Skip to main content

Wat zit er in de update naar T04.0?

Nieuw

• De mogelijkheid om VoIP uit te zetten als je eigen voice apparatuur wilt gebruiken.
  • Ondersteuning voor Long Reach VDSL. 
  • Ondersteuning voor een 4G Dongel die gebruikt wordt in de (zakelijke) 4G Backup dienst. 
  • Nieuwe APN voor 4G Backup

Verbeterd & Opgelost

• Soms werd bij een reset de gast wifi niet gereset, dit is opgelost. 
  • Er kan een SIP 500 error voorkomen. Deze had een wachttijd van 1 uur, dit is nu teruggebracht naar 30 seconden.

Verwijderd

Verwijzingen naar FON in de webinterface zijn verwijderd. 

Wat merk ik van de update?

De update zelf wordt ’s nachts uitgevoerd zodat je er zo min mogelijk last van hebt. De V10 zal herstarten na het uitvoeren van de update. Hierdoor heb je misschien een minuut of tien geen verbinding. Verder merk je er niets van.

Moet ik zelf nog iets doen?

Nee. Mocht je toch een probleem merken, herstart dan je V10.

Wanneer krijg ik de update?

De uitrol start op 7 februari en loopt door tot eind maart.

9 % moet zijn 90 %. 

Klopt, ik dacht dat iedereen hier wel wist dat CC CheapConnect is 😉

En de naam van een concurrent noemen wordt niet op ieder forum gewaardeerd.

Dat is bij ons geen probleem. Voor het lezersgemak mag je dus CheapConnect gewoon noemen. 

Vannacht de update naar V1.01.00T04.0 gehad.

Alles werkt nog 😋

Interface is hetzelfde als met de oude firmware

@Erik_ dag Erik, is het een idee in het menu een keuzeknop te introduceren getiteld  “Wat is er nieuw” en hieronder in highlights te vermelden wat er veranderd, verbeterd, vernieuwd is? Die vraag is mogelijk al eerder voorbijgekomen? Groet, Ruud 

@ruudforsthovel Ik weet niet hoe haalbaar het is Ruud maar ik zal deze terugkoppelen! 

Afgelopen nacht T04 hier ook ontvangen. 

Na de update staat er in mijn V10 opeens de volgende poort forwarding regel:

Komt dit door de update? Zelf heb ik nl. geen poort forwarding ingesteld. Ook het IP-adres 192.168.2.8 is niet in gebruik in mijn netwerk. Bij DHCP-binding staat verder ook niets ingesteld.

Hebben meer V10 bezitters dit? Kan ik de regel gewoon verwijderen, of is die toch ergens voor nodig? Alles werkt verder prima.

@PitBox12 , ik heb er 2. Voor mijn mobiel en TV box (zxv8001). Geen idee hoe waarom dit is. Ik zelf niets toegevoegd. Ik zie niet de telefoons van de rest van het gezin. Misschien omdat ik wifi bellen aan heb staan? En heeft de TV box iets met terugkijken van programma’s te maken? Kortom, ik weet het ook niet…

@Edu2020 , idd vreemd. Ik kan die benaming HDM_CR_98F.... etc etc ook niet plaatsen. Ik dacht ook even dat het met mijn Arris VIP5202 tv-ontvanger op LAN-poort 2 te maken kon hebben, maar die heeft een ander IP-adres. Ook ik gebruik WiFi bellen (KPN WiFi Call), wel via mijn eigen Netgear R7000 als accesspoint. WiFi van de V10 staat uit bij mij.

Deze soort port forwards worden automatisch aangemaakt vanuit ons beheersysteem, @PitBox12. Deze zijn ervoor zodat beheersysteem op afstand de tv-ontvangers en andere door KPN geleverde apparatuur kan benaderen.  We zijn bezig om over te stappen op een ander communicatieproces tussen beheersysteem en de apparaten waardoor port forwards niet meer nodig zijn. Maar dat systeem zit nog niet in de V10. Dus voor nu zijn de forwards nog nodig. Je kunt ze verwijderen, maar ze worden dan later automatisch weer opnieuw aangemaakt.

Bedankt voor de uitleg Erik, helder. Dan laat ik ze gewoon staan, heb er verder toch geen last van.

