Skip to main content
Update

Update 08.81.00: KPN TV+ App voor smart-tv voor Android TV

Categorie:KPN TV+ App voor smart-tv
  • October 25, 2025
  • 15 reacties
  • 487 keer bekeken
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

KPN TV+ App voor je smart-tv [Android TV] Update Oktober #2 2025

KPN TV+ App voor je smart-tv - versie 08.81.00

Update voor de KPN TV+ App specifiek gericht op Android TV, maar ook voor andere Google-gebaseerde apparaten zoals de Google Streamer en Chromecast.

Wat zit er in?

Algemene verbeteringen in de app. 

En ook hebben we een oplossing doorgevoerd voor de gids die programma's vanaf 27 oktober niet meer (goed) weergaf.

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update 08.81.00 is gestart. De update wordt in de loop van de komende dagen beschikbaar voor alle apparaten met Android TV.

Automatische Updates en Versie-informatie voor de KPN TV+ App voor smart-tv
Als automatische updates aanstaat op je TV, wordt de nieuwste versie van de app automatisch geïnstalleerd zodra deze beschikbaar is.

Hoe zie ik welke versie ik heb?
Om te controleren welke versie je van de app hebt, klik je op je profiel in de linker bovenhoek van het scherm. Het versienummer wordt dan linksonder op het scherm weergegeven. Zo kun je altijd gemakkelijk zien of je de nieuwste versie van de app hebt!  

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

15 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • October 25, 2025

Een update op zaterdagavond….. Heel bijzonder! Bedankt!!

• Slimmerik
  • October 25, 2025

Helaas zorgt de update er niet voor dat ik de gids nu wel in kan zien. De gids stopt bij mij nog steeds op zondag ergens halverwege de avond … 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 25, 2025

Tja. Hier nog steeds geen programma's in de gids vanaf maandag. 

Zowel via de Nokia 8000 (Android-TV) en Chromecast Google-TV. Bij beide staat geen update klaar.

Saillant is: het hier genoemde versie nummer heb ik al zo'n 2 weken op alle apparaten!

Ik ben benieuwd wanneer hier dan de fix komt op m'n apparaten. 

• Slimmerik
  • October 25, 2025

Zowel via de Nokia 8000 (Android-TV) en Chromecast Google-TV. Bij beide staat geen update klaar.

Saillant is: het hier genoemde versie nummer heb ik al zo'n 2 weken op alle apparaten!

Juist sinds vandaag kan ik de gids niet meer verder inzien dan zindag

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • October 25, 2025

Zojuist is de update volledig uitgerold. Komende ochtend moet het voor iedereen beschikbaar zijn. Welterusten.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 25, 2025

Juist sinds vandaag kan ik de gids niet meer verder inzien dan zindag

Hier idem dito.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 26, 2025

Ik wacht het rustig af tijdens de periode dat ik zo m'n ogen dicht heb, Kasper.

Echter staat de update hier nog niet klaar om 02:00 uur ZT.

We shall see. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • October 26, 2025

Het stukje van de gids is een aanvullende fix die onder hetzelfde versienummer is uitgebracht. Dus het kan kloppen dat je dit nummer al had, maar de gids-fix nog niet.

Maar, zoals Kasper al aangeeft:

Zojuist is de update volledig uitgerold. Komende ochtend moet het voor iedereen beschikbaar zijn. Welterusten.

Dus ik ben benieuwd hoe het nu is :)

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 26, 2025

In de bètaversie is nu alles tot en met dinsdag te zien...in de reguliere versie is alles te zien, ​@Erik van KPN.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 26, 2025

UPDATE. Toen ze een tijdje aanstonden stond de update ineens klaar. Handmatig geforceerd nu 11:20

Bèta hier nog leeg vanaf maandag

Eerder, 11:18

Hoi ​@Erik van KPN . Het staat er triest voor hier.

Lege gids in de app vanaf maandag in alle 3 apparaten. 

Nokia 8000, Chromecast Google-TV 4k, DIW7022 (daar werkt ie wel in de Launcher).

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 1, 2025

Ik ontdek net dat je via de app de vervallen planningen niet kunt verwijderen.

Onder 'gepland’ komen niet de plaatjes met die man op de bank voor de tv zeg maar.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmmm, via de app of de website lukt het nog wel om deze te verwijderen ​@PeterG? Ik neem je melding in elk geval mee. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 1, 2025

Via de mobiele app en de website ook niet. 

Alleen via ontvanger. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 10, 2025

Maar even hier. De smart-tv app heeft Dolby 5.1 bij de 3 BBC zenders en de Duitse zenders. De overige zijn stereo. Ook 1 t/m 11. Ik vind dit wat inconsequent. En apart. Zeg maar.

Zelf vermoed ik dat de SMART TV APP in principe STEREO is. Maar dat echter dié zenders geen stereo kanaal aanbieden. 

(overigens is bij Ziggo GO de situatie gek genoeg precies hetzelfde….😁. N.a.v. een topic daar ben ik eens gaan zappen met de KPN TV+ SMART TV APP met de 5.1 audio set aan)

Jasper van KPN
Moderator

Als het bij Ziggo vergelijkbaar is zou het kunnen zijn dat de zenders het zo aanleveren voor een app. Maar dat weet ik niet zeker. Ik neem het mee om te checken.