Skip to main content
Beantwoord

Is er een routerlogboek te vinden in de FRITZ!Box?

Hi!

wie o wie weet waar ik de routerlogboeken van de Fritzbox kan vinden?

Beste antwoord door XS4-Arjan

Je kan het met Wireshark live volgen:

https://www.edpnet.be/en/support/troubleshooting/telephony/troubleshoot-fritzbox/how-to-make-a-wireshark-sample-on-a-fritzbox.html

-edit: Ik had Wireguard ipv Wireshark gelinkt...

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
EMSEN schreef:

Hi!

Die staat bij mij onder Menu > Systeem > Event Log.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 12 maart 2024
Piet van der Vooren schreef:
EMSEN schreef:

Hi!

Houd er wel rekening mee dat het log loopt vanaf de laatste herstart. Ervoor kan je geen data uitlezen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 12 maart 2024
Piet van der Vooren schreef:
EMSEN schreef:

Hi!

Hoi, 

dank voor de snelle reactie. De event log is echter niet hetgeen waar ik naar opzoek ben. Ik ben opzoek naar de router logboek, hier zou het internetverkeer zichtbaar moeten zijn (welke urls zijn bezocht op welk ip adres ect.)

alvast dank

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 1160 reacties
  • 12 maart 2024

Ik ben bang dat je dit niet kunt vinden. Via de standaard web interface sowieso niet. En de telnet optie is al een hele tijd geleden door AVM dicht gezet. Dus dat, wat je wilt, kan volgens mij helaas niet.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • Antwoord
  • 12 maart 2024

https://www.edpnet.be/en/support/troubleshooting/telephony/troubleshoot-fritzbox/how-to-make-a-wireshark-sample-on-a-fritzbox.html

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 12 maart 2024
XS4-Arjan schreef:

Dank!

Ik kom al iets dichterbij m’n doel denk ik zo. Ik ben alleen niet helemaal thuis met Wireshark.. is mijn doel mbv jouw link makkelijk te behalen zonder al te veel kennis? :)

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 12 maart 2024

Ik had ook nog nooit met Wireshark gewerkt, kende het wel maar zelf nooit mee gespeeld. Ik vond het met de Fritzbox vrij simpel op te zetten en je leert er ook nog wat van ;)

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 12 maart 2024

Bovendien: als je een servertje in je thuisnetwerk hebt, kan je continue monitoren en de boel daar ook opslaan. Wordt wel een hoop data, maar dan heb je wel alles gelogd.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 12 maart 2024
XS4-Arjan schreef:

Bovendien: als je een servertje in je thuisnetwerk hebt, kan je continue monitoren en de boel daar ook opslaan. Wordt wel een hoop data, maar dan heb je wel alles gelogd.

Super bedankt! Ik ga me er eens in verdiepen. Mocht ik ergens niet uitkomen mag ik je dan weer lastig vallen?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2335 reacties
  • 12 maart 2024
EMSEN schreef:
XS4-Arjan schreef:

Super bedankt! Ik ga me er eens in verdiepen. Mocht ik ergens niet uitkomen mag ik je dan weer lastig vallen?

Je bent altijd welkom om op dit forum een topic te starten. 🙂

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 12 maart 2024
EMSEN schreef:
XS4-Arjan schreef:

Geen probleem, er is kennis genoeg hier op het forum