Ja ik herken dit euvel ook, het herstarten van de TV box komt willekeurig voor tijdens bekijken van de opnames, of terugkijken van programma vanuit de gids. Ook gisteravond weer. Bij de klantenservice herhaaldelijk aangekaart, maar die komen niet verder dan “er komt een update aan”.
Ik heb 2 TV+boxen , beide draadloos ( met 1 super WiFi2 box).
Het probleem is dat het WiFi signaal terug gaat naar ongeveer 50 mbps. Dit is niet stabiel genoeg . Als je dan alleen TV gaat kijken naar opgenomen programma's heb je regelmatig uitval/herstart van de TV box.
Ik meet bij dit probleem altijd dan direct met m'n tablet de speedtest : begint altijd laag rond 50, 2de speedtest wordt beter en na de 3de speedtest 100-200 mgps. Volgens KPN moet je met 50 al TV kunnen kijken , maar mijn ervaring is anders. Eerst even internetten zorgt er voor dat het WiFi signaal “weer wakker” is geworden en voorkomt het probleem. Het zou natuurlijk beter zijn als KPN het Wifi signaal niet zo laag zou laten weg zakken (of sneller op een goed nivo brengt en dat moet meer dan 50 zijn) ook als je alleen TV wilt gaan kijken.
Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt