus niet eens gebruiken/aantikken.

Totdat jullie deze update hebben eraan had ik geen enkel probleem met casten. 

De telefoon die ik gebruik is: Samsung s23. Ik maak gebruik van de Google chromecast (denk 2e generatie). 

Jasper van KPN
Moderator

Dank je ​@Sabine_21, ga ik doorgeven! Ik ben ook nog benieuwd welke versie van Android je hebt, dan kan ik dat er nog aan toevoegen.

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • July 24, 2025

Een opmerking mbt maar kunnen kijken naar NPO 1-3: Jaren geleden bij de oude app ook dit probleem op mijn Samsung Tab S6lite (2022). Alle opties mbt update/deinstallatie, enz werkten niet. Is toen een ticket voor gemaakt bij jullie en live contact gehad en de oplossing met een engineer. Er is een lijst met merk/modeltypes? Niet in die lijst en je hebt dit?

• Deelnemer
  • July 24, 2025

Hi Jasper, mijn telefoon heeft Android 15.

Jasper van KPN
Moderator

Merci ​@Sabine_21, ik neem het mee 🙂

Een opmerking mbt maar kunnen kijken naar NPO 1-3: Jaren geleden bij de oude app ook dit probleem op mijn Samsung Tab S6lite (2022). Alle opties mbt update/deinstallatie, enz werkten niet. Is toen een ticket voor gemaakt bij jullie en live contact gehad en de oplossing met een engineer. Er is een lijst met merk/modeltypes? Niet in die lijst en je hebt dit?

Het moet natuurlijk op alle apparaten werken, daar werken ze hard aan. Ik geef alle voorbeelden direct door, dan komt het nog sneller bij de ontwikkelaars 😉

• Nieuwkomer
  • July 24, 2025

Ik heb precies hetzelfde probleem (en spullen) als Sabine_21, echter doet bij mij het streamicon het na een paar keer afsluiten van de app wel. Daarna kan ik streamen, maar om de haverklap moet de verbinding laden. Word er knettergek van, het is gewoon niet leuk zo.

• Deelnemer
  • July 24, 2025

MdeDeugd: ik heb dat ook een aantal keer geprobeerd, maar het icoontje komt bij mij niet in de lucht.

Jasper van KPN
Moderator

Ik heb precies hetzelfde probleem (en spullen) als Sabine_21, echter doet bij mij het streamicon het na een paar keer afsluiten van de app wel. Daarna kan ik streamen, maar om de haverklap moet de verbinding laden. Word er knettergek van, het is gewoon niet leuk zo.

Dat is niet alleen niet leuk, maar het zou ook niet zo moeten gaan natuurlijk! Kan jij ook vertellen op wat voor apparaat je het merkt en welke versie van Android daarop staat? Dan geef ik jouw specificaties ook door.

• Nieuwkomer
  • July 24, 2025

Ik stream via een Samsung Galaxy S23, volledige geupdate, naar een Chromecast. Type daarvan kan ik niet beantwoorden, want dat weet ik echt niet.

Jasper van KPN
Moderator

Dank je ​@MdeDeugd, ik geef dit door zodat ze die details hebben!

• Nieuwkomer
  • August 1, 2025

Ik heb ook een S23 en Google chromecast. Daarnaast ook een tablet van Samsung.  Bij mij werkt het casten met de KPN Plus app ook niet meer via de telefoon. Wel via de tablet (ook met de KPN Plus app).

Als ik op dezelfde telefoon via Google home het scherm cast, werk dat prima. Het is dus puur via de app (ik gebruik de laatste versie) dat het casten niet werkt.

Soms helpt het als ik de app via de instellingen gedwongen stop, maar vaak ook niet.

Ik hoop dat dit probleem snel wordt opgelost...

Erwin van KPN
Moderator

Ik heb ook een S23 en Google chromecast. Daarnaast ook een tablet van Samsung.  Bij mij werkt het casten met de KPN Plus app ook niet meer via de telefoon. Wel via de tablet (ook met de KPN Plus app).

Als ik op dezelfde telefoon via Google home het scherm cast, werk dat prima. Het is dus puur via de app (ik gebruik de laatste versie) dat het casten niet werkt.

Soms helpt het als ik de app via de instellingen gedwongen stop, maar vaak ook niet.

Ik hoop dat dit probleem snel wordt opgelost...

Dank voor je feedback. Als ik het dus goed lees werkt het soms wel maar meestal niet? 

• Nieuwkomer
  • August 1, 2025

Erwin,
Het lukt een enkele keer als ik de applicatie (die dan niet draait) via de instellingen opzoek en kies voor ‘app gedwongen stoppen.’ Als ik dat een paar keer herhaal werkt het soms ineens…
Maar als ik hem daarna weer start is ‘cast’ weer grijs…

Erwin van KPN
Moderator

Erwin,
Het lukt een enkele keer als ik de applicatie (die dan niet draait) via de instellingen opzoek en kies voor ‘app gedwongen stoppen.’ Als ik dat een paar keer herhaal werkt het soms ineens…
Maar als ik hem daarna weer start is ‘cast’ weer grijs…

ja, raar .  Ik neem het uiteraard mee in de feedback.