Skip to main content
update

Update 08.76.07: KPN TV+ App voor smart-tv voor Android TV

Categorie:KPN TV+ App voor smart-tv
  • September 2, 2025
  • 22 reacties
  • 809 keer bekeken
Update 08.76.07: KPN TV+ App voor smart-tv voor Android TV
Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

KPN TV+ App voor je smart-tv [Android TV] Update September #1 2025

KPN TV+ App voor je smart-tv - versie 08.76.07 - Update voor de KPN TV+ App specifiek gericht op Android TV, maar ook voor andere Google-gebaseerde apparaten zoals de Google Streamer en Chromecast.

Wat zit er in?

• De Opnemen Pakketten zijn weer zichtbaar! 
  • Het laden van de TV Gids is verbeterd
  • Algehele prestatieverbeteringen app
  • Het laden van de gids na 00.00 werkt nu weer goed
  • Pathé Thuis rij is toegevoegd aan het startscherm
    Beschikbare films Pathé Thuis zijn direct op het startscherm te zien. Je kunt de films huren via een QR code, en daarna in de TV+ app kijken
  • Lettertype van de minigids is kleiner
    Het lettertype van de minigids is kleiner gemaakt, waardoor het meer overeenkomt met de rest van de TV+ App
  • Correcte meldingtekst bij accounts zonder opnamepakket
    Als je geen opnamepakket hebt zal je daar een correcte melding over zien

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update 08.76.07 is gestart. De update wordt in de loop van de komende dagen beschikbaar voor alle apparaten met Android TV.

Automatische Updates en Versie-informatie voor de KPN TV+ App voor smart-tv
Als automatische updates aanstaat op je TV, wordt de nieuwste versie van de app automatisch geïnstalleerd zodra deze beschikbaar is.

Hoe zie ik welke versie ik heb?
Om te controleren welke versie je van de app hebt, klik je op je profiel in de linker bovenhoek van het scherm. Het versienummer wordt dan linksonder op het scherm weergegeven. Zo kun je altijd gemakkelijk zien of je de nieuwste versie van de app hebt!  

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

Admin edit: update van de releasenotes

22 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 2, 2025

Ik mis hierin, qua tekst, het huren via Pathé. Wat wel in de Bèta zit. Hoe zit dat ​@Remco van KPN ?

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • September 2, 2025

@Remco van KPN  Er zit een foutje in de tekst:

De uitrol van de update 08.75.01 is gestart. De update wordt in de loop van de komende dagen beschikbaar voor alle apparaten met Android TV.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Remco van KPN  Er zit een foutje in de tekst:

De uitrol van de update 08.75.01 is gestart. De update wordt in de loop van de komende dagen beschikbaar voor alle apparaten met Android TV.

Bedankt voor het doorgeven! Ik heb het aangepast. 😊

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • September 2, 2025

Ik mis hierin, qua tekst, het huren via Pathé. Wat wel in de Bèta zit. Hoe zit dat ​@Remco van KPN ?

Kan het zijn dat je de vorige Beta bedoelde? Ik denk dat de vergissing in versienummer wat verwarring bracht :)

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • September 3, 2025

Scherp opgemerkt, ​@PeterG. De releasenotes zijn in het startbericht geüpdatet. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 3, 2025

Hoi ​@Kasper QA TV . De béta met Pathé is tot op heden nooit doorgekomen op de publieke versie (tot nu 8.75.01). 

Dus néém ik aan dat dat nu het geval is. Maar het stond er niet bij in het startbericht.

Sinds vandaag heb ik ook de publieke 8.76.07 en zie dat Pathé nu ook mogelijk is. Shyrin heeft het startbericht daarop ook aangepast.

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • September 3, 2025

Hoi ​@Kasper QA TV . De béta met Pathé is tot op heden nooit doorgekomen op de publieke versie (tot nu 8.75.01). 

Dus néém ik aan dat dat nu het geval is. Maar het stond er niet bij in het startbericht.

Sinds vandaag heb ik ook de publieke 8.76.07 en zie dat Pathé nu ook mogelijk is. Shyrin heeft het startbericht daarop ook aangepast.

Dank! Je hebt inderdaad helemaal gelijk en ik zat fout. We hadden des tijds een versie in Beta die we niet in productie brachten. De features en bugfixes van die release zitten inderdaad nu ook voor het eerst in productie.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 10, 2025

Wederom wordt er gemeld dat de gids is verbeterd.
Na alle meldingen de afgelopen maanden blijft de gids een ramp.

