Sinds een paar weken ben ik op zoek naar een probleem met mijn netwerk. Ik gebruik de KPN modem alleen als connectie en niet als Firewall. Om de een of andere reden is de Firewall ineens actief geworden een paar weken geleden en zocht ik me te pletter naar waarom bepaalde connecties niet meer werkten bij mij in huis (bijv. OpenVPN). Ik stel het op prijs dat KPN mijn veiligheid wil bewaken maar het zou wel fiijn zijn dat als er een ‘upgrade’ plaats vindt ik daarvan op de hoogte wordt gesteld. Nu overviel het me en heb ik lang moeten zoeken naar een oplossing. Achter de KPN modem heb ik een pfSense Firewall die alles prima voor afvangt. Ik heb nu het KPN modem als DMZ gebruikt en werkt alles weer, maar het was erg vervelend dat ik er zelf achter moest komen dat er iets op afstand aan mijn instellingen was veranderd.
Firewall ineens actief op de modem van KPN
Beste antwoord door Erwin van KPN
Hoi
Ons modem heeft altijd een firewall bescherming met uitzondering van de DMZ . Had jij dit daarvoor dan met DMZ ingesteld? Het kan inderdaad zijn dat een update die instelling heeft gewist.
Heeft KPN me een mail gestuurd met een beschrijving van een eventuele update? Indien ja, dan is het mijn probleem. Indien nee, dan vind ik dat niet netjes.
Huh, hoe dan, via wat dan? Geen mail ontvangen, geen app o.i.d. geen SMS, hoe dan?
Dan is dat er helaas tussendoor geglipt,
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.