Edwtie schreef:
EAZ1964 schreef:
Edwtie schreef:
Wist je het dat je eigen modem mag gebruiken. dus Neem Fritz.box 7590 AX wifi 6. Wifi 6 ondersteunt rond 1,8 Gbps tot 2,5 gbps.
Dat zijn de marketing getallen/ verbindingssnelheden.
Real life data transfer is de helft, en waarschijnlijk nog lager.
Nee het is geen marketing getallen. het is technische specificaties. Er is maximale snelheidsbereik. Sommige apparaten hebben geen wifi 6 ax. en werkt gewoon goed met wifi 6. Dus het zal wel lagere snelheden werken,omdat ze geen wifi 6 ax hebben. De snelheid wordt geremd door beton muur. Het zal wel stuk hoger,omdat wifi 6 heel sterker werkt.
een les 1: Dit Wifi 6 is op gebaseerd van 802.11 ax. Dit protocool werkt tot 10 gbps. De hardware zorgt dat snelheid van wifi 6 wordt beperkt tot 2,5 gbps met 2x antenne van de modem. Zoek even met google.
Mij hoef je geen les ax te geven, ik heb vrijwel alles ax, en weet hoe het werkt.
er is een groot verschil (altijd geweest) tussen connectiesnelheid en echte transfersnelheid van een 5gb file van de ene naar de andere pc.
ik kan je alleen verwijzen naar mijn eigen metingen fritz 6000 maar ook naar externe metingen:https://www.cnet.com/home/internet/how-fast-is-wi-fi-6/
Op mijn macbook staat connection speed 1200 ax, gooi ik een groot bestand naar een pc of de nas, kom ik echt niet boven 350 uit, al leg ik de mac bovenop de ax router of repeater.