Na middernacht hangt de app en staat blok vast.
Laat KPN dit niet meer noemen totdat het echt verbeterd is?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Bennes, zoals bovenin het topic staat zitten er een paar verbeteringen voor de gids in deze update, zoals het inladen en het lettertype van de minigids.

Je noemt het een ramp, dat is jammer, maar dat geeft ook geen informatie over wat je bedoelt. Doel je op het laden, dus de verbeteringen die in deze update zitten, of iets anders? Als je anders specifieker kunt uitleggen wat je mist en/of wat je graag anders zou zien, in zo veel mogelijk details, dan kunnen we zo'n signaal (opnieuw) meenemen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 11, 2025

HI ​@Alexandra van KPN,  het plaatje leek mij mij duidelijk.
De lichtgrijze vlakken even na 00.00 geven geen informatie.
De gids staat vast en verplaatsen op de tijdlijn is niet mogelijk.
Uit de gids gaan naar b.v. start en dan weer terug naar de gids geeft geen verbetering.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dankjewel voor de extra uitleg ​@Bennes! Het is altijd beter om zeker te weten wat iemand bedoelt dan een aanname te doen, vandaar mijn vragen 😊 Ik zorg dat we jouw signalen meenemen ter verbetering.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 11, 2025

Mijn ervaring is ook dat de gids het even na middernacht nog niet goed doet.

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • September 11, 2025

Mijn ervaring is ook dat de gids het even na middernacht nog niet goed doet.

Na wat naar links en rechts scrollen, komen de programma’s dan wel tevoorschijn? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 11, 2025

Kan ik proberen. Al lig ik de komende 8 dagen ruim voor middernacht al op één oor.

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • September 11, 2025

Kan ik proberen. Al lig ik de komende 8 dagen ruim voor middernacht al op één oor.

Hoeft niet hoor. Ik dacht misschien herinnerde je het nog van de nacht dat het uiteindelijk wel zichtbaar werd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 11, 2025

Oh ja, Iets van na 30 à 45 minuten ofzo. Veel sneller dan eerst in ieder geval.

Forum|alt.badge.img+7
  • September 12, 2025

Hier op de Google tv streamer laadt de gids na middernacht wel maar inderdaad nogal traag (rond 45 seconden). Ik hoop dat PeterG dat ook bedoelt ipv 45 minuten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 12, 2025

Ja, ​@Edu2020 . Maar na zo'n 3 kwartier weer normale snelheid.

• Nieuwkomer
  • September 13, 2025

Wij hebben voor onze zoon een Philips televisie gekocht met Google TV. Dit speciaal voor het gebruik van de KPN App zodat hij niet afhankelijk is van een KPN TV Box met extra kosten en draden. 

Bij de installatie kom ik tot de ontdekking dat er geen Play Store is waar ik deze app kan downloaden. Daar begrijp ik niets van. Op andere televisies in huis kan ik deze wel vinden. Ik ben letterlijk lost. KPN App draait alleen op Andoid televisies en dan kom je uit bij Sony en Philips (duurdere modellen).

Lijkt me voor zowel tv producenten als KPN een unieke mogelijkheid om klanten te binden. Waarom vindt dat niet plaats? Wanneer ik bij de concurrent zou werken dan zou ik alles op alles zetten om een goed werkende app te ontwikkelen voor meerdere platforms. Blijkbaar is de nood niet zo hoog! 

Wie kan mij helpen?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

Wij hebben voor onze zoon een Philips televisie gekocht met Google TV. 

Bij de installatie kom ik tot de ontdekking dat er geen Play Store is waar ik deze app kan downloaden.

Wat is het modelnummer van de Philips TV? Kan zijn dat een nieuwe model met TitanOS en niet GoogleTV is.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Atilla64, welkom op onze community! Ik neem deze feedback mee maar op dit moment hebben we daar helaas nog geen oplossing voor. Je zou kunnen kijken of een streaming apparaat zoals bijvoorbeeld een chromecast een optie zou zijn. Daar kun je de TV app ook gewoon op draaien.

Admin: Ik heb de offtopic discussie verwijderd

• Nieuwkomer
  • September 13, 2025

Dankjewel voor de reactie! Ik ga er toch zelf induiken. Zit me niet lekker 🤢