Wat staat er bij Instellingen» Apparaat » Apparaatvoorkeuren » Toegankelijkheid?
- Snelkoppeling toegankelijkheid: uit
- TalkBack: uit
- Toegang via schakelaar: uit
- KPN TV+: uit
Je komt er (sinds kort) ook via Instellingen » Toegankelijkheid » Algemene instellingen. Ja, lekker verwarrend die navigatie.
Met bovenstaande geen TalkBack op de TV+ Boxen die ik ken. En dan gaat-ie ook niet aan als je de “5” drie seconden ingedrukt houdt, maar dat komt misschien omdat ik bij nieuwe installaties met opzet de “5” drie seconden ingedrukt houd en dan “Uitschakelen” kies in de eerste popup die daarna (gelukkig) niet meer getoond wordt.
Ik heb toevallig gisteren ontdekt dat de instellingen voor de ondertiteling pas actief worden na opnieuw opstarten. Misschien geldt dat ook voor TalkBack? Dan de knop “KPN” rechtsboven ingedrukt houden tot je de optie “Opnieuw opstarten” krijgt.
Trouwens, die uitlegpagina 5555 doet zelf dus niks. Dat is alleen uitleg omdat het drie seconden indrukken van een willekeurig cijfer door de aggressieve auto-repeat op de cijfertoetsen nu eenmaal ook die betreffende zender probeert te tonen. En als die niet bestaat dan een zender in de buurt. Dus ja, bijvoorbeeld 6666 of net iets te vaak “P-” geeft ook die uitleg. Ik ben geen fan van dit soort verwarrende fratsen.
Geheimtipp: als je zenderlijsten gebruikt en kanaal 5555 niet in je favorieten hebt, dan zie je die uitleg ook nooit meer.