Sinds 2 weken heb ik de nieuwe TV+ box vanwege aanpassing van mijn KPN abonnement. Hiervoor had ik de TV-ontvanger via HDMI verbonden met mijn versterker (Marantz) en deze via de HDMI ARC uitgang gekoppeld aan mijn TV (Sony). Met de TV+ box werkte dit niet goed en ik las dat het beter is om de TV+ box rechtstreeks aan de TV te koppelen en alsnog het geluid via de HDMI ARC poort naar de versterker te sturen. Dit heb ik aangepast en het werkt nu goed, op 1 ding na: als ik de TV op standby zet om muziek te luisteren via de geluidsinstallatie, gaat dit in eerste instantie goed maar na een paar minuten springt de versterker terug naar de TV ingang waardoor ik dus geen muziek meer hoor. Dit moet ik handmatig aanpassen met de Marantz ab of app op mijn mobiel, terwijl ik verder alles met mijn KPN ab kan doen.
Ik heb van zowel TV+ box, TV als versterker alle opties doorgelopen maar zie nergens waar ik iets kan aanpassen om dit te verhelpen. Op zowel TV als versterker staan HDMI-sturing aan omdat ze anders sowieso apart aangestuurd moeten worden, CEC staat uit op de TV omdat daarmee alles van slag raakte.
Herkent iemand dit en is hier een oplossing voor?