Skip to main content
Beantwoord

Wijziging abonnement om in aanmerking te komen voor PS5 niet mogelijk

• 17 september 2024
  • 14 reacties
  • 4025 keer bekeken

Geachte medewerker van KPN Klantenservice,

Sinds mijn recente overstap naar KPN, nu ongeveer een maand geleden, heb ik met veel belangstelling de mogelijkheden binnen uw diensten onderzocht. Na recentelijk telefonisch contact met een medewerker van KPN, kwam tot de conclusie dat een omzetting van mijn abbonement niet mogelijk is waarmee ik in aanmerking kom voor een PlayStation 5.

Ik vind het ronduit belachelijk dat deze aanbieding voor hetzelfde maandbedrag geldt, maar dat een overstap niet mogelijk is. Zeker gezien het feit dat ik mijn abonnement al meer dan een maand geleden heb afgesloten. Dit voelt echt als een slechte zaak.

Ik ben bereid mijn huidige abonnement aan te passen door bijvoorbeeld mijn datalimiet te verlagen of andere concessies te doen, mits dit het mogelijk maakt om het aanbod met de PlayStation 5 te benutten. Het is teleurstellend dat deze flexibiliteit niet lijkt te worden overwogen, ondanks mijn bereidheid om aanpassingen te maken.

Ik verzoek u om mijn verzoek om een abonnementswijziging te heroverwegen en mij te informeren hierover. Ik verwacht een snelle oplossing zodat ik geen verdere stappen hoef te ondernemen.

Ik zie uw antwoord tegemoet.

Groet,

Wouter

Beste antwoord door RBxx

Hallo @Wouter Alberda 

Dit zijn wisselende, tijdelijke acties voor nieuwe klanten. Daar kan je eenmalig gebruik van maken. Jij hebt dat ongetwijfeld ook gedaan, maar helaas was er toen geen PS5 aanbieding.

Er zijn altijd actievoorwaarden van toepassing, zoals bij deze actie de onderstaande.

• De actie start maandag 16 september 9:00 uur.
  • Het actieaanbod geldt uitsluitend voor nieuwe klanten die zich via kpn.com abonneren op een nieuwe Internetverbinding van KPN, al dan niet in combinatie met KPN TV+.
  • Het actieaanbod is alleen geldig i.c.m. een abonnement met een looptijd van 24 maanden.
  • Het is na het bevestigen van je bestelling niet meer mogelijk om jouw keuze voor het actieaanbod te wijzigen.
Bekijk origineel

14 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8151 reacties
  • 17 september 2024

Hallo @Wouter Alberda , op het moment dat je een abo afsloot bij KPN kon je op dat moment ook kiezen voor een cadeau of korting, van 1 van die 2 heb je ongetwijfeld gebruik gemaakt, dat is niet om te wisselen voor hetgeen jij wilt.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17523 reacties
  • Antwoord
  • 17 september 2024

Hallo @Wouter Alberda 

Dit zijn wisselende, tijdelijke acties voor nieuwe klanten. Daar kan je eenmalig gebruik van maken. Jij hebt dat ongetwijfeld ook gedaan, maar helaas was er toen geen PS5 aanbieding.

Er zijn altijd actievoorwaarden van toepassing, zoals bij deze actie de onderstaande.

• De actie start maandag 16 september 9:00 uur.
  • Het actieaanbod geldt uitsluitend voor nieuwe klanten die zich via kpn.com abonneren op een nieuwe Internetverbinding van KPN, al dan niet in combinatie met KPN TV+.
  • Het actieaanbod is alleen geldig i.c.m. een abonnement met een looptijd van 24 maanden.
  • Het is na het bevestigen van je bestelling niet meer mogelijk om jouw keuze voor het actieaanbod te wijzigen.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 17 september 2024

Plaatje erbij:

Ritchy De Bok
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 17 september 2024

nou lekker naai dan…… btw i haal niet altijd 1gbps btw 100 Mbps er onder zie ik nog door  de vingers maar 300 Mbps is wel een erg groot verschil…… 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17523 reacties
  • 17 september 2024

Hoi @Ritchy De Bok 

Als jij een probleem hebt met jouw aansluiting dan kan je beter een nieuw topic openen via de link
→  https://community.kpn.com/topic/new

Dat werkt beter dan hier inbreken. Dan krijg je in jouw eigen topic alle aandacht.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 19 september 2024

ik ga die hele teringzooi opzeggen begin volgend jaar

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 19 september 2024
Ritchy De Bok schreef:

nou lekker naai dan……  

JCHoogendijk schreef:

ik ga die hele teringzooi opzeggen begin volgend jaar

Tjonge... onder welke steen hebben jullie geleefd de afgelopen jaren? Providers hebben al zowat een jaar of 10 welkomskortingen en cadeaus die alleen voor nieuwe klanten zijn. En nu plots pislink omdat jullie daar nu pas achter komen? 😁

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 2 maart 2025

ik ben al een tijd bij de KPN maar denk nu aan overstappen daar andere providers mij ook een PS5 aanbieden.

heb KPN gebeld met de vraag wat ze doen om mensen te behouden, daar werd eigenlijk geen gehoor aan gegeven,, ja, een tientje korting per maand, als ik voor 2 jaar bijteken…

dan is het voor mij aantrekkelijker om over te stappen.

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 990 reacties
  • 2 maart 2025

Gelijk doen ​@marcoV1909. Je zegt het zelf, het is aantrekkelijker voor jou. 