@Erik_ dag Erik, is het een idee in het menu een keuzeknop te introduceren getiteld  “Wat is er nieuw” en hieronder in highlights te vermelden wat er veranderd, verbeterd, vernieuwd is? Die vraag is mogelijk al eerder voorbijgekomen? Groet, Ruud 

@ruudforsthovel, dit hebben we voorgelegd aan het team. Sowieso is dit iets dat we niet meer gaan doen in de huidige firmwares van de verschillende modems. Deze krijgen immers de nieuwe KPN Software. Dus vroeg ik of daarin dan een pagina kan komen met een change log, zoals zoiets binnen software ontwikkeling dan genoemd wordt.

Het team gaf aan dat dit op zich een leuk idee is, maar niet handig in te richten. Ze zouden dan bij elke update dit allemaal handmatig moeten aanpassen. Dat kost veel tijd, wat beter te besteden is aan andere zaken. Dus kiezen we ervoor om dit niet te doen. En in plaats daarvan updates te geven zoals we dit nu doen via het forum.

Wat merk ik van de update?

De update zelf wordt ’s nachts uitgevoerd zodat je er zo min mogelijk last van hebt. De V10 zal herstarten na het uitvoeren van de update. Hierdoor heb je misschien een minuut of tien geen verbinding. Verder merk je er niets van.

@Erik_na de niet openbaar aangekondigde FW-update merkte ik er helaas alles van: al mijn eigen port forwards waren weg… en de V10 kun je backuppen !

kan de V12 wel backuppen zodat ik mijn settings kan terugzetten na een update?

@Erik_  kan hier niet herstellen - dus moet zijn: de V10 kan je niet backuppen

Kan iemand mij uitleggen hoe ik het eerste superwifi punt nu kan laten werken zonder Utp kabel op de modem te doen? Ik meen dat de v10 nu ook een WiFi punt is geworden.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik het eerste superwifi punt nu kan laten werken zonder Utp kabel op de modem te doen? Ik meen dat de v10 nu ook een WiFi punt is geworden.

@Megaladonxxl, het laten werken werken zonder een UTP kabel aan te sluiten gaat niet lukken. Om het aan te laten sluiten moet je het altijd met een kabel aansluiten, daarna kan het los worden gekoppeld. 

Zou je een nieuw topic aan willen maken hierover? Dan kunnen we je daar verder helpen. 

Ik mis hier uitleg over de laatste update van de V10 als opstapje naar een grote update,zie onderstaande link:

Waarom kan ik de update V1.01.00T04.3Intermediate  niet ontvangen?

Wordt dat ook in batches uitgerold of heeft het te maken dat ik een SuperWifi#2 aangesloten heb?

Deze update gaat in batches @N.N.

Mijn V10 heeft vannacht de update gehad @Jeroen van KPN 

Wat is wijsheid?

Ik heb een V10 met de laatste software en ik heb een SW#2 met niet de laatste software.

Nu wil ik van beide steeds dat de software netjes automatisch bijgewerkt wordt.

Kan ik nu de SW#2 gewoon gekoppeld laten aan de V10 om toch van beide apparaten de bijgewerkte software te krijgen of kan ik beter de SW#2 losgekoppeld laten om voor de V10 straks de laatste software te krijgen en dan later de SW#2 aansluiten om die dan weer bij te werken?

Graag een reactie van het moderatieteam.

Het lijkt me niet bijzondere handelingen - zoals het loskoppelen van versterkers - nodig zijn om updates geïnstalleerd te krijgen...

Het lijkt me niet bijzondere handelingen - zoals het loskoppelen van versterkers - nodig zijn om updates geïnstalleerd te krijgen...

Bij de KPN Box12 worden updates niet doorgevoerd als je een SW#1 of SW#2 gekoppeld hebt, dan ben je pas later aan de beurt, vandaar mijn vraag @Nick83 

Durf ik nog niet met zekerheid te zeggen hoe dat bij de V10 wordt aangevlogen. Als je jouw SW2 niet expliciet nodig hebt op het moment, kun je hem voor de zekerheid afkoppelen.

Bij de KPN Box12 worden updates niet doorgevoerd als je een SW#1 of SW#2 gekoppeld hebt, dan ben je pas later aan de beurt, vandaar mijn vraag @Nick83 

Maar de nieuwe KPN software zoals die nu op de KPN Box 12 word uitgerold, die komt nog niet naar de Experiabox v10. Of wel? Daar heb ik nog niets over gelezen.