Skip to main content
Beantwoord

Na overstap KPN valt Mesh internet weg tijdens gamen

• 24 april 2023
  • 1 reactie
  • 157 keer bekeken

Lambie
Nieuwkomer

Hallo,

Onlangs ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN: bekabelde apparaten en TP-Link Deco M4 mesh Wi-Fi (AP mode) omgeprikt naar Box 12 (interne Wi-Fi uitgeschakeld) en alles werkte vrijwel meteen. Het vreemde is nu echter dat op mijn game-laptop de Wi-Fi telkens wegvalt zodra ik een willekeurige game opstart en pas weer werkt zodra ik de game afsluit. Zet ik de Box 12 Wi-Fi aan, of maak ik met de mesh Wi-Fi een mobiele hotspot met een telefoon, dan werkt alles als een zonnetje. Het probleem lijkt dus in de verbinding tussen de laptop en de mesh Wi-Fi te zitten, maar pas sinds de overstap. Box 12 / Deco M4 / Laptop reset, driver / windows 11 updates, TCP/IP/DNS reset, vanalles heb ik al geprobeerd, maar het probleem blijft. Heeft hier wellicht iemand de gouden tip?

Mvg, Lambert

Beste antwoord door Lambie

Zojuist zelf opgelost: Het Deco M4 netwerk verwijderen, alle Deco's resetten en vervolgens de Deco's één voor één opnieuw aanmelden en het netwerk opnieuw aanmaken. Daarna werkte online gamen weer als een zonnetje!

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Lambie
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 24 april 2023

Zojuist zelf opgelost: Het Deco M4 netwerk verwijderen, alle Deco's resetten en vervolgens de Deco's één voor één opnieuw aanmelden en het netwerk opnieuw aanmaken. Daarna werkte online gamen weer als een zonnetje!