Michke
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 3 maart 2025

Dus ik kan met mijn vaste tv en internet abonnement van kpn hier helemaal geen gebruik van maken.

Wel mag ik gebruik maken van andere combo's kortingen of zo?

Kan iemand mij de logica hiervan uitleggen.

Wil men bij kpn op deze manier alleen nieuwe klanten werven.ik snap het niet kpn hoopt natuurlijk dat de vaste klanten lekker door slapen.dat begrijp ik wel.

Heeft kpn er meer aan als ik overstap of abonnementen opzeg.

Ik zou ook wel een ps5 willen omdat ik al jaren een kpn abbonement heb maar het ziet er na uit dat kpn niet veel waarde hechten aan trouwe klanten.of (slapende klanten).

Nou het is mij dus ook helemaal niet duidelijk hoe er gekeken word na ons als klant.ja het mag allemaal niet te veel kosten want dat is verlies en dat kan niet ze moeten wel winstgevend blijven.

Bedenk dan een eerlijk lokkertje of iets waarmee je trouwe klanten wel het gevoel van betrokkenheid toont. Dat gevoel heb ik nu niet echt 

Gertjan Woudenberg
Helper
Forum|alt.badge.img+3
Michke schreef:

Dus ik kan met mijn vaste tv en internet abonnement van kpn hier helemaal geen gebruik van maken.

Wil men bij kpn op deze manier alleen nieuwe klanten werven.ik snap het niet kpn hoopt natuurlijk dat de vaste klanten lekker door slapen.dat begrijp ik wel.

Ik zou ook wel een ps5 willen omdat ik al jaren een kpn abbonement heb maar het ziet er na uit dat kpn niet veel waarde hechten aan trouwe klanten.of (slapende klanten).

Nou het is mij dus ook helemaal niet duidelijk hoe er gekeken word na ons als klant.ja het mag allemaal niet te veel kosten want dat is verlies en dat kan niet ze moeten wel winstgevend blijven.

Bedenk dan een eerlijk lokkertje of iets waarmee je trouwe klanten wel het gevoel van betrokkenheid toont. Dat gevoel heb ik nu niet echt 

Het is gebruikelijk dat TV en internet providers nieuwe klanten proberen te lokken met hoge kortingen, in dit geval een PlayStation 5. Ze hopen dat weer terug te verdienen doordat je langere tijd blijft. 

Je mag minimaal 6 maanden geen aansluiting hebben gehad om dit soort kortingen te kunnen gebruiken. 

Indien in jouw logica alle klanten recht zouden hebben op een PlayStation 5 bij verlenging zou KPN uitgaande van een twee jaar contract bijna een miljoen PlayStations per jaar moeten weg geven. 

Dat is onbetaalbaar en totaal niet realistisch. Bij iedere provider zijn de extras voor nieuwe klanten hoger dan voor bestaande klanten. 

• 3022 reacties
  • 3 maart 2025

Bestaande klanten een Playstation geven, dat kost toch veel te veel? Bedenk ook dat je die gewoon zelf moet betalen hé? Als KPN dat serieus zou gaan doen, dan zouden de tarieven wel zo ongeveer dubbel zo hoog moeten zijn. Dat is toch niet realistisch? 

Michke
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 3 maart 2025

Ja als ik de console toch zelf betaal.hebben ze er niet eens koste aan.en het is zo als je bulk inkoopt krijg je ook korting toch stel ik koop er 1000 in hoef ik geen volle mep te betalen.

Daarom kunnen ze ook telefoon's bij abbonementen geven.in 2 jaar afbetaald.+wat ze dan verdienen aan mijn belgedrag en abbonement.

Ik denk gewoon even sparen.is de beste manier.zitten er ook geen voorwaarden aan en je zit nergens aan vast 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4335 reacties
  • 3 maart 2025
Michke schreef:

Ja als ik de console toch zelf betaal.hebben ze er niet eens koste aan.en het is zo als je bulk inkoopt krijg je ook korting toch stel ik koop er 1000 in hoef ik geen volle mep te betalen.

Daarom kunnen ze ook telefoon's bij abbonementen geven.in 2 jaar afbetaald.+wat ze dan verdienen aan mijn belgedrag en abbonement.

Ik denk gewoon even sparen.is de beste manier.zitten er ook geen voorwaarden aan en je zit nergens aan vast 

Bij de aanschaf van een telefoon krijg je gewoon een BKR geregistreerde lening ter hoogte van de kosten van het toestel. Daar zit echt 0 krijgen bij.

Gertjan Woudenberg schreef:
Michke schreef:

Het is gebruikelijk dat TV en internet providers nieuwe klanten proberen te lokken met hoge kortingen, in dit geval een PlayStation 5. Ze hopen dat weer terug te verdienen doordat je langere tijd blijft. 

Je mag minimaal 6 maanden geen aansluiting hebben gehad om dit soort kortingen te kunnen gebruiken. 

Indien in jouw logica alle klanten recht zouden hebben op een PlayStation 5 bij verlenging zou KPN uitgaande van een twee jaar contract bijna een miljoen PlayStations per jaar moeten weg geven. 

Dat is onbetaalbaar en totaal niet realistisch. Bij iedere provider zijn de extras voor nieuwe klanten hoger dan voor bestaande klanten. 

Ik koop al 10 jaar lang bij de Albert Heijn en toch blijft er reclame op tv. Waarom krijg ik eigenlijk geen PS5 van hun? Denk dat ze meer per maand aan mij verdienen dan dat KPN van me doet.