Deze week heeft KPN ons van DSL overgezet naar glasvezel. Alles werkt weer perfect, maar met mijn pc's blijk ik nu helemaal geen mails meer te kunnen uitsturen. Wel komen alle mails als vanouds binnen en ook kan ik met mijn twee Telfort- accounts normaal inloggen op Telfort Webmail. Ik gebruik op mijn pc's zowel Thunderbird als Outlook.
Het probleem zit in de uitgaande server. Er zou iets niet goed zijn ingesteld met authenticatie. Dat is de foutmelding die ik krijg als ik een mail wil versturen. Op alle pc's staat de uitgaande server gekoppeld aan smtp.telfort.nl en poort 578. Verbindingsbeveiliging “STARTTLS”, Geen authenticatie, en een leeg veld bij Gebruikersnaam.
In alle handleidingen van KPN wordt echter verwezen naar een uitgaande server smtp.kpnmail.nl, ook STARTTLS, en bij gebruikersnaam jemailadres.kpnmail.nl. Ik beschik echter niet over een kpnmailadres, heb alleen maar twee Telfort mailadressen (voor elk van de twee Telfort accounts).
Als ik bij mijn Telfort accountinstellingen op de PC's kies voor SMTP server bewerken (servernaam smtp.telfort.nl, poort 587) en dan bij Authenticatiemethode kies voor “Normaal wachtwoord”, en bij Gebruikersnaam mijn Telfort accountnaam invul en dan op OK klik kan ik echter nog steeds geen mails uitsturen. Heb het ook geprobeerd met wijzigen van de uitgaande servernaam naar smtp.kpnmail.nl, poort 587 en bij gebruikersnaam mijn Telfort accountnaam (ik heb immers geen KPN accountnaam) en ook daarna kan ik geen mails uitsturen.
Wie kan mij vertellen wat ik fout doe, of wat ik moet aanpassen om weer vanuit mijn mailprogramma op de pc mails te kunnen versturen via mijn nieuwe glasvezelverbinding? Of is er misschien bij KPN iets niet goed aangepast in mijn abonnement of accounts bij het omzetten van DSL naar glasvezel? In de KPN instructies heb ik niets gelezen over het na omzetten naar glasvezel opnieuw moeten instellen van je Telfort e-mail accounts op je pc's.
Ben benieuwd naar de oplossing.