Skip to main content
Beantwoord

Hoe sluit ik mijn dvd-recorder aan op de tv

• January 28, 2022
  • 3 reacties
  • 1065 keer bekeken

Ik heb een KPN tv-ontvanger Arris VIP2952, een tv Samsung QLED 4k 55Q80A en een DVD-recorder Pioneer DVR-433H.

Tv-ontvanger: HDMI 1x (in gebruik)

Tv-ontvanger: 1 scart aansluiting (is vrij)

Tv: geen scart aansluiting, alleen HDMI

Tv: HDMI aansluiting 2x (1x in gebruik, 1x is vrij)

DVD-recorder: scart ingang en scart uitgang

Momenteel werkt de aansluiting tv-ontvanger / tv prima (via HDMI)

Nu wil ik als extra de DVD-recorder via scart aansluiten op de tv-ontvanger.

Ik zie bij afspelen van de DVD-recorder niet het verwachte beeld. Wat doe ik hier fout?

Beste antwoord door Anonymous

Hallo @Tonxxx de scartaansluiting op de decoder van KPN is een uitgang, daar kun je de recorder niet op aansluiten.

Je kunt kijken of er verloop scart<->hdmi te koop is om de recorder op je tv toestel aan te sluiten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• Antwoord
  • January 28, 2022

Hallo @Tonxxx de scartaansluiting op de decoder van KPN is een uitgang, daar kun je de recorder niet op aansluiten.

Je kunt kijken of er verloop scart<->hdmi te koop is om de recorder op je tv toestel aan te sluiten.

Jose_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+11
  • Oud Moderator
  • February 1, 2022

Goedemorgen @Tonxxx, welkom op het forum, leuk dat je hier actief bent!

Kom je verder met de tip van @JanD? Laat het gerust weten als je nog vragen hebt, de community hier op het forum denkt graag met je mee!

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2022

Goedemorgen @Tonxxx, welkom op het forum, leuk dat je hier actief bent!

Kom je verder met de tip van @JanD? Laat het gerust weten als je nog vragen hebt, de community hier op het forum denkt graag met je mee!

Goedemorgen @Tonxxx, welkom op het forum, leuk dat je hier actief bent!

Ik heb een Scart / HDMI converter gekocht en daarna deze aangesloten.

Alles werkt prima. Bedankt voor jullie oplossingen.