Skip to main content
UPDATE

Update 08.79.01: KPN TV+ App voor smart-tv voor Android TV

Categorie:KPN TV+ App voor smart-tv
  • September 30, 2025
  • 13 reacties
  • 515 keer bekeken
Jasper van KPN
Moderator

KPN TV+ App voor je smart-tv [Android TV] Update September #2 2025

KPN TV+ App voor je smart-tv - versie 08.79.01 - Update voor de KPN TV+ App specifiek gericht op Android TV, maar ook voor andere Google-gebaseerde apparaten zoals de Google Streamer en Chromecast.

Wat zit er in?

• Verbeterde navigatie 
    Het navigeren door opnames gaat nu beter en er is een bug opgelost waardoor sommige programma's ontbraken bij 'Nu op TV’

• Wisselen tussen profielen
    Als je meerdere profielen gebruikt is het wisselen tussen deze profielen nu soepeler en betrouwbaarder

• Opnameknop
    De opname knop verschijnt nu alleen als je het Opnemenpakket ook in je abonnement hebt

• Onder de motorkap
    Daarnaast zijn er ook andere verbeteringen onder de motorkap gedaan, waardoor de app stabieler moet werken

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update 08.79.01 is gestart. De update wordt in de loop van de komende dagen beschikbaar voor alle apparaten met Android TV.

Automatische Updates en Versie-informatie voor de KPN TV+ App voor smart-tv
Als automatische updates aanstaat op je TV, wordt de nieuwste versie van de app automatisch geïnstalleerd zodra deze beschikbaar is.

Hoe zie ik welke versie ik heb?
Om te controleren welke versie je van de app hebt, klik je op je profiel in de linker bovenhoek van het scherm. Het versienummer wordt dan linksonder op het scherm weergegeven. Zo kun je altijd gemakkelijk zien of je de nieuwste versie van de app hebt!  

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

13 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 2, 2025

@Jasper van KPN 

Moet het onderwerp niet 8.76.07 zijn? De door jou genoemde versie is voor oa telefoons. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • October 2, 2025

Het versienummer in de titel (08.79.01) klopt, de AndroidTV versie en de Android/iOS versies hebben vrijwel altijd hetzelfde versienummer 🙂 Soms is er door een hotfix een verschil, maar het streven is om het gelijk te houden.

Ik zie wel dat ik het versienummer in de tekst zelf vergeten was aan te passen, dat heb ik nu alsnog aangepast!

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • October 5, 2025

@KPN en ontwikkelaars:

Bij ODIDO is het mogelijk de ondertiteling van Andriod TV onder "Apparaatvoorkeuren/Toegankelijkheid” in te schakelen. Dit geeft een heel prettige en goed leesbare ondertiteling bij hun.
Waarom kan dit niet bij KPN?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Op onze TV+ box kun je ook onder de Apparaat instellingen of Toegankelijkheid de ondertiteling inschakelen. Je kunt dit ook doen via de zapbanner (druk 1x naar beneden als je tv aan het kijken bent). Of de grootte je bevalt, dat is een meer een subjectief gegeven. 

Als je naar Toegankelijkheid gaat via Apparaat en dan Apparaatvoorkeuren, dan kun je daar de grootte van de ondertiteling nog zelf instellen. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • October 5, 2025

@Arjan van KPN  
Dank voor je antwoord maar dit was niet de insteek van mijn vraag.
Dit topic gaat tenslotte over de Android TV+ app.
Waarom werkt "Apparaat instellingen/Toegankelijkheid/ondertiteling inschakelen” niet met deze app?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Oeps. Mijn fout. Ik las niet goed inderdaad. Je kunt nog steeds in de app de ondertiteling inschakelen via de zapbanner. Dat is de snelste manier. Waarom wil jij het via een andere weg instellen? 

In de app kun je de grootte trouwens niet aanpassen. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • October 5, 2025

@Arjan van KPN 
Ja met de TV+ app kan je ondertiteling inschakelen. Maar deze vind ik heel onprettig.
Hierover heb ik al maanden terug opmerkingen gemaakt, helaas zonder resultaat.
De tekst is te klein, de kleuren verspringen terwijl het van dezelfde spreker is en het kader (donkere rechthoekige achtergrond) is storend.
Buitenlandse zenders, b.v. BBCNL,  ondertitelen op een prettige manier. Witte letters, goed formaat met klein zwart schaduw randje. Niet in een ouderwets teletekst-achtig donker venster.
Mij is opgevallen bij o.a. ODIDO dat Android TV met "Apparaat instellingen/Toegankelijkheid/ondertiteling inschakelen” dit een heel stuk beter doet dan de ondertiteling optie van de KPN TV+ app. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Helder. We nemen je feedback weer mee, alleen het zal waarschijnlijk nog niet zo hoog staan op de prioriteitenlijst. Eerst willen we de belangrijkste functies goed op orde hebben, voordat we beginnen aan de ondertiteling. 

• Nieuwkomer
  • October 9, 2025

Met de nieuwe app kan ik op Android niet meer inloggen. Krijg de inlog fout. Op mijn iOS devices kan ik wel inloggen. Met de iOS app als in safari met dezelfde gegevens. Erg irritant, dus niet op mijn Nvidia Shield als mijn Sony tv. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 9, 2025

Da's irritant, ​@MechWarrior. Kun je de precieze foutmelding die je krijgt delen? En op wat voor Android apparaat ervaar je dit?

De iOS app is ook een losstaande app, dus het kan inderdaad zijn dat een probleem in de ene app niet voorkomt in de andere.

• Nieuwkomer
  • October 9, 2025

Dat ik niet kon inloggen. Inlog fout. Gegevens kloppen(dan krijg je een andere foutmelding). Dus de app eens geforceerd gestopt, caches etc verwijderd, app gedelete, systeem cache van de (up 2 date) Shield verwijderd, reboot en reinstall. Toen ging het wel. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 9, 2025

Dank je, ​@MechWarrior. Fijn dat het uiteindelijk wel gelukt is in te loggen. We geven dit door!

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • October 14, 2025

Helder. We nemen je feedback weer mee, alleen het zal waarschijnlijk nog niet zo hoog staan op de prioriteitenlijst. Eerst willen we de belangrijkste functies goed op orde hebben, voordat we beginnen aan de ondertiteling. 

Om hier nog op terug te komen: Het is bekend dat de ondertiteling soms op verschillende plekken in beeld verschijnt. Dat is bij ons bekend. Op dit moment heeft dit geen hoge prioriteit, maar we begrijpen dat het vervelend kan zijn. Daarom gaan we kijken of we hier verbeteringen in aan kunnen brengen. Verwacht deze niet op korte termijn: oa verbeteringen worden gedeeld in onze Product Updates, dus hou deze in de gaten! 

Dank voor het delen van je ervaring: dat helpt ons om onze diensten stap voor stap te verbeteren!