Op mijn Samsung S23 Plus heb ik sinds vanochtend 13-11-2023 een probleem met het gebruiken van informatie codes zoals:
*#9900# Debug menu
*#06# Weergave IMEI nummer
*#34971539# Info camera firmware
.
Ik krijg dit eerst te zien:
USSD-code actief …
en daarna:
Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code
.
Normaal bellen, gebeld worden, voicemail en internetten werkt ok.
.
Getest:
- S23 Plus meerdere keren herstart.
- Bellen via 4G uitgeschakeld.
- De 3G/2G (automatisch verbinden) ingeschakeld.
- Netwerkoperators niet meer automatisch maar handmatig KPN gekozen.
- In en weer uit de vliegtuigstand gezet.
- Instellingen mobiel netwerk gereset.
- Simkaart eruit gehaald en opgepoetst.
- Voicemail uit- en weer ingeschakeld door voicemail te bellen en daar keuzes te maken, dus niet via *21 of andere codes.
- Geen *#06# ipv gebruikt maar **#06#
.
Veranderingen:
- Volgens mij is er de afgelopen tijd niets veranderd, i.e. behalve dat de KPN op 12-11-2023 mijn datalimiet gratis verdubbeld heeft.
.
Wat kan ik nog meer doen?
Beantwoord
Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code
Beste antwoord door EHout
Toch wel opgelost:
De oorzaak van foutmelding “Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code” kwam doordat ik bij “Instellingen / Beveiliging en privacy” onder het kopje “Extra beveiligingsinstellingen” de instelling “Automatisch blokkeren” had ingeschakeld.
→ Nu ik dat automatisch blokkeren weer heb uitgeschakeld krijg ik m'n fout niet meer.
.
Ik vermoed ook dat ik die nieuwe SIM-kaart niet nodig had en tevens die reset naar fabrieksinstellingen ook niet nodig was geweest.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.