Ja. Heel vervelend voor sommigen dat Teletekst niet meer werkt op een Android-TV box.
Er staat echter wel een verzoek aan het team om dit toch mogelijk te gaan maken. Nr. 19 op de willekeuring genummerde lijst Feature requests voor de TV+.
Op verzoek van KPN heeft de NOS wel een TT app (een eenvoudige) gemaakt voor Android-TV. Zelf ben ik groot fan van de NOS Teletekst app in mijn telefoon. Maar ik besef me dat dat voor sommige mensen geen oplossing is. Ook mijn moeder van 85 gebruikt alleen nog maar de app in haar telefoon en zelden nog via de tv. Die optie is er voor TV Gelderland niet. Die hebben wel (alleen) een app voor het nieuws met gewone layout, maar niet “als” teletekst.
Mag ik vragen waarom je moeder naar het nieuwe abonnement is gegaan @GJB95 ? Het oude beviel duidelijk nog.
Wat overigens wel nog kan is een Digitenne ontvanger erbij huren. Die werkt nog op DVB-T2 in plaats van Android-TV en ondersteunt wel nog Teletekst. Ook via de zender van Omroep Gelderland.
Heeft je moeder wel een laptop? Dan kan ze alle nieuwsberichten, met foto's, via de website bekijken http://gld.nl .
“Mijn” regionale omroep is al in januari 2015 met teletekst gestopt. En verwijzen naar de app en website.