Skip to main content

Wat zit er in de update naar T04.0?

Nieuw

• De mogelijkheid om VoIP uit te zetten als je eigen voice apparatuur wilt gebruiken.
  • Ondersteuning voor Long Reach VDSL. 
  • Ondersteuning voor een 4G Dongel die gebruikt wordt in de (zakelijke) 4G Backup dienst. 
  • Nieuwe APN voor 4G Backup

Verbeterd & Opgelost

• Soms werd bij een reset de gast wifi niet gereset, dit is opgelost. 
  • Er kan een SIP 500 error voorkomen. Deze had een wachttijd van 1 uur, dit is nu teruggebracht naar 30 seconden.

Verwijderd

Verwijzingen naar FON in de webinterface zijn verwijderd. 

Wat merk ik van de update?

De update zelf wordt ’s nachts uitgevoerd zodat je er zo min mogelijk last van hebt. De V10 zal herstarten na het uitvoeren van de update. Hierdoor heb je misschien een minuut of tien geen verbinding. Verder merk je er niets van.

Moet ik zelf nog iets doen?

Nee. Mocht je toch een probleem merken, herstart dan je V10.

Wanneer krijg ik de update?

De uitrol start op 7 februari en loopt door tot eind maart.

Het lijkt me niet bijzondere handelingen - zoals het loskoppelen van versterkers - nodig zijn om updates geïnstalleerd te krijgen...

Bij de KPN Box12 worden updates niet doorgevoerd als je een SW#1 of SW#2 gekoppeld hebt, dan ben je pas later aan de beurt, vandaar mijn vraag @Nick83 

Maar de nieuwe KPN software zoals die nu op de KPN Box 12 word uitgerold, die komt nog niet naar de Experiabox v10. Of wel? Daar heb ik nog niets over gelezen. 

Dat heb je dan vast ergens overgeslagen. 

Maar de nieuwe KPN software zoals die nu op de KPN Box 12 word uitgerold, die komt nog niet naar de Experiabox v10. Of wel? Daar heb ik nog niets over gelezen. 

Waar heb ik dat dan overgeslagen? 

Alle modems en versterkers vanaf de V10 tot en met de V14, van de experia wifi tot en met de SW#2 krijgen dit jaar dezelfde software @Nick83 

Alle modems en versterkers vanaf de V10 tot en met de V14, van de experia wifi tot en met de SW#2 krijgen dit jaar dezelfde software @Nick83 

Ja, dat weet ik. Maar wanneer dit jaar? Het kan nog wel 3 maanden duren. Om dan nu al je SuperWiFi's los te koppelen lijkt me een beetje voorbarig. 

Ik heb een abonnement op de product updates genomen, dan word ik bijtijds geïnformeerd (hoop ik) @Nick83 😎

Alle modems en versterkers vanaf de V10 tot en met de V14, van de experia wifi tot en met de SW#2 krijgen dit jaar dezelfde software @Nick83 

Ja, dat weet ik. Maar wanneer dit jaar? Het kan nog wel 3 maanden duren. Om dan nu al je SuperWiFi's los te koppelen lijkt me een beetje voorbarig. 

En dat is dan zo’n vraag waarvan je weet dat we die niet mogen beantwoorden. 😨 Dus ergens tussen morgen en Sint-juttemis.

Waar heb ik dat dan overgeslagen? 

We doen op dit moment de V10's updaten naar T04.3 Intermediate. Dit is voorbereidende firmware voor de migratie naar KPN Software. Dit hebben we ergens benoemd, naar aanleiding van een vraag over wat die Intermediate versie was. Maar hebben we ook geen grote aandacht aan gegeven, dus kan goed zijn dat je het gemist hebt. Betekent dat de start van de daadwerkelijke migratie ook niet meer heel erg lang gaat duren. Maar specifieke data daarvoor hebben we nog niet. Zodra we dat wel hebben komt er natuurlijk een aparte Product Update voor.